Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart ja of nee ?


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen (Pentium 2,8 Ghz, 512 mb geheugen, 120 Gb hdisk). Nou heb ik 1,5 jaar geleden een Geforce 4 Ti4200 128mb videokaart gekocht en nou zit ik eigenlijk te twijfelen of ik wel of niet een nieuwe videokaart zal kopen. Mijn oog is gevallen op de Radeon 9800 Pro (bij Paradigit 339,- euro), is het zinvol om deze kaart te kopen of is het weggegooid geld omdat de Geforce nog enige tijd kan voldoen ?
Link naar reactie
Opzich is een nieuwe videokaart kopen bij je systeem een goed idee, want die 9800 pro levert heel wat betere prestaties. Zeker als je de nieuwste games met de beste instellingen wil draaien dan is die kaart geen overbodige luxe. Overigens is deze al te verkrijgen voor 216 euro [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/57051[/url], misschien dat je nu zeker deze kaart ga kopen ;)
Link naar reactie
Er komt een tijd/grens dat een R9800pro/XT te langzaam wordt, hoe langer je wacht, hoe minder lang je kunt genieten van je nieuwe videokaart, RD heeft er wel meer voor betaald, maar heeft wel een paar maand meer plezier van zijn kaart (als RD zou wachten tot zijne het niet meer aankan uiteraard :), maarja we kennen RD :P )
Link naar reactie
Ok, dan ga ik denk ik voor de 9800 Pro. Heb al verschillende reviews en benchmarks gelezen op internet en hij komt goed uit de tests. Niemand die een GeForce FX5900 XT aanraadt ?? :wink: (Deze vraag hoort eigenlijk niet thuis op dit forum denk ik :oops: ), maar: kan deze videokaart wel samen met overige pc onderdelen ? M.a.w. is het niet zo dat het ene bijv. de snelheid van het andere omlaag trekt ?
Link naar reactie
[quote:025ab2b10d="Mystery1"]Ok, dan ga ik denk ik voor de 9800 Pro. Heb al verschillende reviews en benchmarks gelezen op internet en hij komt goed uit de tests. Niemand die een GeForce FX5900 XT aanraadt ?? :wink: (Deze vraag hoort eigenlijk niet thuis op dit forum denk ik :oops: ), maar: kan deze videokaart wel samen met overige pc onderdelen ? M.a.w. is het niet zo dat het ene bijv. de snelheid van het andere omlaag trekt ?[/quote:025ab2b10d] Voor onder de 200 is die 5900XT denk ik de snelste die je kunt krijgen. Maar zoals al eerder gezegd is de 9800 Pro ook een hele goeie keus voor 230 euro. Voor die 30 euro meer heb je echt waar voor je geld. Over je laatste vraag: Nee hoor, die componenten werken prima met elkaar.
Link naar reactie
256mb video geheugen is alleen handig als je een 9800XT of een GF FX 5950 Ultra koopt en dan vollop gebruik maakt van AA (anti-Aliasing) en AF (Anisothropische filtering) op een resolutie van 1280x1024 in games, zoals ik dat doe. In UT 2003 en 2004 is 256mb met deze resolutie en AA 4x en AF 8x een stuk sneller dan 128mb met een 9800PRO/XT de 9800XT 256mb is dus aan te raden als je genoeg geld hebt en alles uit een game wilt halen wat er in zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...