Ga naar inhoud

wil graag advies over welke kaart te kiezen


Aanbevolen berichten

ik weet dat dit het zoveelste topic is maar toch vraag ik het, sorry. ik wil een andere videokaart hebben want die van mij die in mijn 2e systeempeij (klootpctjuh) is niej helemaal fris, die in me goede pc is wel goed dus ik wilde die van me goede in me andere zetten en dan een nieuwe halen, ik wil kunnen gamen, maar ik wil niet teveel geld uitgeven! ik wil wel het liefste een ati kaart maar nvidia wil ik ook wel advies over hebben mijn budget is max 200 euro (kom ik daar ergens mee)
Link naar reactie
Wat wil je weten? DE GeForce FX 5900XT Is een hele goede kaart voor die prijs, en hij is ook nog heel gunstig omdat het gewoon een 5900 is alleen met lagere kloksnelheden. Dus die zijn makkelijk over te klokken. Een PoV haalt zelfs 950 Mhz voor het geheugen. Tegenover de R9600Xt is hij gewoon krachtiger door zijn 8 pipelines en krachtigere GPU (namelijk die van de hogere series) De R9800Pro is ook een heel goed kaartje en kosste voorheen iets rond de 400 euro's en is ook een vroegere top-kaart. naja, half jaar geleden ofzo. Daarom is dat een hele goede keus.
Link naar reactie
[quote:fa0f04d1a4="pcguy"]heel erg bedankt voor de reactie maar zouw je misschien even willen motiveren? ik wil er graag ook van leren namelijk[/quote:fa0f04d1a4] het internet kan heel leerzaam zijn, wanneer je een beetje moeite doet kan je vrij snel een aantal reviews vinden waarin de 5900xt word vergeleken met andere kaarten, bedenk dat de 9800pro enorm in prijs gedaald is : van ongeveer 300 naar 230 euro zoek bijvoorbeeld naar reviews als deze http://www.guru3d.com/article/Videocards/112/1/ http://www.tweakers.net/reviews/434/1 (note bij de t.net review: de 9800 pro is iets trager als de 9800xt en een stuk goedkoper ;)) vreemd dat ze geen 9800pro in de vergelijking hebben opgenomen....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a4686b8c20="Hwe"]Als ik jou was zou ik een ati 9600xt kopen, die heb ik zelf, en die bevalt zeer goed![/quote:a4686b8c20] fijne reacties zijn dit altijd.... die heb ik DUS istie goed ;) zonder onderbouwing enzo...... subjectief: ik heb een 9700pro! 2ehands nog maar 150 euro! die is goed! want die heb ik ooooook :D (is eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee :lol: ) objectief: als je een nieuw product wil kopen is een 5900xt een goede keus, maar gezien het prijsverschil tegenwoordig is de 9800pro zeer aantrekkelijk (zie mijn vorige posts voor de desbetreffende overtuigende links :wink: )
Link naar reactie
Allemachtig mensen! pcguy had zijn keuze toch gemaakt? De 9800 Pro. En dan komen er weer ander mensen tussendoor "je kan beter die en die nemen" En dan weer een ander, "Nee niet die, want die is weer trager dan dat enz. enz. enz. En dan kan je weer van voor af aan beginnen. :evil: Ik zie zo vaak mensen met allerlei 'meningen' op dit forum, zonder enige onderbouwing zoals vandread al zei. Daar help je niemand mee. Sorry, moest het ff kwijt.
Link naar reactie
Ik sluit me bij Praatpaal en Vandread aan, je kan wel roepen "ik heb een XGI Volario en die draaid lekker dus is hij goed" maar daar schiet je niet veel mee op. Niet dat de 9600XT een verkeerde kaart is voor 200+ zijn nu eenmaal betere kaarten op de markt. PCguy heeft gelukkig zijn keuze gemaakt welke verstandig is, ik sluit deze topic voordat er weer mensen komen die off-topic gaan of in eens hun eigen kaartje gaan promoten 9 dagen nadat de keuze al is gemaakt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...