Ga naar inhoud

Extra monitor op laptop


Aanbevolen berichten

Hieronder de teksten zoals ik het elders plaatste. ondanks dat er een levendige discussie ontstond kreeg ik geen eenduidig antwoord. vandaar dat ik het hier nogeens probeer Alvast dank voor jullie meedenken rh. 8) Zie compleet artikel bij google discussiegroepen »comp.hardware»zoek binnen deze groep op sjinkie +++ Ik heb een extra monitor gekocht om met mijn laptop een groter scherm te kunnen gebruiken. Ik haal deze binnenkort op, maar vraag me nu al af of ik beide monitoren bij een laptop ook tegelijkertijd kan gebruiken? bij een desktop heb ik hiervoor een speciale grafische kaart nodig cq speciale software. Ik hoop dat dit bij een laptop niet nodig is omdat er immers standaar 1 monitor werkt en er nog 1 bijgeplaatst kan worden. Wie weet of dit zo is. Of moet ik evengoed ook in dit geval een aparte grafische kaart gaan kopen. Nu alvast dank voor jullie meedenken. rh +++ Bedankt voor deze levende discussie. Het is me inmiddels duidelijk dat het waarschijnlijk wel lukken gaat. Iets meer info , ik heb een snelle Sony P4 / 512 met xp home en een Radeon Mobility , welk type weet ik niet? Het is mijn bedoeling, en de enige reden van aankoop van de extra monitor [standaard heeft de Sony namelijk een 16'']om bij meerdere schermen lekker te kunnen werken zonder steeds alt tab. Ik las in een computerblad gericht op dit onderwerp dat je bij twee monitoren gewoon 1 programma als het ware door de randen van de beide monitoren sleept naar de tweede monitor. Zo is je werkblad/beeld ineens dubbel zo groot. Dit moet ik dus hard of softwarematig zien te bereiken. 1 van mensen die reageerde spreeks over instellingen veranderen in de Bios. Echter jullie moeten weten dat ik weinig van computers weet. Ik weet alweer uit blaadjes dat je de bios bereikt door tydens opstarten iets te doen. Is het ingewikkeld deze instellingen te wijzigen en met mijn kennis te doen? Nogmaals dank > voor jullie meedenken. rh :roll:
Link naar reactie
Heb het hier toevallig vorige week ff geprobeerd. Heb een laptop met windows Xp prof erop.Extra monitor aangesloten op die laptop, en vervolgens kun je bij de eigenschappen voor het bureaublad aanvinken dat je het bureaublad wilt uitbreiden naar een 2e monitor. Als je dan een venster naar rechts schuift komt het dus op de extra monitor tevoorschijn kun je gewoon op die monitor werken.Overigens bleef de taakbalk bij mij wél alleen op de laptop staan, dus die werd niet uitgebreid naar die 2e monitor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...