Ga naar inhoud

reactietijd (van monitoren) in ms?


Aanbevolen berichten

Ikheb 't zo snel niet in de faq kunnen vinden, maar wat houd de reactie snelheid van monitoren nou in? ik stel me daar bij iets voor van als de tijd heel grot is dat iemand je al neer heeft geknalt voordat je 't ziet tijdens een game maarre dat zal wel niet..? ik kan me gewoon niet voor stellen dat je daar iets van merkt, hoe zit dat nou? want um.. 25 ms == 0.25 sec. toch? dat had ik ooit zien staan bij een monitor :) maarrum dat merk je toch gewoon niet?
Link naar reactie
De reactiesnelheid van een tft monitor is de tijd die nodig is om een pixel volledig aan (wit) en volledig uit (zwart) te zetten. Is deze tijd te traag, dan zullen bewegende beelden wazig worden, of zelfs dubbele beelden geven. Een richtlijn voor games is 25ms, maar liever 16ms. Overigens verschilt het ook nog per type tft scherm, sommige schermen geven met 25ms een beter beeld dan andere met 16ms. Fabrikanten willen ook nog wel eens sjoemelen, door slechts een van beide tijden (aan/uit) te noemen. Hoe hinderlijk het ervaren wordt, verschilt ook van persoon tot persoon. 25ms lijkt kort, maar het is 40 beelden per seconde. Dit is trager dan de typische refreshrate van de meeste tft monitoren (60-75Hz). Hierdoor zullen dus twee opeenvolgende beelden doorelkaar gaan lopen. 40ms komt ook wel voor bij goedkopere typen, dan zit je al op 25 fps, en kunnen er al drie beelden in elkaar vervloeien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...