Ga naar inhoud

ATI Radeon 9800


Aanbevolen berichten

Ik zit met volgend probleem. Ik wil mijn oude geforce 2 kaart gaan vervangen. Ik heb al heel wat topics over grafische kaarten doorgelezen. Ik ben tot het besluit gekomen om een ATI 9800 te gaan kopen. Mijn vraag is: Welke van onderstaande is de beste?[list:89740e0740]ATI Radeon 9800 SE 128MB Sapphire retail ATI Radeon 9800 Pro 128MB HIS Plat. retail ATI Radeon 9800 Pro 128MB Sapphire retail[/list:u:89740e0740](Ik weet dat er nog betere ATI 9800 versies bestaan, maar mijn budget is ook beperkt.)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:cc2b60b32c="iack"][quote:cc2b60b32c="Red Dragon"]Een ATI 9800 PRO! maakt niet veel uit welk merk, zolang je maar geen 9800SE koopt.[/quote:cc2b60b32c] Maar is het niet zo, dat je met een goeie 9800 SE, 256 bits, die kan unlocken ofzow?! en dan heb je een veel betere gelijk, een voor een stuk minder geld.[/quote:cc2b60b32c] Je hebt 2 versies, zie FAQ, en ze hebben allebei 2 nadelen. Maar als je weer gaat rommelen aan de kaart is je garantie weer weg, en als het dan weer fout gaat... Weer gezeur en malheur
Link naar reactie
[quote:fdb252ee69="iack"]Maar is het niet zo, dat je met een goeie 9800 SE, 256 bits, die kan unlocken ofzow?! en dan heb je een veel betere gelijk, een voor een stuk minder geld.[/quote:fdb252ee69] kans is niet echt groot te noemen zeker geen 100% ;) .... prijsverschil is niehiel tegenwoordig (30 euro ofzo?) dus om voor 30 euro nou te gaan kloten....
Link naar reactie
[quote:9bdc4b7c2e="Vandread"]kans is niet echt groot te noemen zeker geen 100% ;) .... prijsverschil is niehiel tegenwoordig (30 euro ofzo?) dus om voor 30 euro nou te gaan kloten....[/quote:9bdc4b7c2e] 30 euro?! ik heb even op tweakers gekeken, maar scheelt volgens mij 45-60 eu, ligt eraan welk merk...... Maarja, inderdaad de kans is niet super groot. Ik zou zelf voor de SE gaan, lekker mee kloten, is hobby, voor 30 eu of niet.
Link naar reactie
Ik zou geen risico nemen en voor de 9800Pro gaan! Zeker als je de kaart aan het werk ziet. De kans dat je SE niet te modden is naar een Pro is een stuk groter dan de kans dat het wél lukt. Lukt het niet, dan zit je met een kaart die een heel stuk langzamer is en kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je niet toch een Pro had genomen. Tweaken is leuk, maar in dit geval vind ik het risico te groot. Lukte het bij de meerderheid van de kaarten, dan zou ik het wel aandurven, maar nu is de kans op succes te klein en dan het snelheidsverschil te groot. Geef die paar extra euro's uit en verzeker jezelf van een echte topkaart! :D
Link naar reactie
Geplaatst: Zo Feb 22, 2004 2:34 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Je kan beter iets meer betalen en voor zekere snelheid gaan, zonde van je hobby als je probeerd een SE te modden naar een 9800 PRO en het lukt niet. de 9800 PRO is beduidend sneller een 9800 SE is in veel gevallen langzamer dan een 9600XT. <-- Red Dragon Is de 9600XT sneller dan de 9800 pro ???
Link naar reactie
[quote:7a664529f8="Muse"]Nee, de 9800Pro is een heel stuk sneller dan de 9600XT, Ik dacht dat de 9600XT maar 4 pipelines heeft? De 9800Pro heeft er in ieder geval al 8. Damn, ik moet leren op F5 te drukken als een scherm al een tijdje open staat. :x[/quote:7a664529f8] Als je de 9800 Pro toch nog veel geld kost zou ik niet de Se nemen maar dan zou ik voor een 5900XT gaan. Die racet de 9600XT voorbij.
Link naar reactie
[quote:8ac6b36952="Muse"]Prijs/kwaliteit van de 5900XT is inderdaad erg goed op het moment. Maar de topicstarter is al aan het kijken voor een 9800Pro, dus dan zal hij het geld er wel voor over hebben ook neem ik aan :)[/quote:8ac6b36952] volgens mij kost de 9800pro ook al bijna niets meer, maar 250 euro ofzo nog.... dus dan is de fx 5900xt een stuk minder aantrekkelijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...