Ga naar inhoud

VPU Recover in zeer veel spellen...


Aanbevolen berichten

VPU Recover in zeer veel spellen... wat is dit nu ? ik zit gewoon te spelen ..dan gaat het lampje van m'n beeldscherm knipperen ...dan wordt alles zwart..dan w8 ik 10 sec ..en dan krijg ik VPU Recover van Ati.. ik heb een Radeon 9600XT 256 Mb van SapphireTech. 3.0 GhZ P4. 512 Mb Dual Channel Geheugen. Msi 875P NEO-FIS2R Moederbord.
Link naar reactie
[quote:f1dd45c65a="Red Dragon"]VPU Recover uitzetten, probleem opgelost[/quote:f1dd45c65a]Da's nog eens een oplossing, de foutcorrectie uitschakelen zonder de oorzaak van de fout te zoeken :roll:. Dat verhelpt het probleem natuurlijk niet, immers die VPU Recover functie is d'r natuurlijk niks voor niks. Blijkbaar hangt de videodriver namelijk ergens, waardoor VPU Recover getriggered wordt en de driver gereset wordt zodat je weer verder kunt met gamen, werken, etc. zonder de hele PC te herstarten. Heb je mss. Fast-Writes uitstaan? Mijn ervaring is dat de ATI 9600 kaarten het stabielste draaien met FW [b:f1dd45c65a]aan[/b:f1dd45c65a], in tegenstelling tot de andere ATI 9x kaarten. Zie de FAQ voor meer info over het inschakelen van Fast-Writes via de BIOS van je moederbord.
Link naar reactie
//Ben Lankamp Klopt wat je zegt echter VPU recovery is naar mijn mening veel te gevoelig, het word ook getriggerd op momenten dat het niet nodig is, ik zet het om deze reden dus altijd uit. Als je vervolgens nog steeds errors krijg, dan is er echt wat aan de hand, ik laat me niet leiden door VPU Recovery.
Link naar reactie
[quote:5ff2b430cf="Red Dragon"]//Ben Lampkamp Klopt wat je zegt echter VPU recovery is naar mijn mening veel te gevoelig, het word ook getriggerd op momenten dat het niet nodig is, ik zet het om deze reden dus altijd uit. Als je vervolgens nog steeds errors krijg, dan is er echt wat aan de hand, ik laat me niet leiden door VPU Recovery.[/quote:5ff2b430cf] Idd RD, ik heb hem ook uitstaan, is veel te gevoelig. VPU recover komt op de vreemdste momenten tevoorschijn, terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is. Als VPU recover uitstaat en je krijgt geen crash o.i.d. dan is alles gewoon goed in orde.
Link naar reactie
@RD Off-topic: ik heb graag dat je m'n naam goed spelt in het vervolg. Gewoon een kwestie van beleefdheid. On-topic: ik heb zelf totaal geen enkele negatieve ervaring met VPU-Recover gehad sinds december toen ik mijn ATI kaart kocht. Ik ging dus af op mijn eigen ervaring. Zal wel toeval zijn dat het bij mij dan wel altijd goed gaat (en ik game aardig wat af, dus...).
Link naar reactie
Sorry van je naam, niet goed overgenomen, geen kwestie van onbeleefdheid maar kwestie van onzorgvuldigheid aan mijn kant. Ik ben er zelf achter gekomen na diverse problemen met Call Of Duty in het verleden (ten tijde van de Catalyst 3.9 drivers) een van de oplossingen die toen op diverse forum (Rage3d, Beyond3d, GOT) werd aangedragen was het uitzetten van VPU. VPU is goed bedacht van ATI maar dan moet het wel werken als het nodig is en niet te vroeg. Als je echt problemen hebt met je videokaart hoef je niet op VPU te rekekenen, dan laat WinXP of het spel het wel merken dmv een normale crash, of je nu een VPU crash of een normale crash hebt, beiden vervelend maar de VPU crash is te vroeg. Zoals je ziet werkt het ook deze keer weer door VPU recovery uit te zetten.
Link naar reactie
[quote:ea11efe561="Red Dragon"]//Ben Lankamp Klopt wat je zegt echter VPU recovery is naar mijn mening veel te gevoelig, het word ook getriggerd op momenten dat het niet nodig is, ik zet het om deze reden dus altijd uit. Als je vervolgens nog steeds errors krijg, dan is er echt wat aan de hand, ik laat me niet leiden door VPU Recovery.[/quote:ea11efe561]Ik krijg ook constant die VPU Recover op mijn ATi Radeon 9200SE 128MB DDR , mijn Radeon draait echter op AGP8x , zonder Fast Writes aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...