Ga naar inhoud

Geluid LCD scherm.


Aanbevolen berichten

Mijn nieuw Proview LCD scherm is best aangenaam en de investering is zeker de moeite waard. Het enige dat werkelijk tegenvalt is de kwaliteit van het "geluid". In het scherm zitten namelijk vier heel kleine luidsprekertjes die een soort "kastrollengeluid" weergeven. Ik was dus wel heel wat meer gewoon met mijn vorig scherm, lees luidsprekers... Ik kan ook het geluid niet meer uitschalen en enkel met koptelefoon en micro langs MSN werken. Vraagje: weet iemand of ik (misschien mits een of andere verbinding of een apparaatje bij te plaatsen) een andere oplossing kan voor vinden. Aktueel is de computer kwa geuid rechtstreeks verbonden met het scherm. De volumeregeling gebeurt ook via het scherm. Bedankt.
Link naar reactie
Ik heb dus mijn vorige luidsprekers nog steeds...maar het probleem is hoe sluit ik die aan. Deze waren gekoppeld (dus niet geïntrgreerd) aan het scherm en er was ook een verbinding die dus deels naar de computer zelf ging en deels naar her scherm, waarschijnlijk om een voeding te krijgen. WANT: steek ik de luisprkers nu gewoon in de audio van mijn pc komt er geen geluid over. Ik krijg wel audio als ik mijn hoofdtelefoon verbind. Maar dan nog: hoe regel ik het volume, vermits deze knoppen zich op het scherm zelf bevinden. Ik zie dus ook niet hoe mijn "oude" luidsprekers op mijn nieuw scherm zou kunnen aansluiten en zeker niet hoe deze zouden kunnen reageren op minder of meer voloume die ik zou vragen langs het scherm.
Link naar reactie
hmm.. je kunt verschillende dingen doen. je kan naar de elektronica winkel gaan en daar koop je zo'n jack-plug verdeel stekkertje. Zo heb ik op mn boxen en mn koptelefoon op 1 dezelfde output. Vergeet btw dat je monitor boxen heeft.. deze kun je dus hooguit gebruiken voor een paar hoge tonen. Verder kun je het volume gewoon regelen rechtsonder in beeld bij het klokje met die luidspreker...
Link naar reactie
Ok. Ik veronderstel dat ik die jack-plug in de audio uitgang van de computer steek. Ik maak van daaruit een verbinding naar mijn luidspreker (s) die in een vorig leven met elkaar verbonden werden. Maar ik begrijp dus nog altijd niet waarom, als ik nu die luidsprekers RECHTSTREEKS aansluit op de audio uitgang van de pc er absoluut geen geluid te bespeuren valt. Het heeft zeker te maken met het feit dat vroeger "voeding" werd gehaald uit het scherm (er is trouwens een jack aanwezig die gekoppeld is aan de lps en vroeger dus in de achterkant van het scherm ging en die ik dus nu niet meer kan gebruiken). En het gebruik van de volumeregelaar (naast het klokje) kan ik ook niet uittesten want als mijn scherm niet op de computer-audio uitgang is aangesloten (zoals ge suggereert) en mijn boxen geven bij een direkte aankoppeling geen signaal zit ik nog altijd nergens. Ik kan ook mijn scherm opensmijten en de aanwezige luisprekers loskoppelen...maar de aankoop is te recent om nu al dat soort experimenten uit te voeren. Misschien bestaat er wel een heel eenvoudige oplossing...maar... Toch bedankt.
Link naar reactie
In feite zijn mijn ex-Packard Bell luidsprekers dan actieve luidsprekers die, door een plug o.a. verbonden werden met het scherm omvoeding te nemen en met de computer line-out om het geluid aan te voeren. Nu ik die plug niet meer in een voeding kan plaatsen komt er geen geluid meer uit. De vraag is: hoe kan ik nagaan welke voeding deze luisprekers nodig hebben en kan ik zo mijn probleem oplossen. Want op één van de twee boxen was zowel een volumeregelaar als een micro-ingang. Of is mijn probleem opgelost indien ik luidsprekers aankoop die én een bijgeleverde voeding hebben én eventueel een software die mij toelaat het volume te regelen.
Link naar reactie
Fantastisch idee: Op de label, die onderaan op één van de boxen gekleefd is staat het volgende: Output Power: 5W/Ch Speaker type: 3.0 enz... Freq Resp: 100Hz - 18kHz Power Supply: 16 VDC - --- + Dus veronderstel ik dat indien in mijn plug op de correcte voeding aansluit mijn probleem zou moeten opgelost zijn. Alvast bedankt voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...