Ga naar inhoud

ASUS V9980 Ultra FX5950 ultra crash probleem


Aanbevolen berichten

Hoi ... Ik denk doe eens ruig, koop meteen maar het nieuwste videokaartje dat er is, ja ik weet het ATI is sneller maar sneller is niet altijd beter.Afijn Kaart geinstalleerd, nieuwste drivers, kortom systeem op en top in orde, en toen begon het. Half uurtje Desktop/2d werk - Pc slaat af en alleen aan/uit zetten brengt hem weer tot leven.Spelletje spelen idem dito.Beetje zware toespassingen en hoppa weer hetzelfde euvel. Kaart terug gebracht het zou aan het opengl gedeelte hebben gelegen, al had ik toen al mijn twijfels, maarja je denkt zo'n verkoper zal het wel weten. Nieuwe kaart erin, en binnen een minuutje of tien gebeurt weer hetzelfde.M.a.w. als de kaart op power moet gaan werken slaat de Pc af en alleen de aan/uit komt knop brengt hem weer tot leven. Kaart kan ook zonder voeding draaien ( gaat natuurlijk wel ten koste van de prestaties ) en dan geen probleem.Dus zit het em in de voeding die dit niet aankan, teminste dat is mijn conclusie want i.v.m. met de carnaval ( die kaart is mijn carnaval :) ) is de winkel gesloten dus wat die verkoper nu te vertellen heeft weet ik nog niet. Pc zou met deze specifiekaties , 350 watt power voeding pentium 2.8 ghz 2 Gb intern geheugen Asus P4C800-e-deluxe toch zonder al te veel problemen dit aan moeten kunnen. Denk dat het dus een zwaardere voeding gaat worden, maar ik had een beetje rond gesurft en die zitten toch gouw op zo'n 140 euro. Mijn vraag is deze : Heeft iemand ook deze problemen gehad, goede voeding waar en wat mag dat kosten, en is het het waard, of is er een andere oplossing ?. B.v.d voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:a0a4e4c79c="Muse"]Tip voor voeding: [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/48820]Q-Tec 550 Watt Dual Fan[/url] Dit is een goede en redelijk betaalbare voeding. Hij heeft niet de kwaliteit van een Antec, maar moet jouw pc makkelijk van stroom kunnen voorzien. Pluspunt van deze voeding is dat de voltlijnen heel stabiel blijven.[/quote:a0a4e4c79c]Ik was gister bij een (te rijke) vriend waarvoor ik net een PC van €3000,- had samengesteld ( 8) ) Daar zat die ook in in combinatie met een R9800 XT en een AMD 64 3400+. God wat kwam daar een hitte uit zeg! Ik weet niet of het meschien was dat ie die hitte via de 2e fan uit de kast trok maar volgens mij niet wat de casefan die eronder zat werd helemaal niet zo warm en het systeem maar 37 grade. Meschien ene uitzondering maar je weet maar nooit... Die GF FX zuipen veel vermogen dacht ik zo met die warmte productie.
Link naar reactie
Nou met de hitte valt het wel mee, ik draai trouwens toch altijd met de kap eraf van de Pc.Wat wel opvalt is dat die Asus, hij zit er nu niet meer in, het hele systeem lijkt de slowdownen.Beeld opbouw van b.v. internet pagina's gaat trager dan bij een simpel Geforce 4 mx 440 kaartje. Ik doe al een tijdje Pcjen en dit heb ik nog nooit meegemaakt, dat blijkbaar die Asuskaart zoveel stroom trekt dat het op andere onderdelen merkbaar is. Raar is ook, want ik ga meestal eerst even googgelen of er meer mensen zijn met dit probleem, dat je er weinig van terug vindt. In ieder geval bedankt voor jullie reacties/adviezen, na de Carnaval weet ik hopelijk meer.
Link naar reactie
[quote:669f8ce535="Interficior"]Kan je hier je antwoord niet vinden? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/878244[/quote:669f8ce535] Inderdaaad, lijkt me hetzelfde probleem.Lijk me ook een klote probleem want als ik het goed lees heeft hij zelfs met een 450 Watt voeding nog problemen.En als ik ergens een hekel aan heb is of en hoelang mijn Pc vandaag weer zonder problemen gaat werken. Ik heb zelf ook nog een keer geprobeerd om via Asus Smartdocter de Main Mhz naar beneden te brengen, 400 of zo, maar je raadt het al systeem sloeg meteen uit/af.
Link naar reactie
[quote:362839d4fc="Pjutertje"][quote:362839d4fc="Interficior"]Kan je hier je antwoord niet vinden? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/878244[/quote:362839d4fc] Inderdaaad, lijkt me hetzelfde probleem.Lijk me ook een klote probleem want als ik het goed lees heeft hij zelfs met een 450 Watt voeding nog problemen.En als ik ergens een hekel aan heb is of en hoelang mijn Pc vandaag weer zonder problemen gaat werken. Ik heb zelf ook nog een keer geprobeerd om via Asus Smartdocter die Main Mhz naar beneden te brengen, 400 of zo, maar je raadt het al systeem sloeg meteen uit/af.[/quote:362839d4fc] Ik zou zeggen, ga weer terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag of ze er een 550 Watter van Zalman ofzo erin gooien. Als dat niet helpt moet er wat met de kaart zijn ofzo.
Link naar reactie
[quote:18b4b1a03b="Interficior"][quote:18b4b1a03b="Pjutertje"][quote:18b4b1a03b="Interficior"]Kan je hier je antwoord niet vinden? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/878244[/quote:18b4b1a03b] Inderdaaad, lijkt me hetzelfde probleem.Lijk me ook een klote probleem want als ik het goed lees heeft hij zelfs met een 450 Watt voeding nog problemen.En als ik ergens een hekel aan heb is of en hoelang mijn Pc vandaag weer zonder problemen gaat werken. Ik heb zelf ook nog een keer geprobeerd om via Asus Smartdocter die Main Mhz naar beneden te brengen, 400 of zo, maar je raadt het al systeem sloeg meteen uit/af.[/quote:18b4b1a03b] Ik zou zeggen, ga weer terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag of ze er een 550 Watter van Zalman ofzo erin gooien. Als dat niet helpt moet er wat met de kaart zijn ofzo.[/quote:18b4b1a03b] Tja denk dat dat het enige is wat overblijft om te proberen.
Link naar reactie
Zalman heeft alleen een 300watt en 400watt voeding, maar dat terzijde. Ik zou inderdaad een zwaardere voeding aanschaffen, ik zelf gebruik bij mijn Asus 9800XT een Antec 480 watt voeding, dit loopt erg stabiel. Ik kan niet garanderen dat je probleem weg is met een nieuwe voeding maar het is altijd het proberen waard. de GeForce FX 5950 Ultra en de Radeon 9800XT zijn extreme stroom vreters, doe daar nog een zware CPU en wat Hdd's bij en je zit zo aan de max voor je voeding.
Link naar reactie
[quote:444508e24b="Red Dragon"]Zalman heeft alleen een 300watt en 400watt voeding, maar dat terzijde. Ik zou inderdaad een zwaardere voeding aanschaffen, ik zelf gebruik bij mijn Asus 9800XT een Antec 480 watt voeding, dit loopt erg stabiel. Ik kan niet garanderen dat je probleem weg is met een nieuwe voeding maar het is altijd het proberen waard. de GeForce FX 5950 Ultra en de Radeon 9800XT zijn extreme stroom vreters, doe daar nog een zware CPU en wat Hdd's bij en je zit zo aan de max voor je voeding.[/quote:444508e24b] Ok, maar dat laat ik aan de winkel over, zij vertelde mij dat mijn systeem zonder problemen deze Asus kaart kon draaien.Dus mogen zij proberen om het op te lossen, want anders zit ik zodadelijk met een 550 Watt voeding terwijl ik, als blijkt dat bv de combinatie tussen Kaart en Moederbord niet juist is, met minder ook goed uit de voeten kan.Al ben ik bang dat het wel weer euro's gaat kosten. Begin me steeds meer af te vragen of dat het dit allemaal wel waard is.
Link naar reactie
Ik heb dat ooit gehad met een Ati die niet met mijn mobo wilde werken. Toen vroegen ze of ik mijn pc mee wilde nemen om 1 en ander te proberen. Eerder had ik al een voeding meegenomen om te proberen. Later bleek dat geen enkele Ati wilde werken met mijn mobo en toen een Ti4200 erin gezet. Die bleek te werken op mijn eigen voeding, dus kreeg ik het geld van die andere voeding gewoon weer terug. Dit was bij Completer en ik kan je niet garanderen dat elke zaak zo klantvriendelijk is (al zou dat wel moeten eigenlijk), maar je kan er in ieder geval om vragen. :) Probeer in ieder geval zoiets te regelen dat als de voeding het probleem niet is je die gewoon weer terug kan brengen en je je geld terug krijgt.
Link naar reactie
[quote:e0045f1f00="Muse"]Ik heb dat ooit gehad met een Ati die niet met mijn mobo wilde werken. Toen vroegen ze of ik mijn pc mee wilde nemen om 1 en ander te proberen. Eerder had ik al een voeding meegenomen om te proberen. Later bleek dat geen enkele Ati wilde werken met mijn mobo en toen een Ti4200 erin gezet. Die bleek te werken op mijn eigen voeding, dus kreeg ik het geld van die andere voeding gewoon weer terug. Dit was bij Completer en ik kan je niet garanderen dat elke zaak zo klantvriendelijk is (al zou dat wel moeten eigenlijk), maar je kan er in ieder geval om vragen. :) Probeer in ieder geval zoiets te regelen dat als de voeding het probleem niet is je die gewoon weer terug kan brengen en je je geld terug krijgt.[/quote:e0045f1f00] De Pc is door die winkel/zaak in elkaar gezet, heb voordat ik de kaart bestelde aan hun gevragen of deze met mijn systeem zou werken en kreeg per e-mail terug dat dit geen problemen zou moeten opleveren dus lijkt het me logisch dat zij dan ook met oplossingen komen.Maar ik zal het zeker meenemen dat als het de voeding niet mocht zijn wat dit probleem veroorzaakt ik mijn geld terug krijg.
Link naar reactie
Update voor degene die ook deze kaart willen aanschaffen : btw = 2e kaart al. Voeding vervangen en crash computer tot nu toe opgelost, winkel heeft wel een e-mail richting Asus verzonden vanwege de zeer slechte 3d prestaties, en dat bij een kaart in deze prijsklasse, wat volgens de TD van die winkel/zaak ver beneden peil is. Dus Pc is nog niet terug, wachten nu op een ASUS-reactie.
Link naar reactie
Update voor degene die ook deze kaart willen aanschaffen : Test team Winkel/zaak gaat deze kaart vervangen door een ATI 9800 XT, en ik wacht af of dat het dan wel allemaal goed komt. Blijkbaar bleven de 3d prestaties van de ASUS zo ver onder de maat dat men het niet aandurfde om de Pc met de ASUS kaart mee terug te geven en het risico te lopen dat ik, na een test sessie met 3D MARK, verhaal kom halen.
Link naar reactie
[quote:e02489a935="arjant2"]wel vreemd dan, want die kaart moet toch goeie prestaties kunnen leveren! Je vraagt je af of die kaart dan gewoon niet helemaal goed is, of wellicht toch ergens anders nog een probleem met je pc is...... want een 5950 draait toch aardig goed normaliter[/quote:e02489a935] Het is inderdaad vreemd, maar ik kan niet anders dan vertrouwen op de TD van die winkel.En kan zo een twee drie geen reden vinden waarom ze deze kaart bewust zouden aftesten.Miscchien een serie-productie fout of een combinatie van factoren die noujuist bij mij tot slechte prestaties leidt. We gaan nu voor de ATI Radeon 9800 XT, en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...