Ga naar inhoud

CeBIT 2004 visited by Computer!Totaal


Aanbevolen berichten

[quote:9b242e44ed="micky.g"]ik zie het wel weer! De Cebit heeft nog steeds een hoog erectie gehalte! :wink: Althans voor de hardware freak.... p.s. kun je de foto's van jullie ook ergens kompleet downloaden? (ftp-server of zo?)[/quote:9b242e44ed] Nee de orginele foto's zijn nogal groot (1,5 a 2mb per stuk) en staan op onze HDD's. je kan de foto's natuurlijk wel opslaan door de foto's die we hier posten op te slaan. Er was zat te zien voor de Hardware Freak, 1 dag is eigenlijk niet genoeg, er is veel te veel te zien. ik zal dadelijk nog wat foto's van de BD-rom posten
Link naar reactie
  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    138

Hier wat foto's van de Blu-Ray, de opvolger van DVD. Een Blu-Ray speler kan zowel DVD's, CD's als BD-rom's afspelen. De Blu-Ray maakt gebruik van een Blauwe laser ipv een rode laser die gebruikt word bij DVD's en CD's Hieronder zie je een Blu-Ray disc, oftewel BD-rom: [img:a422b2d522]http://slashhead.homestead.com/files/cebit2004/BDrom.JPG[/img:a422b2d522] Zoals je kan zien is een enkel laags BD-rom al 25GB en een Dual Layer exemplaar 50GB :o De BD-rom word in een cardridge gedaan om hem te beveiligen tegen vette vingers en krassen: [img:a422b2d522]http://slashhead.homestead.com/files/cebit2004/BD-rom-sony.JPG[/img:a422b2d522] Deze Cardrigde van Sony werd gespot bij de LG stand, waar ook de onderstaande Home Cinema set stond met een Plasma HDTV en een Blu-Ray speler: [img:a422b2d522]http://slashhead.homestead.com/files/cebit2004/LG-Homecinema.JPG[/img:a422b2d522] [img:a422b2d522]http://slashhead.homestead.com/files/cebit2004/LG-BDplayer.JPG[/img:a422b2d522] De Blu-Ray heeft niet veel voordeel met een gewone (plasma) TV. Het voordeel wat te behalen valt met Blu-ray ligt hem in de grote hoeveel heid opslag ruimte te schijf heeft, een Dual Layer BD-rom kan 50GB bevatten en 4 uur aan High Definition Video (HD-Video). HD-Video is alleen te zien op een HD TV. Een HD-TV heeft veel meer beeld lijnen (hogere resolutie) als een normale PAL/NTSC tv en is daardoor veel scherper. Je moet het voorstellen als het verschil in een game die je speelt op 640x480 en daarna ineens op 1600x1200. die hogere resolutie zorgt voor een veel scherper beeld. Helaas kan je dat op de foto's niet helemaal zien maar het is oogstrelend om een Blu-Ray in combinatie met een HDTV aan de slag te zien, om te kwijlen gewoon. Ik kwam thuis en was helemaal niet meer zo te spreken over mijn 82cm 100hz breedbeeld en Home cinema set. Helaas zal het nog enkele jaren duren voordat HD-tv en Blu-Ray door zal breken in Europa, in de VS en Japan zal dat volgend jaar al gaan gebeuren omdat daar de vraag naar HD-TV enorm is.
Link naar reactie
Prachtige foto's! Ik heb t gevoel dat 2004/2005 het jaar van al het nieuws wordt :wink: BTX: wat is nou het grote voordeel, waarom zou er een nieuwe standaard nodig zijn? Die Zalman zuil is echt mooi!, je moet er wel plek voor heben maar het staat gelikt (zet m tussen je voeten, verwarming :P ). Dat wordt sparen voor all het nieuws :P
Link naar reactie
Die Zalman zuil word handwarm, dus je kan hem niet echt als verwarming gebruiken ;) Het voordeel van het BTX platform is dat de indeling van alle Hardware componenten op het moederbord en de kast zelf zo is gemaakt dat warmte het beste kan worden afgevoerd en de hardware beter gekoeld word. Dit is dus door de onlogische indeling van het huidige ATX platform dan ook een goeie stap in de richting. Aangezien High-end videokaarten, 10.000 RPM Sata schijven, High-Speed DDR en DDR2 en helemaal de P4 Prescott nogal veel hitte geven is het BTX platform een uitkomst. BTX is dus noodzakelijk voor de toekomst, ik verwacht pas eind dit jaar de eerste BTX moederborden en kasten.
Link naar reactie
In 2005 komt SATA-2 waarschijnlijk, maar daar weet ik nog weinig van. Ik hou me voorlopig bezig met wat dit jaar komt en dat is al heeeeeeel erg veel vergeleken met 2003 en 2002. Ik verwacht dat een BTX kast niet veel duurder word dan een ATX kast en dat zelfde geld voor een BTX moederbord. Helaas was er op CeBit 2004 geen BTX moederbord te zien en slechts 1 BTX kast achter gesloten deuren zoals Slashhead al posten, hier mochten we wegens geheimhouding geen foto's van maken.
Link naar reactie
[quote:48303d7393="koene"]Maar heb je zelf nog iets interesants gezien ofzo wat je nog niet verteld hebt?[/quote:48303d7393] Yeps ik heb nog een paar erg fraaie telefoons gezien bij Nokia, maar ja, dat heeft niet echt veel meer met dit forum te maken he ;) :) Verder bij LG een 3D beeldscherm, als je er recht voor stond kreeg je 3D beeld zonder dat je een 3D bril op hoefte te doen, freaky! Maar ik vond het bijzonder onaangenaam voor mijn ogen. Bij Philips hadden ze apperatuur die je Alpha en Beta stralen uit je hersens konden lezen, hiermee konden ze een balletje verplaatsen, de eerste stap in de richting van Mind controled besturing, erg appart.
Link naar reactie
nee, je hersenen genereren impulsen, die allemaal een bepaalde frequentie hebben. Het alpha ritme kun je zien als je een EEG, een Electoencephalogram, maakt en bestaat uit een freq van ongeveer 8-14 Hz en komt voor bij mensen die wakker zijn, maar gerelaxed. Het Betaritme is een hogere frequentie, lagere amplitude impulsstroom die vooral voorkomt als de hersenen hard moeten werken en als je ergens mee bezig bent. Zo zijn er nog een aantal ritmes, bijvoorbeeld het theta en delta ritme die allen een karaktiristieke vorm en periode hebben. Ze induceren allen iets anders in de hersenen en uiteindelijk in het lichaam. Je hersenen stralen dat dus uit en dat kan dus opgevangen worden door een apparaat dat daarop is ingesteld. Maar genoeg Geneeskunde voor vandaag 8) :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...