Ga naar inhoud

ati radeon 9700 pro valt gewoon uit, totaal geen beeld meer


Aanbevolen berichten

ik heb een serieus probleem. Op willekeurige momenten valt mijn grafische kaart uit. Dat kan lang zijn -na 2 minuten- dat kan na 4 uur zijn. Zelfs bij grafisch onbelaste programma's zoals word, of hier bij het typen van deze tekst kan ie uitvallen. De monitor wordt uitgeschakeld terwijl de pc onverstoort blijft draaien. Ik heb de nieuwste drivers (catalyst 4.2) directx9b, nieuwe voeding van 400w gekocht. Ik moet ook zeggen ik formatteer mijn c-schijf zeer regelmatig. 3 keren heb ik geformatteerd, de eerste keer toen ik formatteerde had ik hetzelfde probleem, de 2de keer echter liep alles echt ongelooflijk lekker, maar bij de 3de keer heb ik het weer aan de hand. Mijn hardware is in die tussentijd niet veranderd. Soms voordat hij uitvalt komt de vpu-recover tevoorschijn (rechts klikken op bureaublad/ instellingen/ geavanceerd/ vpu recover), hij wil een foutenrapport samenstellen voor het naar Ati op te sturen maar direct erna valt hij helemaal uit. In de bios staat alles standaard zoals de vorige keer toen alles gesmeerd liep. Help mij hierbij, mijn broer is een eindwerk bezig en moet als een paranoia alles snel saven tegen het uitvallen. Ook bij het branden van een cd is de radeon al uitgevallen os:WinXp-pro sp1 __________________
Link naar reactie
Bij beeldscherminstellingen geavanceerd kun je vpu-recover uitzetten door het vinkje af te vinken Dan zal hij niet spontaan op zwart gaan. wat de oorzaak is kan ik niet zeggen heb je misschien ooit bios geflasht. Of overgeklokt dan geeft hij meestal zulke problemen. misschien weet iemand anders raad.
Link naar reactie
[quote:8d68846e5a="peter123"]ik heb een serieus probleem. Ik moet ook zeggen ik formatteer mijn c-schijf zeer regelmatig. 3 keren heb ik geformatteerd, de eerste keer toen ik formatteerde had ik hetzelfde probleem, de 2de keer echter liep alles echt ongelooflijk lekker, maar bij de 3de keer heb ik het weer aan de hand. __________________[/quote:8d68846e5a] Lijkt op een verborgen hardware conflict. Geef detail specs how alles is aangesloten etc.. Denk dat het strippen wordt en beetje bij beetje opbouwen
Link naar reactie
Bij gebrek een meer informatie, toch nog mogelijke oplossingen: 1. Open de case van je computer is, laat indien mogelijk een normale huisventilator er in blazen en start dan de computer op... Valt hij nu nog uit? 2. Heb je Sideband Addressing / Fast Write (evt. in Bios kijken) aan staan bij je grafische kaart? Zo ja, zet dat uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...