anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Is de Radeon 9800Pro met 128 of 256Mb sneller? Niet alleen voor spellen (want daar zie ik wel veel leuke benchmarks voor), maar ook voor videobewerkingssoftware. En is de 256 zijn meerprijs waard? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Bij videobewerkingssoftware lijkt me dat die extra 128mb niet veel uitmaakt, als ik het goed heb wordt met dat soort programma's vooral veel gebruik gemaakt van het gewone interne geheugen van de PC. Voor games maakt die extra 128mb óók nog niets uit, op het moment. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat bij games in de nabije toekomst, die meer en vooral ook grotere textures gaan gebruiken, die 128mb wel verschil gaat uitmaken. Op het moment dus nog niet, maar later waarschijnlijk wel. Een 256mb kaart is dus, indien je echt toekomstgericht wil zijn, wel het geld waard denk ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Ok, dankje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 En dat verhaal van 256 is slecht en zonde gaat hier dus niet op, wat ze gebruiken gewoon BGA-chips, en als jij veel speelt met FSAA enzo, dan kan het veel snelheidwinst uitmaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 256 mb op een Radeon 9800 XT heeft wel degelijk nut, en heeft wel zijn meerwaarde, het verhaal dat 256 mb geen nut heeft gaat alleen op bij langzamere kaarten. een Radeon 9800 PRO/XT 256mb is met FSAA4x en Anisothropische filtering 8x op een resolutie van 1280x1024x32 (met deze settings game ik doorgaans) merkbaar sneller dan de 128mb variant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Ok, maar ik zie ook dat de 9800Pro duurder is dan de 9800XT, terwijl die veel nieuwer (en toch ook beter?) is.. Dus dan scheelt het wél prestatie.. Trouwens, ik vind FSAA alleen maar lelijker op mijn Ti4400, het enige wat je ermee bereikt is dat de randjes lichtelijk geblurred worden, wat in principe best mooi is in veel spellen, maar bij hoog detail in o.a. CC Generals Zero Hour zie je juist sommige dingen slecht. Ook kan je bijvoorbeeld in Neverwinternights goed zien dat iedere FSAA instelling anders eruit komt, maar dat is weer per spel afhankelijk welke de mooiste is.. Persoonlijk vind ik gamen zonder FSAA en AF en op 1600*1200*32@72Hz het allermooiste en scherpste. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 heb je mijn post wel gelezen? 9800XT 256mb is sneller en goedkoper dan de 9800PRO 266mb. Dit komt omdat de 9800 PRO 256mb DDR II geheugen gebruikt en daardoor duurder is, overigens word deze kaart niet meer gemaakt. voor de verschillen moet je in de FAQ kijken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 tuurlijk heb ik het gelezen, anders kan ik het net zo goed niet vragen :-? en dat op wél prestatie postte ik vlak voordat jouw post te zien was :) over dat FSAA en FA was daarna een editje :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 [quote:3a27411bca="Red Dragon"]FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten.[/quote:3a27411bca] volgens mij is de FSAA van de nvidia nauwelijks veranderd sinds de GF3 ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 [quote:c1ce495ec2="hjs"][quote:c1ce495ec2="Red Dragon"]FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten.[/quote:c1ce495ec2] volgens mij is de FSAA van de nvidia nauwelijks veranderd sinds de GF3 ;)[/quote:c1ce495ec2]Ahum , Sinds de GeForce FX /4 MX er is is er 1 nieuwe functie bijgekomen kwa beeldverbetering. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 En dat is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 [quote:c707e07fb3="hjs"]En dat is?[/quote:c707e07fb3]Ik weet niet meer precies hoe het heet , maar het was iets met AA of FSAA , en als je dat aanzette kreeg je er geen framedrops van , tenminste dat had ik gelezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 true true.. maar ik ben ruim tevreden met mijn Ti4400.. Zeker zonder al die poespas en gewoon hoge resoluties, draait ie makkelijk en is 'beeld'schoon :) Die opties.. je bedoelt denkik FullScreenAntiAlias en/of Anisotrophic Filtering? (weet eigenlijk niet of die ook op GF3 zaten..) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:73b175dc18="hjs"][quote:73b175dc18="Red Dragon"]FSAA van de ti 4400 kan en mag je niet vergelijken met die van de latere modelen van nVidia en zeker niet met die van de Radeon 9x00 kaarten.[/quote:73b175dc18] volgens mij is de FSAA van de nvidia nauwelijks veranderd sinds de GF3 ;)[/quote:73b175dc18] Zeker wel. FSAA multisampling is sterk verbetert. nVidia had op de GF3 alleen Quincunx en supersampling. Quincunx (soort van multi sampling) was volgens mij een driver tweak die je monitor uit focus zet :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:dd2c9fefd6="Duketheboss"]Ahum , Sinds de GeForce FX /4 MX er is is er 1 nieuwe functie bijgekomen kwa beeldverbetering.[/quote:dd2c9fefd6] volges mij is er wel degelijk een heleboel bij gekomen cq sterk verbeterd: pixel shaders, displacement mapping, hogere AA en FSAA etc etc.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen