Ga naar inhoud

19" TFT van de ALDI, is het wat?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil een vrij knap 19" TFT scherm. Deze kost normaal 800,- euro misschien wel meer... ?? Nu zie ik de aanbieding van de Aldi: Plaatje: http://en.red-dot.org/rd/img/pdf/2003-10-0329-b.jpg Aanbieding: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/OFF02.HTM" [i:05004e8d31]De specificaties van de 19" zijn natuurlijk iets beter/hoger dan de 17"[/i:05004e8d31] Deze is een stuk goedkoper dan de meeste andere 19" schermen, dan moet er toch iets zijn dat minder goed is ? Ik heb ook net een nieuwe pc met een zeer goeie videokaart... Is dit TFT scherm aan te raden? En wat zijn de dingen die niet goed zijn aan dit scherm en wat wel? Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f3f114ef3c="R-bin"]Helaas staat er nix over de reactietijd van dit scherm in miliseconden. Als je een gamer ben dan is dit wel belangerijk om te weten, een hoge reactietijd geeft tenslotten het 'ghosting' effect en dat wil je niet.[/quote:f3f114ef3c] 25ms http://www.medionshop.de/shop?0000000b0000000901245ef1000000321c949136&ArtDetail.curritem=1
Link naar reactie
Ik snap het zelf nog steeds niet helemaal, maar ik heb een Medion 17 inch scherm, met 30(!) ms ! Echter, hier merk je dus WERKELIJK 0,0000000 van in games. Ik niet tenminste...geen last van rare effecten. Loopt net zoals gewoon op een CRT :| Het enige waarbij ik het merk is als ik TV kijk op mn PC (heb TV Kaart) dat het balkje bijvoorbeeld bij RTL 5 dat onderlangs vliegt, dat dat niet altijd even goed te lezen is. Maar ook dat valt nog mee. Ik heb er dus iig 0,0 last van:S(met (actie)games) Ik snap ook niet waar iedereen het over heeft:S Tenminste, ik merk het totaal niet met mijn monitor en ik game ook beswel :| Verder ben ik erg tevreden over mijn monitor(ondanks 1 dode pixel :evil: )..Je hebt garantie tot een aantal pixels ofzo (geen 0-pixel garantie zegmaar)...Maar ik mocht em wel omruilen(helaas hadden ze er toen geen MEER :evil: ), maar je kan het erop wagen. Van die dode pixel merk je ook nix. Als je dus snel bent, en er zit een dooie pixel in kan je em omruilen..:| Jurrie :o
Link naar reactie
Reactietijd zegt niets als je niet weet welk panel er in dat ding zit. Ik heb zelf een TFT met een reactietijd van 33 ms en toen een vriend van me onlangs wat problemen met z'n grafische kaart had en een recent game op mijn PC installeerde om te kijken of het aan zijn grafische kaart kon liggen, zagen we ook geen ghosting. Da's normaal met deze reactietijd bij een S-IPS panel. Een MVA-panel met een reactietijd van 25 ms is daarentegen ongeschikt voor games. Maar ja, welk panel erin zit zal de Aldi wel niet weten. Vuistregel is dat tot nu toe maar weinig tot geen 19" schermen geschikt zijn voor games. En die het wel zijn, liggen in een prijscategorie die niet geschikt is voor een supermarkt.
Link naar reactie
http://www.tweakers.net/reviews/486? [quote:23552a5cf3][b:23552a5cf3]Modelnaam ProLite E511S [/b:23552a5cf3] Diagonaal (inch) 20.1 Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 411x309 Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 176 Reactietijd Op / Neer [b:23552a5cf3]16ms [/b:23552a5cf3] Type TFT IPS Helderheid (cd/m2) 250 cd/m² Contrast verhouding 400:1 Aantal kleuren > 16 miljoen Bij kleurdiepte aan 24 bits Horizontale Synchronisatie 24-80kHz Verticale Synchronisatie 56-85Hz Maximale resolutie 1600x1200 Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja Automatische Installatie Ja Automatische kleurcalibratie Ja 'On Screen' Menu Ja 'On Screen' Menu-talen Eng/Fr/D/Sp/It/Jap Plug & Play standaard VESA DCC1/2B Signaalingang analoog D-sub Signaalingang digitaal DVI-D Signaalingang Video Nee Audio-ingang Ja USB-hub Nee Voldoet aan TCO '03 Stroombesparing Ja Stroomverbruik (W) 85 Afmeting (BxHxD, mm) 446x375x215 Gewicht (kg) 8.2 VESA bevestiging mogelijk 100 Garantie Benelux 3 jr on-site Verkrijgbaar in zwart Ja Megapixels 1.9 Verkrijgbaar in zilver Nee Roteerbaar Nee sRGB Ja [/quote:23552a5cf3]
Link naar reactie
Ik hoor jullie alleen maar praten of de reactietijd, maar hoe zit het met de kleurdiepte? Deze is volgens mij bij TFT toch maximaal 24 bit? "Echte" kleuren (32 bit) zijn dus niet mogelijk en dat vindt ik voor een spel minstens zo belangrijk als de reactietijd. Daarom blijf ik voorlopig wel bij mijn CRT.
Link naar reactie
"Echte" kleuren zijn 24 bit en niet 32bit 8 bits voor elk RGB kleurtje dus 32bits is een extra 8bit voor Alpha (Slashhead kan dit beter uitleggen) In games zul jij niet het verschil zien qua kleur echtheid tussen een 24bits E511S van iiyama en jou beeldscherm thuis. Ik durf zelfs te zeggen dat je het verschil niet zult zien tussen mijn 18bits 17"E431S en jou beeldscherm in een game. Ga je echter proffesioneel (en niet amateur) te werk met foto's e.d. (TIFF bestanden) dan komt het kleur echtheid verhaal om de hoek kijken
Link naar reactie
[b:bd279cc795]32bit colour - this is about 16.7 million colours (24-bits, plus 8 bits for alpha blending/transparency).[/b:bd279cc795] Ik wil geen discussie gaan voeren over het feit of ik die verschillen kan zien of niet. Feit blijft toch dat de moderne spellen allemaal op 32 bit draaien, en dat dus niet correct wordt weergegeven op een 24 bit scherm.
Link naar reactie
[quote:d1e2457c47="Gerard Timmers"][b:d1e2457c47]32bit colour - this is about 16.7 million colours (24-bits, plus 8 bits for alpha blending/transparency).[/b:d1e2457c47] Ik wil geen discussie gaan voeren over het feit of ik die verschillen kan zien of niet. Feit blijft toch dat de moderne spellen allemaal op 32 bit draaien, en dat dus niet correct wordt weergegeven op een 24 bit scherm.[/quote:d1e2457c47] nope, Die 8bits zijn stuurkanalen, geen kleuren. Bijvoorbeeld om een kleur achter glas weer te geven. Maar dat zijn gewoon kleuren die in een 24bit color palet zitten. Dit stuurkanalen zijn bedoeld voor de videokaart en niet voor je monitor, die werkt met de 24bit output van de RAMDAC van de videokaart. Alleen de Matrox P series en DVD films gebruiken 30bit true color. Dan kun je verschil zien. Maar bij dit kleuren palet zit geen alpha kanaal.
Link naar reactie
Dus voor kleurdiepte en refresh rate geeft tft geen beperking meer om spellen te spelen....Dat is heel mooi..... :D Blijft alleen nog het resolutieprobleem over, aangezien een tft scherm alleen goed functioneerd bij zijn 'native' resolutie. Dat is wel lastig natuurlijk, aangezien de tft resolutie maar zelden datgene is wat optimaal voor een spel / videokaart is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...