Ga naar inhoud

asus radeon 9800pro


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht de asus radeon 9800pro maar volgens asus smartdoctor hoort deze videokaart op 3.30 volt agp spanning te werken, maar hij werkt nu op 1.50v. Daardoor is mijn systeem instabiel geworden. Mijn moederbord is de abit kg7-raid met een amd1800+ prosessor. Ik heb de bios ingesteld op 4xagp. Volgens mij moet dat goed zijn. ik heb een vermoede dat het aan mijn 300w aopen voeding ligt mijn systeem trekt wel wat stroom denk ik door de waterkoeling. ik heb zo een kast van coolance. wie kan hier mij verder mee helpen? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:9c1c69b607="computer_nerdo"]volges mij horen AGP 4x/8x kaarten op 1,5 volt te werken en AGP 1x/2x op 3,3 volt... of draai ik de boel nu om??[/quote:9c1c69b607] Klopt computer_nerdo, zie de FAQ: [i:9c1c69b607] Wat is het verschil in snelheid tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x? De Theoretische AGP specificaties zijn: AGP1x 32-bit (AGP 1.0) 66mhz / 264 MB/sec (3.3volt) AGP2x 32-bit (AGP 1.0) 133mhz / 528 MB/sec (3.3volt) AGP4x 32-bit (AGP 2.0) 266mhz / 1.06 GB/sec (1.5 / 3.3volt) AGP8x 32-bit (AGP 3.0) 533mhz / 2.12 GB/sec (1.5 volt) [/i:9c1c69b607] Ik denk eerder dat je systeem instabiel wordt doordat de voeding niet krachtig genoeg is, je zou eens kunnen proberen een zwaardere voeding te monteren...
Link naar reactie
Ik denk ook dat het aan de voeding ligt. Meestal wordt de voeding vergeten in een systeem upgrade. De Radeon 9800 Pro verlegt namelijk het zwaarte punt van de 3,3V (was voorheen de spanningsvoorziening voor AGP kaarten, ook de AGP8x zonder voeding connector) belasting ineens naar de + 12V. Dat kan problemen geven. Probeer even een voeding die op de +12V zo'n 17 ampere kan leveren. Meer is natuurlijk altijd beter... De Radeon 9800Pro verbruikt zo'n 50Watt die je ineens bij de +12V erbij krijgt. De meeste 300Watt voedingen zijn daar niet op berekent. Alle andere grafische kaarten, zonder voeding aansluiting, "hangen" aan de 3,3V waardoor het vermogen verdeeld is en je niet direct een probleem hebt.
Link naar reactie
Wat ik uit jullie reacties begrijpt zou het aan de voeding liggen. mijn voeding levert op de +12 volt maar 12 ampere en dat is dan te weinig voor deze kaart. in mijn pc zitten namelijk ook 2 harde schijven waaronder 1 van 100gig 7200 toeren, een cdrom en een cd-rw. volgens de handleiding van deze asus radeon 9800pro werkt de kaart op AGP 8x/ 4x/ 2x en de voedings stekker had ik al op de kaart aangesloten dus ik ga eerst maar eens een andere voeding proberen. weet iemand daar een goed merk voor naar ervaring?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...