Ga naar inhoud

Scherm valt uit na opstarten


Aanbevolen berichten

(Heb deze posting ook bij moederborden geplaatst, weet namelijk niet of het een moederbord of andersoortig probleem is.) Heb vandaag voor een bekende een computer in elkaar geschroefd met een aantal basic elementen: Asrock K7S8X moederbord sapphire Radeon 7000 32 MB grafische kaart amd athlon 2400+ Zaakje werkt prima. Echter toen ik de computer op z'n plek zette en opstartte verscheen er enkele seconden een hele smalle verticale lijn, na het eerste logo van windows XP Pro midden over het beeldscherm. De rest van het beeldscherm is zwart. De computer lijkt verder wel door te starten maar er is niets meer zichtbaar. Na herstarten van de computer verschijnt het normale opstartscherm van windows en werkt alles zoals het hoort. Bovenstaande is enkele malen voorgekomen. Toen ik thuis de computer in orde maakte was er niets aan de hand (er hing toen een ander scherm aan de computer). Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen? groet CJ
Link naar reactie
het probleem is dat jij hem op je eigen monitor hebt geinstalleerd en je instellingen in xp zijn aangepast op jou mogelijkheden van je monitor, zoals resolutie en je refresh rate. en waarschijnlijk kan de monitor van deze bekende dit niet aan. dat merk je aan het feit dat ie het opstarten wel laat zien en dat voor dat windows word gestart vga 16 kleuren met een hele lage refresh rate. dit kun je verhelpen door in de veilige modus te starten en dan de resolutie en refresh rate heel laag zetten en dan te herstarten. vervolgens kun je alles trapsgewijs te verhogen en dan controleren of hij dit wel aankan. veel suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...