Ga naar inhoud

Rare strepen en artifacts met 9700 pro


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb maandje geleden een club 3d ati radeon 9700 pro gekocht via marktplaats. Hij heeft het een maand perfect gedaan. Totdat ik opeens tijdens het gamen allemaal strepen en artifacts kreeg. Ik heb meerdere driver geprobeerd en het probleem blijft. Dus ik neem aan dat het een koeling probleem is. Maar hoe zeker kan ik daarvan zijn ??? . De kaart is al meer dan een jaar oud. Kan het misschien zijn dat de kaart het aan het begeven is in zijn geheel. Ik zit dus een beetje te twijfelen of ik een goeie cooler zal kopen die is rond de 30 euro. Of een nieuwe kaart want mocht het niet de cooling zijn vind ik dat ook wel erg zonde. :-?
Link naar reactie
[quote:3745323e6c="grotesmurf"]Hallo. Ik heb maandje geleden een club 3d ati radeon 9700 pro gekocht via marktplaats. Hij heeft het een maand perfect gedaan. Totdat ik opeens tijdens het gamen allemaal strepen en artifacts kreeg. Ik heb meerdere driver geprobeerd en het probleem blijft. Dus ik neem aan dat het een koeling probleem is. Maar hoe zeker kan ik daarvan zijn ??? . De kaart is al meer dan een jaar oud. Kan het misschien zijn dat de kaart het aan het begeven is in zijn geheel. Ik zit dus een beetje te twijfelen of ik een goeie cooler zal kopen die is rond de 30 euro. Of een nieuwe kaart want mocht het niet de cooling zijn vind ik dat ook wel erg zonde. :-?[/quote:3745323e6c]Waarom niet gewoon een paar extra case-fans? Of gewoon je kast eens open zetten en er dan een grote huis-tuin-en-keuken ventilator tegenaan laten blazen. Geen artifacts dan is het warmte, andere moet je hem in een andere PC gaan proberen. Heb je trouwens al gewoon geprobeert om windows eve opnieuwe schoon te instaleren?
Link naar reactie
[quote:97ef2a6e45="grotesmurf"]Extra case fans helpt niet. moet denk ik echt nog een koeling op de kaart zelf. Ik heb trouwens ook .... Als ik de computer opstart en ik zit nog in dosscherm dat er dan helemaal veel kleuren en artifacts zijn en als windows opgestart is dan is het weg,,,....[/quote:97ef2a6e45]@ RD: Als je dit leest: Is er meschien nut als hij een andere (VGA) BIOS doet? Een gehackte ofzo of een nieuwere? Ik heb daar geen ervaring mee namelijk. @ grotesmurf: Meschien dat iemand met echt verstand van die dingen dit leest die je meschien kan helpen, maar ik niet. En als zelfs in de POST (zo noem je dat) als artifacts zijn is het niet al te best gesteld denk ik zo.
Link naar reactie
Heb hetzelfde gehad en gekocht via marktplaats. Ik hoop voor je dat je een bon hebt. Ik heb uiteindelijk via omwegen, garantie kunnen claimen en een nieuwe kaart gekregen. Bleek een probleem met het videogeheugen te zijn. Je hebt verticale strepen van boven naar onder door het beeld heen, soms veranderend van kleur in geel, rood en blauw soms groen enz... tja... vrees dat je videogeheugen niet lekker loopt. Kan je drivers in/uninstallen wat je wilt, herinstalleren windows maakt allemaal niet uit. Het lijkt, zoals gezegd, op een hardwarefailure van je geheugenchips. Probeer een "diagnostics" te draaien van je gehele systeem, een "extended test" waarin je 3D-kaart is opgenomen. Geheid dat ie dan moet komen met een videomemory-error. Zoiets verhelp je niet met een bios-flash, gewoon doorredenerend en baserend op een videomemory-failure.
Link naar reactie
Oh.. initieel zou het daar best mee te maken kunnen hebben. God weet. Nu werkt misschien je videogeheugen niet goed meer. Als je nu je koeling weer op orde hebt, maakt dat dus niet meer uit. Mijn posts met mijn toenmalige probleem: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=103949&highlight= heb ik een screenshot gelinked. Ik had nieuwe Omega-drivers ingericht, waarvan ik van mening ben dat die mijn kaart opgeblazen hebben. Ondanks vele twijfels van mede-forummers. Ook de halve wereld op zoek geweest en vele ervaringen gelezen van mensen met dezelfde problemen met Omega(-beta)drivers, die videokaarten opbliezen. Kan je het vergelijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...