Ga naar inhoud

ASUS V9980 Ultra FX5950 ultra crash probleem


Aanbevolen berichten

[quote:ebfd27ceba="Red Dragon"]Persoonlijk mening: Ik had al meteen een 9800XT gehaald en geen FX5950, die 9800XT is zowieso een betere kaart, gelukkig voor jou ga je er dus nu op vooruit :) Laat even weten of alles nu goed loopt[/quote:ebfd27ceba] Vraag me af of ik er dan ook maar meteen een zwaardere voeding in moet laten zetten, las dat die Ati 9800 Xt nogal stroomvreters zijn, of gewoom even afwachten of het met de huidige voeding ( 350 Watt ) lukt ?. Een paar vraagjes is: Zeg dat het met de huidige voeding ( 350 watt) zonder problemen draaid, zo'n voeding daar wordt kwa belasting nogal wat van verlangt, slijt deze dan meer ?. Zeg dat zo'n voeding ( 350 Watt, wat kost die nou 35 euro ongeveer ) op een gegeven moment er mee op houdt, vervanging van zo'n ( zwaardere, goed merk 100-140 euro, zie reacties )) voeding is dat moeilijk, m.a.w. te doen voor iemand met niet al te veel hardware kennis, of wijst dit zichzelf, zoiets van het rode kabeltje op het rode stekkertje. Geheugen in mijn Pc zetten, Videokaartje verwisselen of Harddisk aansluiten daar heb ik niet zoveel problemen mee, maar als het om STROOM gaat ben ik wat voorzichtiger omdat ik geen zin heb om het boeltje op te blazen.
Link naar reactie
Voeding verwisselen is ook niet zo spannend, oude voeding eruit schroeven nieuwe erin en alles weer aansluiten, niet echt moeilijk voor iemand die ook een HDD of videokaart kan omruilen. Ik zou even afwachten of de 350watt voeding voldoende is, als hij niet stabiel is schaf je een 400watt zalman of zo aan,. (90 euro, stabiel en heel stil).
Link naar reactie
Oke, bedankt voor de info. Denk Pc volgende week weer terug, jullie horen wel over het hoe en wat en waarom het zo allemaal gelopen is.Want " Kaart 3d prestaties ver onder normaal " daar wil ik weleens het fijne van weten.Zeker voor een kaart die als het vlaggenschip van ASUS ( nvidia chipset ) wordt betiteld. Probleem is dat veel Technische Diensten nogal terughoudend zijn wat info betreft, zij weten ook dat deze info tegenwoordig vlug de wereld ( Internet ) overgaat, zeker als het negatieve info is.
Link naar reactie
Nou de Pc is weer terug en zit nu al een uurtje of wat te gamen enz. en het werkt tot nu toe 100%. met de Asus Radeon 9800 XT. Had er nog naar gevragen hoe en wat er nou precies aan de hand was met die ASUS V9980 FX5950 kaart en wat de TD ertoe had besloten om naar de Radeon over te stappen.Wat trouwens nog een gedoe was omdat je dan afhankelijk bent van de dealer of ie de ouwe ( nieuwe ) Asus Nvidia terug wil nemen en te ruilen tegen een Radeon. Afijn, nadat de TD/Winkel er een andere voeding in had gezet liep de Asus Nvidia redelijk tot goed ( 3DMARK03 +- 5000 score ).Maar het willekeurig afslaan van de computer bleef en na het uitproberen van diverse voedingen, drivers en zelfs een kaal systeem met alleen het hoognodige bleef er niks anders over dan over te stappen op een andere merk of chipset. Zelf dachten ze dat het probleem een intern conflict in de Asus Nvidia kaart zou kunnen zijn, of een productie fout.Ik vroeg nog of dat het misschien voor hun voordeliger is om een Radeon kaart aan te prijzen, zolang ik computers heb gekocht kom ik al bij die winkel dus kennen ze mijn directe benadering, maar zij vertelde me dat ze hooguit 3 à 4 kaarten in deze prijsklasse zullen verkopen dus dat maakt voor hun niet zoveel uit. Er zit dus nu een Radeon 9800 xt in, die zonder tweaks en tricks een goede +- 6400 3dmark03 score haalt. Vraagje : Bij stuurprogramma gegevens staat : 6.14.10.6378 als nummer.Ik neem aan dat dit het nummer is van de driverversie want ergens anders kan ik het niet vinden, zijn dit de nieuwste drivers.Zo nee waar kan ik het beste nieuwe drivers downloaden ?.En hoe heten die bestanden.Voor iemand die bijna altijd Nvdia als chipset-videokaart heeft gehad is alle info welkom. Nog bedankt voor alle hulp en info :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...