Ga naar inhoud

degelijke capturesoftware voor tv-kaart?


Aanbevolen berichten

Ik heb me o.m. op aanraden van de forumleden (waarvoor nog eens veel dank) uiteindelijk de 'Terratec Cinergy 600' als tv-kaart aangeschaft. Ik ben heel tevreden over het resultaat: beeldkwaliteit , mogelijkheden , gebruiksvriendelijkheid... . Ik vraag me echter af of er betere software bestaat dan de meegeleverde om opnames te maken van tv-programma's. Ik hoop immers op een behoorlijke kwaliteit met zo weinig mogelijk opslagruimte. Ik las dat heel wat forumleden 'Dscaler' gebruiken. Om tv te kijken lijkt me dit inderdaad uitstekend, maar de mogelijkheden voor opname lijken mij toch wat beperkt. Kan iemand mij advies geven over welke software hier de beste mogelijkheden heeft en eventueel met welke instellingen ? Met dank bij voorbaat, othellobe
Link naar reactie
Hoe snel is je computer? Mijn ervaring is dat met software matige compressie er veel rekenkracht nodig is. Beschik je over een codec en extra hardware die de compressie versneld, tja, dan ligt het anders. Voor PAL video in (704x576) heb ik ongecomprimeerd, zo'n 20MB/s nodig. Vergelijk dat met Matrox MJPEG (Zoran chip), dat is 1,7MB/s en dat laatste werkt dus al op een 300MHz PC. Mijn Ahtlon XP 1600 in combinatie met een MX460 Vivo kaartje en de door mij gebruikte codec, dat gaat in ieder geval niet goed met compressie. Ik kom zo'n beetje een factor 2 in kracht te kort.
Link naar reactie
Ik beschik over een Intel Pentium 4 - 2Ghz , een ati Radeon 7500 videokaart en beschik over alle codecs van het Gordianknot-pakket. Graag zou ik tv-programa's willen opnemen om die achteraf te kunnen afspelen op mijn Kiss DP450 dvd(divx)-speler, die het best overweg kan met de Xvid-codec en een ook een geluidscodec met een constante bitrate het best verdraagt. Via de Terratec-software kan je meteen in xvid-formaat opnemen. Ik had via de Terratec-software on-the-fly opgenomen in Xvid-formaat(320*240)(4:3Qvga). Daarna heb ik de avi-file ingeladen in Virtualdub , de wav-file gesaved en het geluid opnieuw gecodeerd naar Lame mp3. Die laatste bewerking kon niet via de Terratec-software, denk ik. Zo verkreeg ik voor een opname van een halfuur ongeveer 270Mb. Het resultaat was bevredigend , vond ik, maar nogal tijdrovend omwille van het gebruik van de 2 software-programma's. Daarom vraag ik me af of er geen software bestaat die beide bewerkingen in één keer aan kan en of er geen betere mogelijkheden bestaan om een even goed of nog beter resultaat te verkrijgen. Omwille van een te geringe hardeschijfcapaciteit ben ik helaas voorlopig verplicht zuinig met ruimte om te springen. Heel veel dank voor uw antwoord.
Link naar reactie
Tegelijk in xvid en mp3 opnemen? Dat vergt wel veel van de PC. Voor het capturen van VHS gebruik ik VirtualVCR. Ik heb nog geen ervaring opgedaan met opnemen van TV, maar het programma kan dat ook. Het is gratis, en er bestaat een gratis VirtualVCR Scheduler, zodat je programma's kunt programmeren voor opname op een later tijdstip. Ik gebruik 'm overigens met een Cinergy 400. Overigens, het programma Fly2000TV is speciaal ontwikkeld voor kaarten met een Philips tuner, zoals onder Cinergy's. Het is niet gratis, maar ik vind het beter dan de Terratec software. Grootste manco van de meegeleverde software vind ik dat de scheduler en remote verplicht mee moeten opstarten. Fly2000TV gebruik ik om TV te kijken; opnemen is niet handig met dit programma (slechts twee codecs mogelijk en ofwel beeld ofwel geluid opnemen, samen is mij nog niet gelukt).
Link naar reactie
is pinnacle geen goed programma? las laatst ergens zoiets dat de mogelijkheden aardig uitgebreid zijn, zoals bijvoorbeeld timeshift afspeelmogelijheid (even plaspauze in je live film op tv inlassen en weer verder kijken waar je gebleven was) http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1388&Langue_ID=6 kijk hier eens, misschien is het wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...