Ga naar inhoud

Twee versie's van Club3D Radeon 9600 Pro?


Aanbevolen berichten

Sinds twee weken zijn m'n pa en ik beiden de gelukkige eigenaren van een Club3D Radeon 9600 Pro. Nou viel het mij vandaag op, dat er een significant verschil zit tussen de twee kaarten: het koelblok en de ventilator verschillen. Een plaatje: [img:c7b3ba7e80]http://weer.i-net.be/tmp/vidkaarten.jpg[/img:c7b3ba7e80] De linker is m'n pa's kaart, die heeft een wit aluminium koelblok met een eveneens witte ventilator erop met stikker "Powered by ATI". De rechter is de mijne, met een grotere, zwarte [b:c7b3ba7e80]koperen[/b:c7b3ba7e80] koelblok met zwarte ventilator en stikker met ATI logo erop. Dit doet mij dus vermoeden dat Club3D van type ventilator & koelblok is geswitched. Nou zit het zo, mijn pa heeft zijn videokaart 5 dagen voor die van mij gekocht. Toen m'n pa de zijne kocht, was dit type net op, zijn nieuwe besteld en moest gewacht worden op die nieuwe lading. Die kwam dus, en ik kreeg de mijne. Met een totaal ander koelblok + ventilator dus. Een lichtje ging branden, en ik heb de serialnumbers eens erbij gepakt. De mijne: [img:c7b3ba7e80]http://weer.i-net.be/tmp/vid1.jpg[/img:c7b3ba7e80] M'n pa's: [img:c7b3ba7e80]http://weer.i-net.be/tmp/vid2.jpg[/img:c7b3ba7e80] Aha, nu wordt het duidelijk. De mijne is gemaakt in januari 2004, en die van m'n pa in september 2003 :o . Mogelijke verklaring: winkelier had nog een videokaart liggen van zo ongeveer de allereerste lichting van Club3D, en de nieuw binnengekomen kaarten waren van een totaal nieuwe lichting, met aangepast koelblok etc. Nou komt mijn punt: vanavond is de ventilator van m'n pa's videokaart een schurend geluid gaan produceren, oorzaak: ventilator is te dicht bij de aluminium randen van het koelblok geplaatst. Nou wil ik wel eens weten, waarom heeft Club3D twee versie's van de Radeon 9600 Pro moeten maken met verschillende koelblokken & ventilators, en heeft dat soms iets te maken met het gebruik van een onbetrouwbare koeler (wat mijn vermoeden is)? Zijn er mss. meer mensen met deze oude aluminium koeler die ook problemen hebben/hadden? Of is er mss. ergens meer bekend over deze twee versie's van de Radeon 9600 Pro? Ik heb al enige tijd met Google gezocht, en enkele fora van o.a. Tweakers bezocht en doorzocht, maar niks kunnen vinden over Club3D en verschillende versie's van de R9600Pro. Vandaar dat ik hier eens een berichtje plaats :) . Mijn pa gaat iig. zijn videokaart omruilen maandag, hopelijk dus voor eentje met zwart koperen koelblok & ventilator. Nu zit er weer tijdelijk z'n oude Matrox G400 in, dus er is geen man overboord. Bvd., Ben Lankamp
Link naar reactie
dus wat is het probleem ;) vrij weinig neem ik aan.. presteren doen ze practisch evengoed :P en tja die fan.... club3d heeft welles probleempjes maar andere misschien ook wel..... dus wat wil je bereiken met dit topic? bestudeer je geheugen chips es... de ene overclocken wlles verder dan de andere maar voor de rest zal et niet veel schelen qua performance. Ben benieuwd wat voor andere kaart je pa krijgt :x V
Link naar reactie
Nou, ik hoopte dat het blokje met 'nou komt mijn punt' dat wel duidelijk zou maken. Ik zou graag enkele vragen (waren/zijn er problemen bekend? Is dat de reden voor 2 versie's? Is m'n pa's exemplaar mss. een hele vroege?) omtrend de twee versie's van de Club3D R9600Pro beantwoord zien, in relatie tot het nare probleem met de koeler van m'n pa's exemplaar. That's all :) .
Link naar reactie
Club-3d maakt zijn kaarten niet zelf, ze worden door diverse fabrieken in het verre oosten gemaakt, daardoor willen ze nog wel eens verschillen, het voorbeeld wat je hierboven geeft heb ik zelf al vele malen vaker met Club-3d kaarten meegemaakt. niets bijzonders en niets om je druk over te maken. Als je heel goed naar de plaatjes kijkt zijn ze beiden Refrence design van ati, alleen de cooler is verschillend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...