Ga naar inhoud

monitor aan/uit


Aanbevolen berichten

Een waarschijnlijk eenvoudig te beantwoorden vraag: Wat is verstandiger: elke dag je monitor aan en uitzetten of de monitor dag en nacht aan laten staan (stand-by & slaapstand)? Maakt het nog uit welk type monitor het is? Ik heb een 19" CRT diamondtron monitor. Elke keer bij het aan en uitzetten hoor je de degaus. Kan dit kwaad of is dit juist goed. Groeten, Ixie
Link naar reactie
Als ik mijn monitor (voor wat langere tijd) niet nodig heb (zeg ongeveer een uurtje) dan zet ik hem helemaal uit (met het aan/uit knopje dus). In de standby- of slaapstand trek je alleen maar stroom terwijl het helemaal niet nodig is. Het kan zijn dat als je een herstart uitvoert van je besturing dat dan je monitor een degauss uitvoert. Vooral als de pauze van de herstart langer dan ongeveer 5 seconden duurt. Dit staat tenminste in de gebruiksaanwijzing van mijn 17" Dell monitor. Mijn 19" monitor van Gericom doet dit echter niet. Het zal dus best een beetje merkgebonden zijn. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
volgens mij is het beter voor de levensduur je monitor zo weinig mogelijk volledig af te zetten vermits je dan de hoogspanning ook afsluit en je daardoor de condensator ervan ook laat ontladen.Dit kan je niet onbeperkt doen. Bij mij op het werk draaien de schermen 24 op24 en dit reeds gedurende 4jaar. Toen moesten er enkele schermen verplaatst worden en het resultaat was dat ongeveer 10% van de schermen naar de maan waren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...