Ga naar inhoud

blij met MX4000?


Aanbevolen berichten

hier is weer een: is-kaart-X-beter-dan-kaart-Y vraag. Niet meteen zuchtend weg klikken, please? Ok: ben ik er na wat gepuzzel uit dat ik voor weinig geld een leuk kaartje heb aan een: Inno 3d geforce4 MX440 64Mb... krijg ik bij aflevering een club3d MX4000 128 Mb. De eerste kwam voorlopig niet meer binnen en de laatste is toch beter zegt de PC-boer. Behalve dan dat ik het kreng niet aan de gang krijg (ook niet met de meest recente drivers van club3d) vraag ik me af of tie inderdaad beter is. Ik wordt he-le-maal hopeloos van al die technische kretelogiën. Ohja mijn systeem: 256MB, athlon 1,0 Ghz enz. Ik heb de kaart nodig voor (oudere) 3d games (nolf-1 enzo). Help?
Link naar reactie
Heb je al een kaart gekocht? Anders kun je misschien beter voor een radeon 9200 gaan of voor een geforce fx 5200. En anders kun je het best gaan voor de MX440 64 MB, omdat deze kaart sneller is dan die andere kaart die je noemde. Aan 128 MB heeft deze kaart niks omdat ie hiervoor niet snel genoeg is. Waardoor dit weer als een vertragende factor werkt. Maar het probleem is mij niet geheel duidelijk, kun je het nog iets uitleggen? (welkom op dit forum)
Link naar reactie
De MX4000 is een gloednieuwe kaart van nVidia, vraag me af of daar al werkende drivers voor zijn, heb je de 54.03 drivers geprobeerd? Volgens Club-3d zijn dit de specs: [list:79016ec89b] Chip: NV18B Form Factor: AGP 2X/4X/8X GPU Mhz: 275 Memory MHz: 133 Video memory: 128 Mb Memory Bandwith: 64 bit Memory Type: DDR[/list:u:79016ec89b] En dit van de MX 440 van hun: [list:79016ec89b] Chip: NV18 Form Factor: AGP 4/8X GPU Mhz: 275 Memory MHz: 133 Video memory: 64 Mb Memory Bandwith: 64 bit Memory Type: DDR[/list:u:79016ec89b] Prima alternatief dus die MX4000. moet hij natuurlijk wel werken! Als je hem met de 54.03 drivers niet aan de praat krijgt zou ik even contact opnemen met je leverancier.
Link naar reactie
Humm, deze kaart heb ik: http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT17KMA En daar loopt de mem op 200Mhz. Word je nou bij Club3D opgelicht ofzo? Edit: Zo, interficior grabbelt even de doos van zijn kamer -> :o Zo, ik heb 128 bit DDR Z-Oclusion Culling blablalba 256 bit Graphics engine 4 texture mapped, filtered, lit texels per clock cycle. blalbalba En op de doos staat nog: 2 dual-rendering pipelines en verder een beetje hetzelfde en natuurlijk nog een belangrijk bericht: Persons having a high blood pressure, a back or heart condition, or who are pregnant should not use this card, the unmatched graphic quality may be too exhilerating and realistic for the weak of heart. Ja, het staat er echt, wat een grappenmakers.
Link naar reactie
[quote:b94ba4c419="MichelG"]Heb je al een kaart gekocht? Anders kun je misschien beter voor een radeon 9200 gaan of voor een geforce fx 5200. En anders kun je het best gaan voor de MX440 64 MB, omdat deze kaart sneller is dan die andere kaart die je noemde. Aan 128 MB heeft deze kaart niks omdat ie hiervoor niet snel genoeg is. Waardoor dit weer als een vertragende factor werkt. Maar het probleem is mij niet geheel duidelijk, kun je het nog iets uitleggen? (welkom op dit forum)[/quote:b94ba4c419] het probleem is dat ik een mx440 besteld heb en een MX4000 afgeleverd kreeg. Als ie sneller is... dan is er tuurlijk geen probleem, indien niet: dan wil ik toch graag wat ik besteld heb. Aan dat extra geheugen heb ik niet zo'n boodschap (128 in 64mb). en: die MX440 lag rond de 50 euri, vond ik meer dan genoeg (heb nog meer hobbies)
Link naar reactie
[quote:fffc0fb165="Red Dragon"]De MX4000 is een gloednieuwe kaart van nVidia, vraag me af of daar al werkende drivers voor zijn, heb je de 54.03 drivers geprobeerd? <knip> Als je hem met de 54.03 drivers niet aan de praat krijgt zou ik even contact opnemen met je leverancier.[/quote:fffc0fb165] Yep, eerst de meegeleverde drivers geprobeerd en daarna die 54.03 gedownload bij 3dclub. (Detonators... gevaarlijk hoor!) Meer dan 640x480 en 16 kleurtjes krijg ik d'r niet uit... dat noem ik geen vooruitgang. Ik zie die MX4000 ook helemaal niet in de lijst van supported adapters staan. Issafunnything...
Link naar reactie
[quote:3969ca50ad="Red Dragon"]De MX4000 is zoals ik al aangaf nog maar net uit, ik vermoed dat daarom de drivers niet werken, neem even contact op met je leverancier.[/quote:3969ca50ad] Zal ik doen, maar 'k vinnut wel vreemd; videokaart in een kek-doosje met allerlei techno-blabla, een installatie CD-Rom, wat kabeltjes... maar de juiste driver ho maar! Je gaat zo'n pakketje toch pas maken als alles compleet is?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...