Ga naar inhoud

Welke videokaart is voor mijn Pentium III geschikt?


Aanbevolen berichten

Ik heb al ruim drie jaar een Pentium III 800 MHz (met 512 MB geheugen en WinXP Home) computer. die het nog prima doet. Daarin zit een videokaart Asus 3800 32 MB. Ik krijg sinds een paar dagen de sterke indruk dat de kaart het langzamerhand gaat begeven. en ook het ventilatortje erop gaat steeds meer een brommend geluid maken. Eenzelfde kaart is niet meer te verkrijgen in de winkel en men raadt me nu aan om een 128 MB videokaart in mijn (oude) pc te plaatsen. Vraag: kan ik mijn huidige 32 mb Asus 3800 videokaart zomaar vervangen door een zwaarder (128 MB) model of gaat dit misschien problemen opleveren???
Link naar reactie
ja je kan het doen als je wilt gamen kun je echter toch naar wat oude kaarten kijken: denk dat je dan beter naar een GF4 Ti4200 kan kijken 2e hands het is gebleken uit onderzoekjes dat tragere systemen vaak tot betere prestaties komen met *oudere* videokaarten en niet met nieuwe high end kaarten (kan er ff zo gauw geen vinden zoekzoek: alleen ff van THG: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-04.html ) hier zie je dat het bij games bij low end systemen vaak niet veel uit maakt of je nou een dure radeon 9700 pro hebt of een gf 4 ti 4200
Link naar reactie
[quote:7d0c864cdd="NoepZoR"]of een Geforce 4 MX440 had ik ook in mijn PIII 800, en nog steeds in mn AMD[/quote:7d0c864cdd] daarvoor heb je nu toch de mx4000 die ook rond de 45 euro kost? hoe presteert deze eigenlijk? [edit] ik zie net hoe hij [url=http://www.ultimatehardware.net/xfx4000/xfx4000.htm]presteert [/url] en dat is niet goed, net iets sneller dan de GeForce 2 mx400
Link naar reactie
[quote:8436a73a77="yoo_han"]Zoasl al eerder gezegd is, gewoon een Geforce4 MX440 nemen met 64 mb DDR geheugen, die dingen zijn er voor 40 euro. Dan heb je voor jou doeleinden een perfecte kaart.[/quote:8436a73a77] Zou zo'n Geforce4 MX440 ook in een PIII 500 performance winst opleveren? Ik heb nu nl. nog zo'n kaart in de la liggen. Mijn oude PIII heeft een Matrox G400 kaart (wel erg mooi beeld trouwens).
Link naar reactie
[quote:680a152ed7="henrypeters"]Ik krijg sinds een paar dagen de sterke indruk dat de kaart het langzamerhand gaat begeven.[/quote:680a152ed7]Enkel omdat het ventilatortje bromt? Of gebeuren er vreemde dingen met je beeld? Ik sluit me verder bij Zjarl aan; vervang dat brommende ventilatortje met een passief koellichaam, of haal 'm er even af, blaas het stof en vuil er goed uit en doe een druppeltje naaimachine olie op het asje (onder de sticker in het midden). Dat doet vaak wonderen. Ik heb iig niet de indruk dat je veel gamed en dus een snellere/andere videokaart persé nodig zou hebben. Daarnaast is het dan nog de discussie of het zinnig is een snelle videokaart in een relatief trage (voor games althans) PC te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...