Ga naar inhoud

Welke Geforce kaart ?


Aanbevolen berichten

Hallo ik wil een nieuwe videokaart en ik wil persee een Geforce :) . Ik heb een budget van 175 a 200 euro . Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een fx 5900 en fx 5900 {xt} . Alleen is de xt nou net zoals bij de radeons een snellere versie.? of juist langzamer Of raden jullie me een hele andere kaart aan :) . Wel een geforce ;)
Link naar reactie
Mjaa klinkt misschien erg dom. MAar ik ben verslaafd aan 1 spel unreal tournament. En dat spel is beter compatible met een geforce dan een Ati. Dat is eigenlijk de enige reden :) . En iemand zei fx 5900xt is betere keus maar ik heb ook wel eens horen zeggen dat de Xt versie minder is dan de normale fx 5900
Link naar reactie
[quote:ccd0c25e87="grotesmurf"]Mjaa klinkt misschien erg dom. MAar ik ben verslaafd aan 1 spel unreal tournament. En dat spel is beter compatible met een geforce dan een Ati. Dat is eigenlijk de enige reden :) . En iemand zei fx 5900xt is betere keus maar ik heb ook wel eens horen zeggen dat de Xt versie minder is dan de normale fx 5900[/quote:ccd0c25e87] Ik vind het nogal kort door de bocht om alleen daarvoor een Nvidia kaart te willen. Een 5900XT is een mindere versie van de 5900, dat is waar, maar jouw budget laat, als ik het goed heb, een 5900 niet toe. En als het budget dat wel deed, koop dan alsjeblieft een Ati Radeon 9800! Die is echt beter en zal Tournament zeker goed kunnen weergeven hoor....
Link naar reactie
unreal tournament, de oude, 2003 of 2004 ? Voor de orginele\oude hoef je geen kaart van 200 euro te kopen. voor 2003 of 2004 is volgens mij, ondanks het gecheat van nvidia in het spel (geen tri-linear filtering mogenlijk bv) een ATI Radeon 9800 Pro de betere keus. Ondanks dat het een TWIMTBP spel is (dus zwaar gesponsord door nvidia)
Link naar reactie
Voor 20 euro meer, 220 euro, heb je al een Radeon 9800 kaart -> :P En je unreal tournament doet het er echt wel op, ik speel het ook al een aantal maanden zonder enige problemen. Trouwens, de Geforce Xt is bij Nvidia de langzame versie. Kijk [url=http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_tournament_2003]hier[/url] eens
Link naar reactie
Eens met arjant2, je moet toch ergens een limiet trekken voor je maximum budget. Als je er iedere keer maar een klein beetje bij doet zit je uiteindelijk alsnog aan de allerbeste kaart. Het is wel erg gemakkelijk om iemand advies te geven door simpelweg het beste aan te bevelen. De kunst is juist om het allerbeste voor je budget te krijgen.
Link naar reactie
er word een alternatief gegeven dat beter presteert.... voor een hogere prijs die best mee valt, als de uitvinder van koolzuurdrankjes alleen met natuurkunde bezig was hadden we nu ook geen lekkere cola.... (met andere woorden: als je maar naar 1 ding kijkt zul je nooit wat anders vinden? ofzoiets :P *oogkleppen* enzo)
Link naar reactie
grappig is dat: Als je budget ?100 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Radeon 9600 (pro) Als je budget ?125 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Radeon 9600 XT Als je budget ?150 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Geforce FX9500XT Als je budget ?175 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Radeon 9800 Als je budget ?200 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Radeon 9800 pro Als je budget ?225 is dan wordt je aangeraden om ff door te sparen voor een Radeon 9800 XT :D Oftewel je blijft sparen. (dit zijn voorbeelden natuurlijk, baseer hier verder geen keuzes op)
Link naar reactie
[quote:e6b4022369="hjs"]unreal tournament, de oude, 2003 of 2004 ? Voor de orginele\oude hoef je geen kaart van 200 euro te kopen. voor 2003 of 2004 is volgens mij, ondanks het gecheat van nvidia in het spel (geen tri-linear filtering mogenlijk bv) een ATI Radeon 9800 Pro de betere keus. Ondanks dat het een TWIMTBP spel is (dus zwaar gesponsord door nvidia)[/quote:e6b4022369] UT99 loopt prima op een ati 9800, alleen als ik AA inschakel, dan krijg ik "rare" fouten in beeld. Iemand die de "belt" heeft wordt dus wit en om andere dingen (bijv vlammen) verschijnen vierkantjes :| btw. ik heb een Hercules 9800NP
Link naar reactie
Naja wat is ik speel al tijdje unreal en ik hoor van vele dat ze met geforce een stuk lekkerder schieten. Weliswaar loopt het beeld allemaal wel soepel alleen schiet je vaak door mensen heen met ati. Klinkt misschien dom maar ik heb het altijd zo ervaren . ik heb meerdere geforce kaarten en meerdere ati geprobeerd en ik vind geforce beter met unreal en meerdere mensen in de unreal tournament wereld ;) die vinden dat ook .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...