Ga naar inhoud

laptop scherm stuk.(2 vragen)


Aanbevolen berichten

Anderhalf jaar geleden heb ik een laptop gekocht, nu is waarschijnlijk mijn backlight al kapot. Lijkt me erg snel, hoelang horen die dingen mee te gaan?? Heb mijn laptop helemaal niet intensief gebruikt. Nu moet ik de laptop terugsturen naar de leverancier met waarschijnlijk een kostenplaatje van 200 euro voor de reparatie. Weet iemand een andere oplossing. Mischien iemand die ook zo'n ding kan repareren maar dan voor een lagere prijs. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:f0c98ec6d2="thijs1981"]Anderhalf jaar geleden heb ik een laptop gekocht, nu is waarschijnlijk mijn backlight al kapot. Lijkt me erg snel, hoelang horen die dingen mee te gaan?? Heb mijn laptop helemaal niet intensief gebruikt. Nu moet ik de laptop terugsturen naar de leverancier met waarschijnlijk een kostenplaatje van 200 euro voor de reparatie. Weet iemand een andere oplossing. Mischien iemand die ook zo'n ding kan repareren maar dan voor een lagere prijs. Alvast bedankt voor de reacties.[/quote:f0c98ec6d2] dat mag echt niet, ga terug en neem een nieuwe mee tege garantie, en die 200 euro die zouden vergoed moeten worden als je hem toch op moet sturen!!!!
Link naar reactie
[quote:717a531d46="thijs1981"]Mijn garantie is wel al verlopen. Ik had maar 1 jaar. Maar kan ik dan evengoed een nieuwe eisen??[/quote:717a531d46] licht wel een stuk moeilijker maar misschien wil de leverancier je tegemoed komen want het is echt veel te snel kapot, je kunt hem alleen niet verplichten dat te doen
Link naar reactie
[quote:4002deee22="pcguy"][quote:4002deee22="thijs1981"]Mijn garantie is wel al verlopen. Ik had maar 1 jaar. Maar kan ik dan evengoed een nieuwe eisen??[/quote:4002deee22] licht wel een stuk moeilijker maar misschien wil de leverancier je tegemoed komen want het is echt veel te snel kapot, je kunt hem alleen niet verplichten dat te doen[/quote:4002deee22] Kijk op de site van de Hcc. Volgens mij is het volgens de nederlandse wet verplicht garantie te geven als het apparaat niet aan de levensverwachting van de consument voldoet. (dit is bij een laptop duz langer als 1.5 jaar) Dit moet je alleen wel eff opzoeken / navragen (bij bijv. de HCC) Kan me er iets van herinneren dat zoiets in de computer totaal heeft gestaan met een dell monitor....
Link naar reactie
Een tft scherm van een laptop moet veel langer meegaan dan anderhalf jaar. Formeel gezien zit er op alle producten die na 2001 zijn aangeschaft minimaal 2 jaar garantie (europese wetgeving). In de praktijk betekent recht hebben helaas niet automatisch recht krijgen. In elk geval moet de leverancier je tegemoet komen, je kunt op z´n minst verwachten dat de leverancier een deel van de reparatiekosten voor eigen rekening neemt. [quote:8ef0790e85]ligt denk ik bij een laptopscherm wat gevoeliger. Aangezien je er wel op kan zijn gaan staan bijvoorbeeld.... [/quote:8ef0790e85] De leverancier moet aantonen dat jij een product verkeerd hebt gebruikt, om onder de garantie uit te kunnen komen. Als je het product normaal hebt gebruikt, moet je klacht dus ook fatsoenlijk behandeld worden. Ik zou de leverancier eens een pittig briefje schrijven, waarin je de leverancier duidelijk in gebreke stelt en een fatsoenlijke oplossing eist.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...