Ga naar inhoud

Mobile videokaarten tov gewone videokaarten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag over mobile videochips tov "gewone" videokaarten Is een ATI 9600 pro hetzelfde als een mobile 9600 pro 128 Mb? Qua snelheid dan. en welke processor is sneller centrino 1.7 of bv P4 2.8 Mhz Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen het liefst zie ik hierin een ATI M10 =9600 Pro met 128 Mb ddr geheugen De fabrikanten die deze leveren zijn niet zo dik gezaaid. Dell 8600,Advance 5500 en Jewel 2000. Asus 6000N (64Mb) Als je zou kiezen welke nam je dan als het voor de prijs niet uit maakte. Ik wil hem gebruiken voor games en foto/videobewerking. Graag jullie advies
Link naar reactie
Dezelfde specs word lastig, maar je kunt er aardig dicht in de buurt komen. Ik dacht zelf dat de P4 2,8 de snellere is van de twee, maar dat weet ik niet zeker. Centrino heeft namelijk een veel hogere ipc. De mobiele versie is niet hetzelfde als de desktopversie, maar de verschillen zijn niet heel erg groot. Met een 9600 in je laptop kun je aardig uit de voeten hoor. Grootste struikelblok wordt nog je harddisk. Meestal zijn notebookschijven 4200rpm of 5400rpm. 7200rpm is bijna niet te krijgen en heel duur. Dat trekt de algehele performance nogal omlaag.
Link naar reactie
[quote:6e5ab5abae="Muse"]Aangezien ik zelf niet merkgebonden ben en altijd kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding zou ik voor de Advance gaan. Zeker omdat je zelf ook al zegt dat die uitgebreider is. En het verschil tussen een 5400rpm en een 7200rpm is heel groot, dus daar heeft de Advance ook al en pluspunt te pakken.[/quote:6e5ab5abae] welk verschil bedoel je? in energie verbruik of in snelheid? een 7200 rpm hardeschijf verstookt volgens mij nogal wat meer energie dan een 5400 rpm schijf.
Link naar reactie
[quote:80fc9ea099="computer_nerdo"][quote:80fc9ea099="Muse"]Aangezien ik zelf niet merkgebonden ben en altijd kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding zou ik voor de Advance gaan. Zeker omdat je zelf ook al zegt dat die uitgebreider is. En het verschil tussen een 5400rpm en een 7200rpm is heel groot, dus daar heeft de Advance ook al en pluspunt te pakken.[/quote:80fc9ea099] welk verschil bedoel je? in energie verbruik of in snelheid? een 7200 rpm hardeschijf verstookt volgens mij nogal wat meer energie dan een 5400 rpm schijf.[/quote:80fc9ea099] In snelheid uiteraard. Stroomverbruik doet er niet toe als het een desktop-replacement is :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...