Ga naar inhoud

geforce ti4200 hangt


Aanbevolen berichten

Beste Mensen ik heb een geforce ti4200 alweer een tijdje en hij heeft bij veel spellen goed gewerkt alleen merkte ik laatst bij het spel far cry (dat nogal wat vraagt van het systeem) dat hij elke keer gaat hangen. Het beeld wordt wit of krijgt allerlei gekleurde blokjes. Ik hoor nog wel geluid maar de pc staat vast. alleen resetten is de oplossing. Ik heb de volgende specs abit nf7-s moederbord. 300 watt voeding win xp pro 2 hd's 3 dvd/cd brander/dvd speler ik heb de nieuwste drivers geprobeerd en ook oudere maar dat hielp niets. ook het bios van mijn moederbord is recent. de pc wordt ook niet te warm en oom de grafische kaart kan zijn warmte kwijt. Is misschien 300 watt te weinig? Maar ik heb 3 maanden geleden medal of honor nog zonder problemen gespeeld. (af en toe een crash situatie, 1 keer per 3 a 4 uur) heeft iemand ervaring met dit soort problemen of weet iemand een oplossing? Groeten Rutger
Link naar reactie
[quote:42de072262]Het beeld wordt wit of krijgt allerlei gekleurde blokjes. Ik hoor nog wel geluid maar de pc staat vast.[/quote:42de072262]Lijkt er eerlijk gezegd toch sterk op dat ie te heet wordt (de videokaart dan) Wat bedoel je trouwens met witte gekleurde blokjes? Zitten die blokjes trouwens echt in de textures van het spel?
Link naar reactie
als ik in de 2e deel van far cry op de boot zit dan hangt ie meestal meteen. het scherm wordt ineens helemaal wit of krijgt een mozaik patroon. daarna is resetten de enige oplossing. In 2d draait alles prima maar zodra ik over ga op 3d is het meestal snel mis. trouwens als ik de kast open heb staan doet het probleem zich ook voor. en de temperatuur in de kast is 27 graden
Link naar reactie
[quote:52aa99cce4="hyperspeed24"]hij crashed alleen bij spellen en vaak op dezelfde plek in een spel hij heeft dezelfde koeler die erop zat maar dat moet toch voldoende zijn nu crashed hij dus niet meer nadat ik de instelling van de aperture size in het bios heb veranderd[/quote:52aa99cce4] is dit niet gewoon een tijdverband? DAt jij bevoorbeeld steeds exact 7 minuten over dat stukje doet en dat ie dan ondertussen te warm is. Laat em ff stressen door een spel in het menu te laten aan staan (cpu 100%) en kijken of ie dan sneller vast loopt bij het eigenlijke spelen.
Link naar reactie
Als ik de kast open heb en de aperture size hoger dan 32mb zet is het meteen fout. Maar mijn kast heeft een goede airflow dus het wordt er niet echt warm. Er zit ook geen bepaalde tijd tussen het crashen. Ik kan bijv in level 1 in far cry zolang lopen als ik wil zonder dat de pc crashed. Maar in level 2 is het meestal snel fout. Ook als ik de pc vers opstart en level 2 laad. Dus er is niet echt een tijdfactor die meespeelt. daaraan kan ik concluderen dat de gpu niet te warm wordt en dat er andere zaken spelen. Maar ik ga er niet meer over klagen want alles werkt nu dus ik vind het prima. Bedankt voor de tips. Rutger
Link naar reactie
[quote:f5df799dc0="hyperspeed24"]Als ik de kast open heb en de aperture size hoger dan 32mb zet is het meteen fout. Maar mijn kast heeft een goede airflow dus het wordt er niet echt warm. Er zit ook geen bepaalde tijd tussen het crashen. Ik kan bijv in level 1 in far cry zolang lopen als ik wil zonder dat de pc crashed. Maar in level 2 is het meestal snel fout. Ook als ik de pc vers opstart en level 2 laad. Dus er is niet echt een tijdfactor die meespeelt. daaraan kan ik concluderen dat de gpu niet te warm wordt en dat er andere zaken spelen. Maar ik ga er niet meer over klagen want alles werkt nu dus ik vind het prima. Bedankt voor de tips. Rutger[/quote:f5df799dc0] urm is het geen far cry fout...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...