Ga naar inhoud

Vernieuwingsfrequentie


Aanbevolen berichten

Ik heb een 17 inch Hitachi tft (cml 174sxw B). Bij de instelling "optimaal" bij vernieuwingsfrequentie kreeg ik golfjes op het beeld. Heb hem toen op 70 gezet en dat geeft rustig beeld, dus tot zover alles ok. Ik kreeg alleen waarschuwing dat als ik het verkeerd (te hoog) deed dat het niet goed voor je monitor is. Nou zegt mijn boekje daar nix over, alleen over horizontaal (64 of 80) en vertikaal (60 of 70) in "the standard timing table" , en verder: "if the selected timing is not included in the table below, this lcd monitor will use the most suitable availlable timing". Vraag is of dat met vernieuwingsfreq. te maken heeft of vergelijk ik appels met peren en hoe zit het dan wel? En welke freq is goed bij een tft?
Link naar reactie
[quote:0025677b59="jorte"]Merci Dragon, doet het prima op 60, dus daar laat ik hem op staan. Kort vraagje uit nieuwsgierigheid, is dat dan die vertkale frequentie die aangeeft wat de refreshrate is?[/quote:0025677b59] Nu ben ik Dragon wel niet en weet ook lang niet zo veel. Maar volgens mij moet die Horizontale en Vertikale aanduidingen lezen als het aantal beeldpuntje dat op je scherm verschijnt. Vergelijk het met dots per inch bij een print.
Link naar reactie
[quote:418e3546a3="h.enk"][quote:418e3546a3="jorte"]Merci Dragon, doet het prima op 60, dus daar laat ik hem op staan. Kort vraagje uit nieuwsgierigheid, is dat dan die vertkale frequentie die aangeeft wat de refreshrate is?[/quote:418e3546a3] Nu ben ik Dragon wel niet en weet ook lang niet zo veel. Maar volgens mij moet die Horizontale en Vertikale aanduidingen lezen als het aantal beeldpuntje dat op je scherm verschijnt. Vergelijk het met dots per inch bij een print.[/quote:418e3546a3] Dat is toch de resolutie? :wink:
Link naar reactie
Is de optie "optimaal" of "standaardwaarde adapter" doorgaans niet de beste instelling? Bij mij staat hij sinds jaar en dag op "optimaal", en we zijn dik tevreden over het beeld. Ik dacht dat de adapter dan zelf de beste instelling kiest. Dus is dit niet te verkiezen boven zelf experimenteren? Alleen lees ik daaruit niet welke frequentie hij dan kiest. Op mijn adapter staat bovenaan "Standaardwaarde adapter" gevolgd door "optimaal". Pas daarna komen de instelbare frequenties 56 t/m 85Hz. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...