Ga naar inhoud

wat voor koelblok voor Geforce 4mx440se


Aanbevolen berichten

Sinds een aantal maanden maakt het kleine koelertje dat op mn videokaart (mx 440se) erg veel lawaai. Ik heb al het stof er al tussenuit gehaald, maar zonder resultaat... Aangezien een FX 5200 en een Radeon 9200 passief gekoelt kunnen worden, moet een MX 440 dat ook wel kunnen, maar hoe groot koelblok zal ik nodig hebben?? Dit is de huidige koeler: [img:66ed3ca8b7]http://www.kobian.com/images/pr_gc/pr_gc_n884l_b.jpg[/img:66ed3ca8b7] Ik kon geen ander plaatje vinden, maar de fan zit op dezelfde hoogte als het koelblok, dus in het koelblok. Dit is ongeveer 1 cm hoog. ik wil dus weten hoe groot zo'n koelblok ongeveer zal moeten zijn (hoogte) en of je ze ook 'kant en klaar' kan kopen, dus met van die gaatjes in 2 hoeken, waar je zo'n pinnetje door kan doen? En als dit niet lukt... Ik heb hier nog wel een oude 486 liggen met een heatsink van 4,5 bij 4,5 cm en bijna 2 cm hoog. Die kan ik vast ook wel gebruiken, maar hoe moet ik die dan bevestigen (er zitten natuurljik geen gaatjes voor die pinnetjes in). Moet dit met een mengsel van koelpasta en seconde lijm??
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook wel eens een geforce mx 440 ik m'n handen gehad die ook alleen passiefe koeling had. En maand daarna had ik precies zo'n zelfde kaart in m'n handen alleen toen zat er wel een fan op. Precies hetzelfde merk en zelfde uitvoering. Dus misschien kun je hem zo ook wel zonder laten draaien. Probeer het zou ik zeggen. :wink:
Link naar reactie
Nou gewoon van deze kaart de fan uitschakelen lijkt me niet verstandig, tenslotte zullen ze niet een ventilator erop zetten als deze eraf gehaald kan worden, bespaard de fAbrikant ook weer geld. :wink: Dat er ook modellen zijn die zonder fan werken komt volgens mij doordat het productieproces verbeterd is en dat de chip nu minder warmte produceert dan de eerste serie chips. heb zelf al eens een ander blok erop gezet ipv een blok met fan en het werkte goed, maar dat was wel een vrij groot blok(van een pentium). Er zijn nog genoeg kleine koelers te krijgen voor die kaart die stil zijn voor een 10-15 euro. Maar die koeler van de 486 zal denk ik wel goed genoeg zijn, zorg wel voor een goede luchtstroom in je kast dmv casefans
Link naar reactie
de huidge cooler uitschakelen doe ik niet, aangezien er dan wel heel weinig koelblok overblijft waar de GPU zn warmte aan kwijt kan... Maar klopt het dan ik de heatsink van die 486 erop moet plakken met secondelijm gemengd met koelpasta (ik dacht dat ik dat ergens had gelezen)?? Ik heb nu alleen 1 outtake, maar zet daar binnenkort nog een intake bij, verder heb ik mn kabels netjes weggewerkt en zijn de eerste 3 pci sloten onder mijn videokaart vrij. De warmte zal dus wel weg moeten kunnen...
Link naar reactie
Hallo heren (en misschien dames), er is ook gewoon een kant-en-klaar oplossing. Zalman heeft een aantal passieve videokaart koelers. De kleinste is de Zalman ZM50-HP. [url]http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm[/url] Ik heb zelf een GF4 MX 440 en daar zit ook zo'n koeler op. Ik heb daar ook wel eens een topic over gehad. Werkt perfect en is redelijk makkelijk te installeren. Prijs? Mijne was €11,=
Link naar reactie
Ik dacht dat Zalman alleen van die hele grote hadden en dat leek me een beetje overkill. Ik heb ff in de pricewatch van tweakers gekeken. Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/38024 Daar is ie op zn goedkoopst 20 euro. Met verzendkosten 27 euro... en ik wil het liefst iets goedkoper uit zijn... Ik heb hier nog een P1 90 mhz staan met een groot passief blok erop (7x5x1.5), dus die zal ik misschien nog wat kleiner moeten maken. Kan je met een ijzerzaag goed door z´n koelbok komen?? Een nieuwe fan erop zetten had ik natuurlijk al aan gedacht, alleen als je passief gaat heb je helemaal geen geluid meer en kan ie niet verslijten, zoals nu waarschijnlijk het geval is....
Link naar reactie
Mijn GF4MX440SE van XFX is passiev blok, terwijl mijn vriend die zijn pc op hetzelfde moment heeft gekocht een heel klein fannetje erop heeft. Ik heb een ZM80C-HP besteld (ja veels te overkill :P ). Nou wou ik ook het geheugen met wat gezaagde blokjes gaan koelen, maar hoe maak je die vast, ik hoorde iets van warmtegeleidende lijm? En waar haal je dat?
Link naar reactie
wat heeft het voor nut om een GF4 MX440se over te clocken :lol: mijne is een non-se en gaat met moeite naar de 7000 3dmarks 2001 de SE versie is trager, en zal dus in games alsnog slecht blijven presteren, net zoals bij mij [size=9:b5b1bf9eb4][i:b5b1bf9eb4]Van de week FX5900XT + PC3200 Ram 8) [/i:b5b1bf9eb4][/size:b5b1bf9eb4]
Link naar reactie
[quote:ba7673ed2f="Alexander Online"]Mijn GF4MX440SE van XFX is passiev blok, terwijl mijn vriend die zijn pc op hetzelfde moment heeft gekocht een heel klein fannetje erop heeft. Ik heb een ZM80C-HP besteld (ja veels te overkill :P ). Nou wou ik ook het geheugen met wat gezaagde blokjes gaan koelen, maar hoe maak je die vast, ik hoorde iets van warmtegeleidende lijm? En waar haal je dat?[/quote:ba7673ed2f] je bedoelt thermoadhesive koelpasta? Moet je eens invoeren bij google of opzoeken bij pricewatch. Ik weet dat [url=http://www.perfect-systems.nl/]Perfect Systems[/url] het heeft. Die hebben trouwens ook kleine mem heatsinkjes waar ze dat spul al op hebben gedaan. Is nog handiger.
Link naar reactie
[quote:6cd398aed0="MichelG"]Het gaat hier blijkbaar niet om het nut, maar om de lol. En als hij later een sterkere kaart koopt kan hij deze methode overzetten.[/quote:6cd398aed0] Juist :P Jij snapt t :P Ik ga van 4000 naar 4700 3d2001se marks, maar het is echt voor de lol en het idee. nieuwe kaart is me een te grote uitgave, en ik ben er aan gewend en ik vind t nog niet hard nodig. @bbx: Ja dat bedoel ik, ik zie dat hetbij Perfect Systems maar €3,03 is. Ik zal eens kijken of ik standaardblokjes of zelfgezaagde doe. Oja, beetje n00b vraag, maar hoe ziet je geheugen op je kaart eruit?
Link naar reactie
Ik denk dat ik de volgende koeler bij Eynstein ga kopen: [img:590cf9e66b]http://www.eynstein.nl/ai/blue.gif[/img:590cf9e66b] Dit is de blue orb van Thermaltake. Ik heb toch maar geen passief blok gedaan (ik twijfelde of dat 486 blok goed genoeg was en die P1 wilde ik nog even bewaren, en deze maakt niet zo heel veel lawaai. Ik ga dan ook kijken of ik de kaart nog wat kan overklokken. Ik heb de SD-ram versie (:( ), dus ik verwacht dat het geheugen niet echt op te voeren zal zijn. De GPU zal wel een stukje hoger moeten kunnen draaien...
Link naar reactie
[quote:29290bdaad="Alexander Online"]Ik heb ook SD, maar viel nog redelijk mee tedoen. Ik meen dat die orb niet echt goed was. Ik zou gewoon voor de zalman passieve gaan.[/quote:29290bdaad] een passieve zalman is een beetje super overkill en een stukje duurder en een oudere versie is bijna niet meer te krijgen. Als je deze orb vergelijkt met de koeler die er nu opzit, dan moet dat echt wel goed gaan.... En deze is maar 5 euro...
Link naar reactie
ik heb ook een klein fuck sinkje er op zitten met een 4cm fan, en hij doet probleemloos 341/513, bij geheugen op 523mhz kreeg ik mem artifarcts :-? mn PC draait nu op 256mb pc2100, dus me FSB is erg laag, op 166mhz haalde ik op 340/513mhz 7070 3dmarks, ik wil de core nog hoger, en het mem ook nog een paar mhz :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...