Ga naar inhoud

computer knalt uit zonder waarschuwing


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand me een goede tip kan geven bij het volgende probleem.. Al een tijdje sluit m'n pc regelmatig af, zonder waarschuwing of iets wat daar op lijkt. Vaak flikt ie me dit terwijl ik een spel aan het spelen ben (en kazaa op de achtergrond meedraait). Mijn eerste gedachte gaat dus uit naar m'n videokaart.. Bij m'n vorige pc had ik dit probleem namelijk ook, en het enige onderdeel wat van de oude pc naar de nieuwe is overgezet... is de videokaart. Ik gebruik een NVIDIA GeForce4 MX 440 (versie 1.4.1). Ik heb met SiSoftware Sandra Pro een 'burn-in' test gedaan, en alle resultaten waren positief (de computer lijkt dus helemaal in orde), maar het enige wat niet getest kan worden is de videokaart. Heeft iemand een goede tip, weet je waar het aan ligt, of ken je misschien een programma om je videokaart te testen?? Bij voorbaat dank!!
Link naar reactie
XP? Je kan dat automatisch opstarten uitschakelen: Rechtsklik op deze computer - Eigenschappen - tabblad Geavanceerd. Klik op Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen. Vinkje weghalen bij 'De computer automatsich opstarten'. Voortaan krijg je een BSOD. Post de foutmelding die je krijgt. Je kan ook in de logboeken kijken of daar iets vermeld staat.
Link naar reactie
[b:e39503da31]AswinW;[/b:e39503da31] Het blastervirus heb ik niet, dat is al gechecked met de removal tool van norton. [b:e39503da31]M@rk;[/b:e39503da31] het probleem is dat de pc niet opnieuw OPSTART, maar gewoon helemaal AFSLUIT. Ik heb dat vinkje bij automatisch opnieuw opstarten al uitgezet, maar dat mag niet baten... Ik krijg dus ook geen foutmelding zoals eerder aangegeven, maar hij gaat gewoon zonder pardon uit. Bovendien is het zo, dat ik de pc dan niet meer meteen opnieuw aan kan zetten (als ik de powerknop indruk gebeurd er niks), maar eerst de stroom eraf moet halen (zodat de BIOS instellingen gereset worden??) en dan wil ie pas weer aan. Ik zie in m'n logfile ook niets zorgwekkends... Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 0:05:25, on 9-2-2004 Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\wndowblinds\wbload.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\WebTrap.EXE C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hposol08.exe C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Documents and Settings\chiel\Local Settings\Temp\Tijdelijke map 1 voor hijackthis.zip\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/ R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe" O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [Winsock2 driver] WUAUCLT.EXE O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE O4 - Global Startup: officejet 6100.lnk = ? O9 - Extra button: Messenger (HKLM) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM) O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab O16 - DPF: {FE5D6722-826F-11D5-A24E-0060B0F1A5AE} (Tukati Launcher) - http://www.tukati.com/software/4/1.7.20.20/tukati.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{F7FA5714-7D2B-488F-8D14-978D596ACEB1}: NameServer = 194.109.6.66,194.109.9.99
Link naar reactie
bij het opstarten zijn de statistieken als volgt; Sensoreigenschappen Sensortype Winbond W83627THF Sensortoegang ISA 290h Temperaturen Moederbord 25 °C (77 °F) CPU 28 °C (82 °F) Koelingsventilatoren CPU 2974 RPM Spanningswaarde CPU Core 1.62 V CPU AUX 3.14 V +3.3 V 3.31 V +5 V 5.19 V +12 V 13.63 V +5 V Standby 4.61 V Als ik een spel speel loopt dit op tot ongeveer 45°C. Geen probleem dus.. Ik heb een compleet nieuwe pc, met voeding ATX 400W dual fan gold low noise. Hoe kan ik testen of de voeding ok is? Bedankt!
Link naar reactie
Maar zou het niet logisch zijn dat t aan de videokaart ligt? Met de normale omstandigheden in windows (paar vensters open, internet, outlook aan, winamp aan...) is er niks aan de hand. Zodra ik een spel opstart en de videokaart dus flink z'n best moet doen, sluit ie na ongeveer 2-3 minuten gespeelt te hebben de boel af... Kan ik ergens de stabiliteit van de videokaart mee testen? ___ Ik ontdek nu in m'n BIOS ook het volgende; APM configuration * video power down mode: suspend (kan ook op disabled) * hard disk power down mode: suspend (kan ook op disabled) * system thermal: disabled Zou het hier ook aan kunnen liggen? ___ Ik snap er echt geen zak van, ik heb een compleet nieuw systeem; *(rapport van aida32)* Computer Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional OS Service Pack Service Pack 1 Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1) Moederbord CPU Type Intel Pentium 4HT, 2600 MHz (3.25 x 800) Moederbordnaam Onbekend Moederbord Chipset Intel Springdale i848P/i865P/i865PE Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM) BIOS Type AMI (08/05/03) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1) Scherm Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (64 MB) Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (64 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 440 Monitor NEC MultiSync XE21 (4401) Harde schijf SAMSUNG SP0802N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (16x/48x DVD-ROM) Optische Station SONY DVD RW DRU-510A (DVD+RW:4x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:8x, CD:24x/16x/32x DVD+RW/DVD-RW/CD-RW)
Link naar reactie
probeer eens wat componenten te veranderen en te testen videokaart: 3dmark2003/2001 [url]www.futuremark.com[/url] geheugen: memtest (zoek maar op google of in de faq ofzo cpu: cpu-burn hdd: diagnostic tool van de fabrikant zelf ofzo denk misschien dat je voeding het niet trekt, die word na wat intensief gebruik ook warm en uit veiligheid knalt ie er misschien uit...
Link naar reactie
Dit: [quote:aba9d6bdfd="chieldeno"]... sluit ie na ongeveer 2-3 minuten gespeelt te hebben de boel af...[/quote:aba9d6bdfd] Sluit dit uit: [quote:aba9d6bdfd="Vandread"]..denk misschien dat je voeding het niet trekt, die word na wat intensief gebruik ook warm en uit veiligheid knalt ie er misschien uit...[/quote:aba9d6bdfd] Als je voeding te warm wordt en de thermische beveiling inslaat dan sluit je pc niet "netjes" af maar knalt hij gewoon in een keer uit. [edit] Ik zit trouwens net te denken..... Dit lijkt wel een beetje op een probleem wat ik destijds zelf had. Bij mij was mijn geheugen de boosdoener. [/edit]
Link naar reactie
[quote:69928d057d="NoepZoR"]Als je em compleet hebt gekocht zal ik gewoon teruggaan, ze hoern namelijk een compleet werkend systeem af te leveren, en geen half-gebakken werk wat om de haverklap uitvalt[/quote:69928d057d] precies... probeer eerst eens een andere voeding als je die hebt liggen ;) als je dan geen probz hebt weet je waar het aan ligt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...