Ga naar inhoud

Radeon 9800Pro met 128 of 256 MB?


Aanbevolen berichten

Bij videobewerkingssoftware lijkt me dat die extra 128mb niet veel uitmaakt, als ik het goed heb wordt met dat soort programma's vooral veel gebruik gemaakt van het gewone interne geheugen van de PC. Voor games maakt die extra 128mb óók nog niets uit, op het moment. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat bij games in de nabije toekomst, die meer en vooral ook grotere textures gaan gebruiken, die 128mb wel verschil gaat uitmaken. Op het moment dus nog niet, maar later waarschijnlijk wel. Een 256mb kaart is dus, indien je echt toekomstgericht wil zijn, wel het geld waard denk ik.
Link naar reactie
256 mb op een Radeon 9800 XT heeft wel degelijk nut, en heeft wel zijn meerwaarde, het verhaal dat 256 mb geen nut heeft gaat alleen op bij langzamere kaarten. een Radeon 9800 PRO/XT 256mb is met FSAA4x en Anisothropische filtering 8x op een resolutie van 1280x1024x32 (met deze settings game ik doorgaans) merkbaar sneller dan de 128mb variant.
Link naar reactie
Ok, maar ik zie ook dat de 9800Pro duurder is dan de 9800XT, terwijl die veel nieuwer (en toch ook beter?) is.. Dus dan scheelt het wél prestatie.. Trouwens, ik vind FSAA alleen maar lelijker op mijn Ti4400, het enige wat je ermee bereikt is dat de randjes lichtelijk geblurred worden, wat in principe best mooi is in veel spellen, maar bij hoog detail in o.a. CC Generals Zero Hour zie je juist sommige dingen slecht. Ook kan je bijvoorbeeld in Neverwinternights goed zien dat iedere FSAA instelling anders eruit komt, maar dat is weer per spel afhankelijk welke de mooiste is.. Persoonlijk vind ik gamen zonder FSAA en AF en op 1600*1200*32@72Hz het allermooiste en scherpste.
Link naar reactie
[quote:c1ce495ec2="hjs"][quote:c1ce495ec2="Red Dragon"]FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten.[/quote:c1ce495ec2] volgens mij is de FSAA van de nvidia nauwelijks veranderd sinds de GF3 ;)[/quote:c1ce495ec2]Ahum , Sinds de GeForce FX /4 MX er is is er 1 nieuwe functie bijgekomen kwa beeldverbetering.
Link naar reactie
[quote:73b175dc18="hjs"][quote:73b175dc18="Red Dragon"]FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten.[/quote:73b175dc18] volgens mij is de FSAA van de nvidia nauwelijks veranderd sinds de GF3 ;)[/quote:73b175dc18] Zeker wel. FSAA multisampling is sterk verbetert. nVidia had op de GF3 alleen Quincunx en supersampling. Quincunx (soort van multi sampling) was volgens mij een driver tweak die je monitor uit focus zet :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...