Ga naar inhoud

dvi kabel zinvol? (geen gamer)


Aanbevolen berichten

Ik heb een moderne 18inch tft monitor. Die heb ik op de ouderwetse manier aangesloten op mijn nieuwe computer. Beeld is goed, maar op de monitor en de computer zit een dvi-ingang. Nu hoor ik hier en daar dat het beeld beter is met dvi maar ik speel geen games, wel veel kantoorwerk, fotobewerken en dvd's afspelen. Ik vraag mij af of het voor dit werk zinvol is om zo'n dvi kabel te gebruiken.
Link naar reactie
door je tft aan te sluiten op de dvi poort van je videokaart, stuurt je videokaart een digitaal signaal naar de (digitale) monitor. Een gewone aansluiting heeft een analoog signaal. Het voordeel van een digitaal signaal is dacht ik dat je je tft scherm beter kan instellen. Het zou dus betere resultaten moeten leveren. In praktijk merk ik daar echter weinig van.
Link naar reactie
ik quote even RD; [quote:74355e7412="Red Dragon"]Bij een dergelijke dure monitor kan je het beste DVI naar DVI doen met een DVI-D kabel. hierdoor heb je het beste beeld en is de monitor automatisch in te stellen doordat hij een direct digitaal signaal ontvangt van de videokaart[/quote:74355e7412] zoals al aangegeven, zeker met een prijzige monitor wil je ook de beste beeldweergave hebben. geef dan iets uit aan zo'n kabeltje, maar dan is het iig ook altijd goed.
Link naar reactie
Precies, helaas kost zo'n kabeltjes wel 25 Euro of meer, ik was 25 euro kwijt voor een Belkin DVI kabeltje. ik wou namelijk perse een zwarte kabel en geen witte. Ik vind de kabels nogal duur en ik weet zelf niet of het beeld echt beter is echter sta ik nog steeds voor wat Turbulence van mij quote, een goed en duur TFT scherm verdiend een DVI kabel.
Link naar reactie
[quote:d0a2a529e6="Red Dragon"]Precies, helaas kost zo'n kabeltjes wel 25 Euro of meer, ik was 25 euro kwijt voor een Belkin DVI kabeltje. ik wou namelijk perse een zwarte kabel en geen witte. Ik vind de kabels nogal duur en ik weet zelf niet of het beeld echt beter is echter sta ik nog steeds voor wat Turbulence van mij quote, een goed en duur TFT scherm verdiend een DVI kabel.[/quote:d0a2a529e6] Wel, ik neem de gok en zal zo'n dvi kabel aanschaffen. Zal tevens laten weten of het nu uitmaakt of niet. Stephan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...