Ga naar inhoud

Alweer dode pixels TFT


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Heb alle verhalen gelezen over dode pixels problemen. Het volgende is het geval. Ik heb sinds 2 jaar een 17 inch TFT Medion monitor, gekocht bij Mediamarkt. Plotseling vandaag onstond een complete horizontale rij met dode pixels, niet 1 maar honderden dode pixels. Hoe is is dit in vredesnaam mogelijk. Van de ene op de andere dag een complete rij dode pixels?? Of is hier toch iets anders aan de hand.??? Zover ik het begrijp is het dodepixelmankement nooit meer te reparen. Toch wel begrotelijk na 2 jaar gebruik om de TFT weg te mikken. Was toch toen een uitgaaf van fl.1200-- Dank voor jullie reacties!
Link naar reactie
[quote:8694b57305="stelf01"][quote:8694b57305="Interficior"]Als ze het niet terugnemen en het zijn dode pixels, dan kan je altijd nog naar de consumentenbond stappen, want je mag wel verwachten dat een TFT het langer dan 2 jaar doet.[/quote:8694b57305]Moet je natuurlijk wel lid zijn![/quote:8694b57305] Hoezo, je kan toch gewoon een klacht indienen, of kan dat niet als je geen lid bent. :-?
Link naar reactie
[quote:83cce433b7="Interficior"][quote:83cce433b7="stelf01"][quote:83cce433b7="Interficior"]Als ze het niet terugnemen en het zijn dode pixels, dan kan je altijd nog naar de consumentenbond stappen, want je mag wel verwachten dat een TFT het langer dan 2 jaar doet.[/quote:83cce433b7]Moet je natuurlijk wel lid zijn![/quote:83cce433b7] Hoezo, je kan toch gewoon een klacht indienen, of kan dat niet als je geen lid bent. :-?[/quote:83cce433b7]A, tuurlijk kun je een klacht indienen , maar daar heb je niet veel aan. Wil je gebruik maken van hun diensten om je gelijk tehalen , zul je toch lid moeten zijn. Ben niet voor niks lid. 8)
Link naar reactie
Dank voor al jullie reacties. Ben benieuwd wat MMarkt zal zeggen. Heb twee dagen geleden mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Niet dat ik dat verwacht had, (zei de cynicus!). Maar niet geschoten is altijd mis. Ik zal maar een brief sturen of persoonlijk langsgaan. Ik hou jullie op de hoogte! Dank nogmaals voor snelle reacties. Schitterende website is dit trouwens met zo veel kennis bij velen. Groet flyingbever delfzijl
Link naar reactie
[quote:e683204da9="flyingbever"]Dank voor al jullie reacties. Ben benieuwd wat MMarkt zal zeggen. Heb twee dagen geleden mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gehad.[/quote:e683204da9] mail beantwoorden ze daar haast niet, heb zelf ook al eens gemaild, ivm voorraadvraag, maar nooit reactie gehad.. zou gewoon even persoonlijk heen gaan, dat praat makkelijker, ook voor hun, daarnaast kun je dan veel beter je probleem verwoorden dan in een simpel mailtje. het is natuurlijk sneu dat ie na 2 jaar ermee ophoudt, maar reken maar op niks bij de mediamarkt. mijn ouders hebben laatst een nieuwe printer daar gekocht, ik was mee, helaas was ie niet op voorraad (is ook altijd zo) maar ze hadden showmodel nog wel, naja, ik vragen naar korting, zat er niet eens in, heb toen gelukkig nog een USB 2.0 kabel en een lading fotopapier wel meegekregen, maar ging niet van harte.. aftersale service hebben ze daar helaas haast niet, dat is niet comform de winkelformule heb ik het idee :roll:
Link naar reactie
[quote:8dca160d64="Interficior"]Als ze het niet terugnemen en het zijn dode pixels, dan kan je altijd nog naar de consumentenbond stappen, want je mag wel verwachten dat een TFT het langer dan 2 jaar doet.[/quote:8dca160d64] Je hoeft helemaal niet naar de consumentenbond. Je kunt je gewoon beroepen op de wet. Het probleem is alleen dat als je laten "doodvallen" het een vervelende kwestie wordt. Een rechtzaak zul je kunnen winnen, maar kost je meer dan je monitor :( Wat ze je minimaal moeten aanbieden is denk ik: Verwachte normale levensduur 6 jaar ? behaalde levensduur 2jaar. > dus een nieuwe voor een derde van de nieuwprijs. Stuur in eerste instantie een brief naar leverancier waarin je veklaard dat je monitor niet die kwaliteit heeft die je volgens de WET van een dergelijk produkt mag verwachten. En vraag om een nieuwe. Kijk hoe ze hierop reageren. Als je in de buurt woont kun je ook eerst langs gaan en horen wat ze te bieden hebben. Mocht dit niets opleveren, kun je altijd nog (juridisch) advies inwinnen
Link naar reactie
[quote:986b130890="h.enk"]Je hoeft helemaal niet naar de consumentenbond. Je kunt je gewoon beroepen op de wet. Het probleem is alleen dat als je laten "doodvallen" het een vervelende kwestie wordt. Een rechtzaak zul je kunnen winnen, maar kost je meer dan je monitor :( Wat ze je minimaal moeten aanbieden is denk ik: Verwachte normale levensduur 6 jaar ? behaalde levensduur 2jaar. > dus een nieuwe voor een derde van de nieuwprijs. Stuur in eerste instantie een brief naar leverancier waarin je veklaard dat je monitor niet die kwaliteit heeft die je volgens de WET van een dergelijk produkt mag verwachten. En vraag om een nieuwe. Kijk hoe ze hierop reageren. Als je in de buurt woont kun je ook eerst langs gaan en horen wat ze te bieden hebben. Mocht dit niets opleveren, kun je altijd nog (juridisch) advies inwinnen[/quote:986b130890] waar je deze onzin nu vandaan haalt vraag ik me wel een beetje af... dat de monitor binnen 2 jaar defecten gaat vertonen is inderdaad jammer, maar je kunt je hier nooit meer verhalen op je garantierecht. even een algemeen stukje garantierecht [quote:986b130890]Verkoper garandeert dat elk door haar geleverd product voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal - met de bestemming overeenkomend - gebruik gebreken optreden, dan heeft u recht op garantie overeenkomstig de voorwaarden van de fabrikant. De garantie periode vangt aan op het moment dat u uw product heeft ontvangen/voort ontvangst heeft getekend[/quote:986b130890] een product wordt geleverd met een standaard garantietermijn van de leverancier. de leverancier geeft dit omdat producten met een productiefout oid, vaak al kapot gaan in de 1e paar maanden dat het artikel in gebruik is. nu praten we hier over 2 jaar gebruik van een monitor. het is natuurlijk spijtig dat ie al zo gauw kapot gaat, echter de leverancier zal zich verhalen op de algemene regels die gelden voor garantie, en dat is dat hij 24 maanden garantie geeft (is de monitor nu meer dan 2 jaar oud of niet) mocht je binnen die 2 jaar zitten, niet langer wachten, en nemen waar je recht op hebt, en dat garantie op die monitor. mocht je daarbuiten zitten, dan is het jammer, maar dan mag je hopen dat Mediamarkt coulant voor je is, want zij hebben hun verplichting voldaan, zij hebben een deugdelijk product geleverd, ok de verwachte levenstermijn van de TFT is erg kort, maar zij hebben gedaan wat jij van hun kan verwachten. ik zou iig niet rekenen op een nieuwe voor een derde van de prijs zoals hierboven erg optimistisch verteld wordt. waarom zou de MM een deel van hun marge inleveren op een ander monitor omdat die van jou nu toevallig na 2 jaar kapot gaat, kunnen zij immers ook niet helpen.. ik denk persoonlijk dat medion ook niet meezal werken, ok, jouw vertrouwen in hun zal altijd geschaad zijn hierdoor, maar denk niet dat ze daar wakker van zullen liggen..
Link naar reactie
Ondanks de opgestelde regels.... dienen regels geinterpreteerd te worden en getoetst te worden. Dit toetsen en interpreteren van regels gebeurt bij de rechter. Ik denk wel, als je een uitgebreide dekking hebt aangaande een rechtsbijstandverzekering, je kunt procederen tot sint-juttemis en je dit niet alteveel kost en dit zult gaan winnen. Dientengevolge zal de leverancier overstag gaan, om de zaak te sussen, maar.... 1. Eerst (proberen) praten 2. Aangeven dat dit niet normaal is. Bij mijn weten hebben zelfs CRT-monitoren een levensduur van 10 a 15 jaar en kunnen ze soms 3 computersystemen mee. Lijkt me sterk dat een TFT een hele rij honderden dode pixels bevat na 2 jaar. 3. De fabrikanten zijn gehouden aan Europese wetgeving. Zie eerdere artikelen, waarbij ophef over ontstaan is over garantieperioden aangaande nieuwe harde schijven. Uiteindelijk in Europa moeten Harddisk-fabrikanten 3 jaar garantie geven op de schijven. De gedeponeerde algemene voorwaarden kunnen nog altijd afwijken en dientengevolge geen enkele rechtsgrond hebben, een garantieclaim op hun leveringsvoorwaarden af te ketsen. Ook zij zullen de nodige (extra) mankracht, TD en helpdesk, daarna managers en later annex "juristen" op hun stukken moeten laten studeren, hetgeen meer kost dan het verstrekken (voor hun inkoopsprijs) van een nieuwe monitor. Geef aan bij geen gehoor, dat dit mogelijk een "juridisch staartje" kan gaan krijgen. 4. Ter illustratie: ook het amerikaanse Dell geeft 3 jaar garantie op hun monitoren. Wellicht met deze info, kan je je claim benadrukken nog niet te spreken over een brief van een advocaatje als 5e punt, die dit soort zaken vaak "kracht" bijzet. Immers het toestel is normaal gebruikt. Maar ga altijd uit van "goede wil" van de mensen :-)
Link naar reactie
[quote:1be1747412="turbulence"][quote:1be1747412="h.enk"]Je hoeft helemaal niet naar de consumentenbond. Je kunt je gewoon beroepen op de wet. Het probleem is alleen dat als je laten "doodvallen" het een vervelende kwestie wordt. Een rechtzaak zul je kunnen winnen, maar kost je meer dan je monitor :( Wat ze je minimaal moeten aanbieden is denk ik: Verwachte normale levensduur 6 jaar ? behaalde levensduur 2jaar. > dus een nieuwe voor een derde van de nieuwprijs. Stuur in eerste instantie een brief naar leverancier waarin je veklaard dat je monitor niet die kwaliteit heeft die je volgens de WET van een dergelijk produkt mag verwachten. En vraag om een nieuwe. Kijk hoe ze hierop reageren. Als je in de buurt woont kun je ook eerst langs gaan en horen wat ze te bieden hebben. Mocht dit niets opleveren, kun je altijd nog (juridisch) advies inwinnen[/quote:1be1747412] waar je deze onzin nu vandaan haalt vraag ik me wel een beetje af... dat de monitor binnen 2 jaar defecten gaat vertonen is inderdaad jammer, maar je kunt je hier nooit meer verhalen op je garantierecht. [/quote:1be1747412] Je kunt op de garantie die werd gegeven idd geen beroep meer doen, maar het is wel zo dat je van een product bepaalde verwachtingen mag hebben. In dit geval is niet aan de verwachtingen voldaan (een lcd-monitor moet langer meegaan) Ik denk, dat met een beetje zeuren e.d. het wel mogelijk is een nieuwe monitor te krijgen, met korting. Het is toch steeds meer de trend dat leveranciers ook na de garantieperiode je fatsoenlijke service leveren.
Link naar reactie
[/quote] waar je deze onzin nu vandaan haalt vraag ik me wel een beetje af... dat de monitor binnen 2 jaar defecten gaat vertonen is inderdaad jammer, maar je kunt je hier nooit meer verhalen op je garantierecht. [/quote] Het meeste van die onzin vloeit voort uit: "Het product moet voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij normaal gebruik" Zie o.a. http://overheid.zoek.nl/cgi-bin/go.cgi?http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/Consumentenkoop_en_garantie.asp
Link naar reactie
Ik dacht dat er wel een verschil zit tussen winkel garantie, en de garantie die de fabrikant geeft. Na het 1e jaar werkt het meestal via de fabrikant. Winkel garantie is meestal 1 jaar, tenzei je voor extra garantie bijbetaald. Ik heb b.v. een Ilyama tft scherm waar 3 jaar onsite garantie opstaat, maar moet me ten alle tijden wenden tot de fabrikant, of degeen die de service geeft. Na een voeding die was gesprongen door een kapot moederbord na de garantie periode, heeft mijn leverancier me maar de helft van de kostprijs berekend.(Dus inkoop) Dus er zijn wel winkels die coulant zijn, zeker als ze je in jou een vaste klant zien.(Lange termijns waarde) Ik weet wel dat er een ontwerp ligt voor een europese wet w.b.t. de garantie. Die zou op electrische aparaten minimaal 3 jaar moeten zijn. Maar het is me niet bekend of die al van kracht is. Kijk eens wat de fabrikant voor voorwaarden heeft, en benader die eens.
Link naar reactie
[quote:c4402bd2b9="Rick Gimpel"]Ik dacht dat er wel een verschil zit tussen winkel garantie, en de garantie die de fabrikant geeft. Na het 1e jaar werkt het meestal via de fabrikant. Winkel garantie is meestal 1 jaar, tenzei je voor extra garantie bijbetaald. Ik heb b.v. een Ilyama tft scherm waar 3 jaar onsite garantie opstaat, maar moet me ten alle tijden wenden tot de fabrikant, of degeen die de service geeft. Na een voeding die was gesprongen door een kapot moederbord na de garantie periode, heeft mijn leverancier me maar de helft van de kostprijs berekend.(Dus inkoop) Dus er zijn wel winkels die coulant zijn, zeker als ze je in jou een vaste klant zien.(Lange termijns waarde) Ik weet wel dat er een ontwerp ligt voor een europese wet w.b.t. de garantie. Die zou op electrische aparaten minimaal 3 jaar moeten zijn. Maar het is me niet bekend of die al van kracht is. Kijk eens wat de fabrikant voor voorwaarden heeft, en benader die eens.[/quote:c4402bd2b9] In principe heb je niets met de fabrikant te maken. De verkoper is wettelijk verantwoordelijk voor het produkt. Hij zal die verantwoording best door een ander mogen laten beheren. Maar stel dat fabrikant failliet gaat ontslaast dit verkoper niet van verplichtingen. Volgens mij zijn die nieuwe richtlijnen 1 mei 2003 van kracht geworden. Eerder genoot de burger dacht ik ook al bescherming onder de oude wetgeving, maar was het probleem nog meer dan nu: proceskosten. Ik ben geen jurist en lees ook alleen maar de krant :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...