anoniem Geplaatst: 29 maart 2004 Delen Geplaatst: 29 maart 2004 Ikheb 't zo snel niet in de faq kunnen vinden, maar wat houd de reactie snelheid van monitoren nou in? ik stel me daar bij iets voor van als de tijd heel grot is dat iemand je al neer heeft geknalt voordat je 't ziet tijdens een game maarre dat zal wel niet..? ik kan me gewoon niet voor stellen dat je daar iets van merkt, hoe zit dat nou? want um.. 25 ms == 0.25 sec. toch? dat had ik ooit zien staan bij een monitor :) maarrum dat merk je toch gewoon niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2004 ms = een duizendste seconde, dus 0,025 seconde als je 1000 deelt door de reactietijd kun je zien hoeveel beeldjes per seconde het scherm weergeeft, het is dus zo van hoe lager hoe beter.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2004 [quote:3e1a2cd174="NoepZoR"]ms = een duizendste seconde, dus 0,025 seconde als je 1000 deelt door de reactietijd kun je zien hoeveel beeldjes per seconde het scherm weergeeft, het is dus zo van hoe lager hoe beter..[/quote:3e1a2cd174] ja dan merk je er toch helemaal niks van? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2004 [quote:aea8da1380="MAXimum"]ja dan merk je er toch helemaal niks van?[/quote:aea8da1380] Ja wel, want als je maar 25 beeldjes per seconde kan weergeven, merk je dat echt wel bij een film of een spel. Er was een berekening voor welke ik nu even niet bij de hand heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2004 De reactiesnelheid van een tft monitor is de tijd die nodig is om een pixel volledig aan (wit) en volledig uit (zwart) te zetten. Is deze tijd te traag, dan zullen bewegende beelden wazig worden, of zelfs dubbele beelden geven. Een richtlijn voor games is 25ms, maar liever 16ms. Overigens verschilt het ook nog per type tft scherm, sommige schermen geven met 25ms een beter beeld dan andere met 16ms. Fabrikanten willen ook nog wel eens sjoemelen, door slechts een van beide tijden (aan/uit) te noemen. Hoe hinderlijk het ervaren wordt, verschilt ook van persoon tot persoon. 25ms lijkt kort, maar het is 40 beelden per seconde. Dit is trager dan de typische refreshrate van de meeste tft monitoren (60-75Hz). Hierdoor zullen dus twee opeenvolgende beelden doorelkaar gaan lopen. 40ms komt ook wel voor bij goedkopere typen, dan zit je al op 25 fps, en kunnen er al drie beelden in elkaar vervloeien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen