Ga naar inhoud

Films vanaf PC op TV bekijken


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben vast en zeker niet de enige die films vanaf zijn Pc via de tv-out lekker in de huiskamer op tv bekijkt. Op de bank zit je immers lekkerder dan op je kruk voor de pc. Mijn probleem is echter als ik films , of het nu avi,vcd mpg etc, vanaf mijn PC op me TV wil afspelen het grootste gedeelte van de film buiten beeld valt. De kwaliteit is altijd perfect want ik gebruik de juiste codecs maar ik krijg de film maar niet precies in het midden en hij kapt rondom een heel gedeelte weg. Terwijl ik op mijn PC het volledige beeld heb. Het lijkt wel of het op mijn TV verder uit vergroot wordt of zo. Titels van de film en name van spelers etc valt voor de helft soms helemaal buitenbeeld. Waarom krijg ik op mijn monitor wel perfect het volledige beeld en op mijn TV niet. Ik heb al van alles geprobeerd met o.a Winamp.mediaplayer,videoLan. Met windows mediaplayer blijft het beeld zelfs gewoon zwart op mijn TV. Met Winamp heb ik wel beeld in fullscreen maar zoals ik al zei rondom wordt een heel gedeelte wegekapt. Is er een oplossing voor dit probleem ,want ik ben vast niet de enige die dit heeft? Of zijn er andere betere mediaplayers die dit niet hebben. Ik wordt er een beetje gek van want ik wil me films eens lekker bekijken zonder dat ik de helft van een hooft zie etc. Ps* Voor het geval ik heb win2k PRO ATI 8500 met de laatste drivers kortom alles erop en eraan. Alle advies is welkom want ik vind dit maar niets. Alvast bedankt
Link naar reactie
Wat voor TV-out gebruik je eigenlijk? Oudere TV's laten bij aansluiting via S-Video het beeld vaak niet full-screen zien. Gebruik je de Composite aansluiting (da's zo'n gele aansluiting die op de RCA aansluitingen lijkt die je voor het geluid gebruikt, maar die zijn dan wit en rood :lol: ), die werkt meestal beter. Dit goedkope programmaatje werkt trouwens goed om het e.e.a. te tweaken: http://www.tvtool.de/index_e.htm Als je niet teveel wilt investeren in kabeltjes, programmaatjes e.d., maar in een mooie en duurzame oplossing: koop dan gewoon een standalone DivX player erbij, dan ben je ook van dat geneuzel af: http://www.tweakers.net/pricewatch/78754 http://www.tweakers.net/pricewatch/73714 http://www.tweakers.net/pricewatch/69667 etc.
Link naar reactie
[quote:d3ca34fa08="hardboy"]mischien moet je je pixels van je bureaublad op 800 x 600 zetten zodat het beeld op de televidie groter word en hel hele beeld bedekt [/quote:d3ca34fa08] Allereerst heeft je resolutie van je monitor niets te maken met de manier waarop het beeld in dit geval een film wordt weergegeven op je huiskamer Televisie. Het lijkt juist nee het is zo dat het beeld dat naar me televisie in de woonkamer wordt doorgegeven juist vergroot lijkt te worden waardoor niet het gehele beeld zichtbaar is. Dus op mijn televisie valt rondom een groot gedeelte buiten beeld. Terwijl als ik naar mijn PC monitor kijk het beeld wel precies in de juiste formaat wordt weergegeven. Trouwens me kabels zijn ok heb ik allemaal al gecheckt. Ik begrijp maar niet waarom dat stomme beeld op mijn Televisie niet gewoon het zelfde is als op me PC.
Link naar reactie
Je TV-out detecteert een "2e beeldscherm". Dus zowaar in je hardwareeigenschappen zul je, naar alle waarschijnlijkheid, bij "monitoren" 2 beeldschermen zien staan. 1 ervan kan je bijv gaan zetten op een standaard microsoftdriver "Generic Television" (generiek TV-toestel). Als je dat gedaan hebt ga je in de proporties van je desktop, kiezen voor geavanceerd en ga dan naar "displays" en kies dan voor eigenschappen. Daar kun je een hoop instellen alsook de resoluties e.d. Ik vermoed dat je TV-out zo ingesteld is dat ie een resolutie van bijv. 1600 x 1200 wegstuurt richting TV. Zet deze op bijv 1024 x 768 of 600 x 800. Het is een beetje "pielen". suc6
Link naar reactie
[quote:6dda22618f="mshrak"]Allereerst heeft je resolutie van je monitor niets te maken met de manier waarop het beeld in dit geval een film wordt weergegeven op je huiskamer Televisie.[/quote:6dda22618f] Wel: Een normale beeldbuis-TV kan slechts tot 800x600. [quote:6dda22618f="mshrak"] Trouwens me kabels zijn ok heb ik allemaal al gecheckt.[/quote:6dda22618f] Wat voor kabels zijn dat dan en wat voor aansluitingen gebruik je van de videokaart (en zeg niet TV-out, dat begrijp ik wel, maar S-Video of Composite) en de TV (SCART, S-Video, Composite) ? [quote:6dda22618f="mshrak"] Ik begrijp maar niet waarom dat stomme beeld op mijn Televisie niet gewoon het zelfde is als op me PC.[/quote:6dda22618f] Zal ook nooit hetzelfde zijn vanwege verschil in resolutie.
Link naar reactie
[quote:96c6359744="mshrak"]Probleem is opgelost heb het mooiste beeld ooit. Het is inderdaad even wat aan knoeien want telkens wanneer je een nieuwe film opzet moet je ook weer de instellingen bijstellen maar ik weet nu waar al die tijd het probleem zat. Bedank alvast voor al jullie adviezen. :wink:[/quote:96c6359744] Waar lag 't dan aan? Voor het leermoment ... :lol:
Link naar reactie
[quote:44e4a94643="Obi-wan-kenobi"] Denk 't niet. In de FAQ staat ook dat je de resolutie terug moet zetten naar 800x600 :lol:[/quote:44e4a94643] Dan kijk je bij probleem oplossen en koppel je het verkeerde probleem aan een antwoord. Daar wordt gesproken over [u:44e4a94643]geen[/u:44e4a94643] beeld bij film weergave, niet een te groot beeld. Het hele idee van films naar TV heeft te maken met overlay en het gaat erom dat je dat goed naar de TV stuurt. Dus lees de FAQ voor snelle hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...