Ga naar inhoud

Overclocken XFX FX5900XT


Aanbevolen berichten

:cry: Beste mensen, Ben nieuw op het gebied van overclocken en hoop hier een antwoordt op mijn probleempje te vinden. Ik probeer mijn nieuwe videokaart te oc met coolbits.reg. Heb de volgende systeem specificaties en score bij 3Dmark03 (eerste poging) General Information Operating System Microsoft Windows XP DirectX Version 9.0b Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Mobo Model A7V333 AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x, 2x, 4x CPU AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1735 MHz FSB 133 MHz Memory 768 MB Display Information Graphics Chipset NVIDIA GeForce FX 5900XT Driver Name NVIDIA GeForce FX 5900XT Driver Version 5.3.0.3 Driver Status WHQL - Not FM Approved Video Memory 128 MB Core Clock 301 MHz Memory Clock 900 MHz (standaard is 800) Sound Information Sound Adapter Driver Name SB Audigy Audio [FF40] Sound Adapter Driver Version 5.12.1.383 Benchmark Settings Program Version 3DMark03 Revision 4 Build 0 Resolution 1024x768@32 bit Texture Filtering Optimal Pixel Processing / Antialiasing None Post Processing false Vertex Shaders Optimal Main Test Results 3DMark Score 5327 3DMarks CPU Score 405.0 CPUMarks Detailed Test Results Game Tests GT1 - Wings of Fury 133.5 fps GT2 - Battle of Proxycon 41.5 fps GT3 - Troll's Lair 32.8 fps GT4 - Mother Nature 33.0 fps CPU Tests CPU Test 1 40.6 fps CPU Test 2 8.0 fps Feature Tests Fill Rate (Single-Texturing) 1607.7 MTexels/s Fill Rate (Multi-Texturing) 3361.5 MTexels/s Vertex Shader 17.2 fps Pixel Shader 2.0 40.6 fps Ragtroll 20.9 fps Sound Tests No sounds 25.2 fps 24 sounds 22.3 fps 60 sounds 20.3 fps Hierna ben ik ben coolbits het max gaan zoeken. Je hebt hier twee mogelijkheden: 2D standaard 3D performance In beide heb ik het max gezocht, voor mijn systeem: 2D 410 core en 895 memory 3D 495 en 895 Wat schetst mijn verbazing, de score zakt enorm (ongeveer 4358) en systeem wordt traag. Snap er dus helemaal niets meer van. Doe ik iets verkeerd :oops: of zie ik wat over het hoofd? Moet er zowel ik 2D als 3D oc worden of is één van de twee voldoende en dan welke (voor games)? Bedankt, Geert
Link naar reactie
[quote:0cfaf0d045]probeer eens iets dat er tussenin ligt, gaan je scores dan ook omlaag?[/quote:0cfaf0d045] Heb eens een andere setting geprobeerd en inderdaad we zitten weer op 5132 (3D) en 407 CPU :o . Zal nog een gezoek zijn voor een stabiele instelling. Wat ik niet snap is dat, als de core in het 3D performance tabje verhoogd wordt, dit niet in bv Aida 32 wordt aangegeven. Wel als in de 2D standaard tab, de core veranderd wordt laat dit de juiste waardes zien :-? . Verklaring?? Begrijp het verschil, cq. samenhang tussen 2D en 3D niet. Iemand, die me dit kan uitleggen? In ieder geval bedankt voor de reacties, ben al weer een stuk verder 8) . Grtz, Geert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...