Ga naar inhoud

hardware probleem na virusinfectie?


Aanbevolen berichten

Nadat mijn zoon zo slim was om in een Mirc forum op een gepost bestandje "Britney Spears Sucking.jpg[b:363a720791].exe[/b:363a720791]" te klikken, begon er van alles te ratelen en werden diverse bestanden gewist. Vervolgens startte zijn pc niet meer op. Op de boot sector werd een virus gedetecteerd door de bios. Via de symantec site denk ik te hebben achterhaald dat het waarschijnlijk een Netskyvirus (A of B)-variant is geweest. Ik heb via een andere pc zijn C-partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, vervolgens een hele nieuwe windows geinstalleerd. Op die andere pc start die schijf gewoon op, maar in zijn eigen pc loopt hij vast bij opstarten. Opstarten in de veilige modus leert dat hij hangt op het laden van een bestand met de naam agp440.dll.. De naam lijkt te maken te hebben met zijn videokaart, maar ik heb nergens kunnen achterhalen dat Netsky videokaarten "aanvalt".. Kan zijn videokaart stuk zijn na deze virusaanval? Misschien is het wel een bios-fout, want daarin wordt zijn cpu ook niet meer goed herkend, maar ik heb zo'n beetje alle instellingen al geprobeerd... Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor? verder wat info: CPU: 1600 Athlon (1.1Ghz), 792Mhz SDRam, Geforce 2MX Videokaart, Hercules geluidkaart, 3com netwerkkaart..
Link naar reactie
Ik begrijp dat je in een andere pc windows installeert en vervolgens deze schijf overzet in de pc van je zoon, ic pc met andere hardware? Dat gaat dus meestal niet goed, denk aan ontbrekende chipsetdrivers etc. Overigens heeft mijn dochter ook Netsky binnen gehad via MSN (Norton was aan het slapen...); klikte op een of ander spannend zipbestandje; enige wat er gebeurde was massa's mailtjes verzenden etc. (pap, me pc doet zo raar....) Was met een Bitdefender tooltje zo eraf te rossen :wink:
Link naar reactie
[quote:6da0f5c352="Red Dragon"]Het Netsky virus en al zijn varianten beschadigen geen hardware.[/quote:6da0f5c352]Virussen kunnen hardware toch niet fysiek beschadigen? Het kan hardware hooguit ontregelen (bios virussen ed.) Om terug te komen op de topic starter: Ik maak eruit op dat je de harde schijf hebt verwijdert en in een andere pc opnieuw hebt geïnstalleerd met windows. Dit gaat meestal niet goed. Doordat in een andere pc nagenoeg alle hardware anders is krijg je zoveel comflicten dat windows op 'tilt' slaat en zal vastlopen. Vaak kan windows al niet eens meer fatsoelijk opstarten na het wisselen van een moederbord. De beste oplossing is dus om alle partities te verwijderen, de schijf daarna opnieuw te partitioneren en te formateren en daarna met de pc waar de harddisk in thuis hoort windows opnieuw te installeren. Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...