Ga naar inhoud

De juiste TV kaart kopen


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb een beetje problemen om een goede TV kaart uit te kiezen. Het probleem is dat de kaarten het bij iedereen weer anders doen (als je in een ander land woont bijv.), hierdoor zijn er weinig 'reviews' van de kaarten en zijn de meningen er erg verdeeld. Verder heb ik ook gehoord dat er TV kaarten zijn met 8,9 en 10 bit chipset. De kaarten met een 10 bit chipset zouden het scherpste beeld levenen, maar als je een zwak signaal hebt zou het de ruis versterken waardoor je een slecht beeld krijgt. Wat voor kaart is het beste om hier in Nerderland te gebruiken (8,9 of 10bit kaart). Kunnen jullie mij helpen om een TV kaart uit te zoeken met de best mogelijke beeld en geluids kwalitiet en met teletekst en afstandsbediening? Zelf had in een pinnacle PCTV (pro) in gedachten. Is dit een goede kaart? Hebben jullie nog wat anderer suggesties, en misschien nog wat verwijzigingen naar 'reviews' van TV kaarten. Bedankt. The One
Link naar reactie
Ik heb een 10bit kaart: Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert. Over t algemeen ben ik er heel tevreden over, alleen valt op dat inderdaad de zenders of heeeel scherp zijn, of juist een stuk minder. Wel zijn ongv 75-85% van de zenders erg goed...dus. Ook is de meegeleverde software nog best goed bruikbaar. Kaartje kost nog geen €60,- euro dus zeker een aanrader
Link naar reactie
Ik heb (als ik me niet vergis) een 9 Bit chipset (Philips saa7134) op mn tvkaart en hij werkt prima! Mijn tv kaart is een AVerTV Studio 303P met de volgende specificaties: -Stereo TV -Stereo FM radio -Video recorder met Time Shift, Slow Motion & Quick Motion -Composit video in -SVHS in -Audio in -Audio out -Afstandbediening en goede software
Link naar reactie
Met pinnacle PCTV heb ik persoonlijk zeer slechte ervaringen. Buitengewoon instabiele software en drivers. Het schijnt zo te zijn dat pinnacle de ontwikkeling bouwt op intel chipsets en dat sommige via chipsets daarom problemen geven met pinnacle tv-kaarten. Misschien dat het op andere computers wel goed werkt, maar pinnacle tv-kaarten werken op mijn computers (met via chipset) totaal niet. De hauppage wintv pvr 250 met hardwarematige mpeg2 encoder werkt in elk geval prima op mijn computers die beide ECS K7VZA rev. 3.0 moederborden hebben met via KT133A chipset. De hauppage werkt tot nu toe volledig stabiel. De wintv pvr 250 is wel duurder: 120 euro tegen 50 euro voor een tv-kaart zonder hardware mpeg2-encoder en heeft geen teletekst. 8/9/10 bit zou niets moeten uitmaken zou ik zo zeggen. Pinnacle zou ik niet nemen.
Link naar reactie
Nou, ik heb hier al twee jaar de Pinnacle PCTV Pro en ik vind dat 'ie het geweldig doet :D En van instabiele drivers heb ik nog nooit iets gemerkt :P Nou wil ik wel één opmerkingetje plaatsen: Mijn harde schijf is FAT32 geformatteerd en dat betekent dat ik geen bestandsgrootte groter dan 4 Gb kan hebben. Soms is dat wel jammer want sommige films die ik van m'n tv aansluiting opneem zitten vol met reclame en die kan ik er later wel tussenuitknippen maar tijdens de opname kan dit niet waardoor het bestand soms de grens overschrijdt. Dit is natuurlijk wel op te lossen door erbij te blijven zitten en de opname te stoppen als er reclame is en daarna weer verder te gaan, om vervolgens de files weer bij elkaar te voegen maar een beetje onhandig is het wel. De hartelijke groetjes van Jan Willem en maak een goede keuze. :wink:
Link naar reactie
[quote:26f7e42688="jwspruyt"]Nou wil ik wel één opmerkingetje plaatsen: Mijn harde schijf is FAT32 geformatteerd en dat betekent dat ik geen bestandsgrootte groter dan 4 Gb kan hebben. Soms is dat wel jammer want sommige films die ik van m'n tv aansluiting opneem zitten vol met reclame en die kan ik er later wel tussenuitknippen maar tijdens de opname kan dit niet waardoor het bestand soms de grens overschrijdt.[/quote:26f7e42688] Gewoon een kwestie van je schijf omzetten naar ntfs toch? Kun je Partition magic voor gebruiken, dan hoef je ook niet eerst je hele harddisk te formatteren. :P
Link naar reactie
[quote:dc49af1b27="MichelG"][quote:dc49af1b27="jwspruyt"]Nou wil ik wel één opmerkingetje plaatsen: Mijn harde schijf is FAT32 geformatteerd en dat betekent dat ik geen bestandsgrootte groter dan 4 Gb kan hebben. Soms is dat wel jammer want sommige films die ik van m'n tv aansluiting opneem zitten vol met reclame en die kan ik er later wel tussenuitknippen maar tijdens de opname kan dit niet waardoor het bestand soms de grens overschrijdt.[/quote:dc49af1b27] Gewoon een kwestie van je schijf omzetten naar ntfs toch? Kun je Partition magic voor gebruiken, dan hoef je ook niet eerst je hele harddisk te formatteren. :P[/quote:dc49af1b27] Was het maar zo makkelijk :cry: Het FAT32 volume ziet het NTFS volume dan niet meer :( Dit heb ik dus al geprobeerd. Groetjes J.W.
Link naar reactie
Hoi, Bedankt voor het reageren. Kan iemand die ervaring heeft met de Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert kaart mij vertellen hoe de beelden audio kwaliteit is. Als je een niet zo sterk signaal hebt is de beeld kwaliteit dan ook opeens heel erg slecht en als dat dan zo is, kan je daar dan wat aan doen met bijv. filters? En kan iemand mij vertellen of de beeld kwaliteit van de Winfast TV-2000-XP Expert (veel) beter is dan de beeld kwaliteit van de PCTV (pro). Bedankt. The One
Link naar reactie
[quote:9ef0260b31="jwspruyt"]Nou, ik heb hier al twee jaar de Pinnacle PCTV Pro en ik vind dat 'ie het geweldig doet :D En van instabiele drivers heb ik nog nooit iets gemerkt :P[/quote:9ef0260b31] Wat voor computer heb je dan (chipset/moederbord/cpu)? Pinnacle schijnt dus de pctv te ontwikkelen op intel-chipsets en daarom zouden chipsets van andere merken problemen geven. Een smoesje van pinnacle om het continu vastlopen van de software te legitimeren.
Link naar reactie
[quote:f3f234cedd="Erik23a86"] Is tv kijken op je computer (plus de extra mogelijkhede) de moeite waard om te kopen, of moet ik gewoon een TV kopen? [/quote:f3f234cedd] Op een gewone tv ziet het beeld er beter uit omdat de monitor progressive is en de tv interlaced. Het ligt er een beetje aan. Het beeld op de monitor ziet er wat mij betreft goed uit, bovendien is een tv-kaart maar 50 euro terwijl een tv minimaal 2x zo duur is. En een tv-kaart heeft de mogelijkheid om op te nemen en in principe ook tot timeshifting. Gezien de prijs en de extra's zou ik voor een tv-kaart gaan.
Link naar reactie
[quote:039dfd3a42="Erik23a86"]Is tv kijken op je computer (plus de extra mogelijkhede) de moeite waard om te kopen, of moet ik gewoon een TV kopen?[/quote:039dfd3a42] Het is wel de moeite waard, maar tv kijken is op de pc een extra. Kwaliteit hierin is o.a. te koop in de vorm van de duurdere Hauppage produkten zoals de 'pvr' serie.
Link naar reactie
[quote:26b5b70c99="computerbacterie"][quote:26b5b70c99="jwspruyt"]Nou, ik heb hier al twee jaar de Pinnacle PCTV Pro en ik vind dat 'ie het geweldig doet :D En van instabiele drivers heb ik nog nooit iets gemerkt :P[/quote:26b5b70c99] Wat voor computer heb je dan (chipset/moederbord/cpu)? Pinnacle schijnt dus de pctv te ontwikkelen op intel-chipsets en daarom zouden chipsets van andere merken problemen geven. Een smoesje van pinnacle om het continu vastlopen van de software te legitimeren.[/quote:26b5b70c99] Ik heb een Via KT400 chipset op een Gigabyte GA7VAXP Ultra bord met een AMD XP2600. Met andere woorden op deze Via chipset doet 'ie het prachtig :P :D
Link naar reactie
Ik heb al 4 jaar plezier van een Hauppauge WinTV PCI; prima kwaliteit, daar kan zelfs een 100HZ-TV niet tegenop (qua beeld- en geluidskwaliteit); draait nu in de huiskamer op een oud ASUS P2B-moederbord met BX-chipset en heeft ook 2 jaar probleemloos gewerkt op een FIC SD11 met een AMD751 NorthBridge en VIA SuperSouth 686A; [b:57f5279378]Aandachtspunt[/b:57f5279378]: de videokaart in je systeem; check daartoe de website van Hauppauge succes en plezier ermee
Link naar reactie
Ik heb bij de Aldi een Medion Pc-TV/radio kaart gekocht voor 45 euro. Deze werkt uitstekend. Deze kaart een Philips 7134 chipset en kan tv ontvangen met een coaxkabel en radio via een losst T-draadatenne. Van beide is de ontvangst super. Het is ook een uistekende video capture kaart met zowel composiet als S-video aansluitingen. Heb zowel videobanden via de gewone videorecorder als video 8 bandjes gecaptured. Je kan de bitrate instellen en ook kiezen voor DVD kwaliteit , SVCD in MPEG 2 als voor VCD MPEG1. Mijn broer heeft een Pinnacle tv kaart. De mijne is zeker niet minder. Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...