Ga naar inhoud

Welke nieuwe kaart?


Aanbevolen berichten

Ha, helaas niet. Heb maar 1 pc hier.Mijn kast is idd van aluminium, en heb hem open gehad ook, maar dat maakt niets uit voor de temps.Echt helemaal niets. Heb mn cpu ge oc't, maar die wordt niets warmer dan zonder oc, heb dat allemaal al geprobeerd ook.Met die extra losse fan op de kaart is ie dus wel wat koeler maar nóg te warm ook. Denk dat de software die de temp meet wel oke is, want het is dus zo dat als ik de temp van de gpu op zie lopen het beeld op een gegeven moment ook bevriest en de zaak vastzit. Je zou haast zeggen dat het aan het mobo moet liggen. Hebnu iemand gevonden op tweakers, met dezelfde kaart dan mij, en die heeft ook dezelfde temps. Heb daar ook een topic geopend dus over mijn probleem, en wil kijken of ik daar wat ervaringen kan delen. zodra ik wat wijzer ben geworden daar, zal ik het ook hier plaatsen zodat er hier misschien ook mensen wat aan hebben. Ik wil dus weten wat die persoon voor moederplank heeft enzo, want je zou toch haast zeggen dat het daar aan moet liggen. K wil het wel zsm opgelost hebben want zo is het kl#te natuurlijk. En die moederplank moet toch rredelijk goed zijn is mijn idee.Het is dus een Epox8RDA3+ Nforce 2 Ultra. Voor alle duidelijkheid. Mobo temp wordt niet hoger dan 30 graden met ingeschakelde casefans. Zonder casefans zo'n 8 graden warmer. Heb trouwens ook een casefan omgedraaid, de achterste, want die blies naar binnen, en de bovenste ook. Heb er nu 2 voorin zitten, die naar binnen blazen, dus langs mn 2 hd's heen.bovenin zit erook een die lucht naar binnen blaast, en de achterste blaast de lucht uit de kast naar buiten.Mn voeding, een enermag 350 watt, heeft ook 2 fans, waarvan de achterste regelbaar is, die staat ook volaan. Heb ook het nieuwste bios op mn mobo, maar zal als ik t niet opgelost krijg ook proberen contact op te nemen met epox. RD:Ik heb die utility van asus ook gedownload.Waarmee jij de temp van je gpu uit kan lezen, maar dat werkt helaas alleen met asus hardware. Dat is smartdoctor toch dat proggie?Daarmee kun je alles uitlezen zeker, dus ook de temps van je mobo ed? Als dat een aparte utility is, kan ik die dan ook voor mijn kaart gebruiken. Zoja, waar kan ik m halen? Heb zitten zoeken maar kreeg niks anders gevonden dan dat smartdoctor, maar dat kan ik niet installeren omdat ik geen asus hardware heb. Alvast bedankt
Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oke, ik gebruik ook aida 32.Leuk progje is dat. Heb mijn kaart vanavond in een andere pc geprobeerd, van een collega. In een pentium 4 2,6 Ghz.Had daar bijna 16000 punten met 3dmark 2001. Met mn oude leadtek, die hij overgenomen heeft van me, 11000 punten ongeveer. De temperatuur van mn videokaart was in zijn pc exact hetzelfde als bij mij, dus dat schijnt toch zo te horen. Verder voelde de leadtek na 3 d mark warmer aan dan de hercules. Alleen dat mijn scherm bevriest is raar.Ligt toch niet aan de temp blijkbaar.
Link naar reactie
Ik ben nu Unreal tournament aan het spelen met alle instellingen op High, maar dat is geen enkel probleem.Check af en toe de temp ff, maar die blijft rond de 71 graden. Zag een keer dat ie 73 graden was.Hij is nog geen enkele keer vast gelopen ook. T gaat dus de goede kant op.Agp kan ik ook nog op 4x proberen idd. Merk je daar wat van?4 0f 8x agp? Zal Hercules is een mail sturen welke temp gebruikelijk is voor deze kaart.
Link naar reactie
Het draait nu allemaal wel lekker. Heb 3Dmark 03 enkele keren gedraaid met wat overklok.Ik kwam tot 6715 ounten nu.Verder gaat hij echt niet.Temp na de test was 71 graden. 3Dmark 01 ook gedraaid, had ie 16500 punten mee ongeveer. [url=http://service.futuremark.com/compare?2k3=2018634]Hier[/url] is m'n 3Dmark 03 score te zien.
Link naar reactie
Heb geen vastlopers meer gehad nu. Wel had ik in die 3dmark 03 bij de nature test witt blokjes, en een beetje van die verticale flitsen. Ook bij de test waar een olifant en een neushoorn ronddraaien had ie het ff moeilijk geloof ik.zag toen ook witte blokjes.nou, blokjes...Het waren meet een stel stippen gegroepeerd in de vorm van een vierkantje, en dan een heel stel van die gegroepeerde stipjes, zodat het een beetje op een dambord leek zeg maar. Denk dat die nature test vrij zwaar is ook.Daar was trouwens alleen het water gestippeld.De rest niet. RD, ik heb bij jou score gekeken, en zie dat je dezelfde oc hebt dan mij ongeveer.Ook een 2500+@3200+, en de grafische kaart ongeveer ook t zelfde dan mij. Alleen heb jij een hogere fsb, dus zal jou multiplier wel lager staan.Ik heb hem op 11x200 staan nu. Maar mn cpu was gister na het testen wel ff 67 graden.Volgens aida 32. Ik heb nu een ander programmaatje om de temps te meten maar die geeft andere waarden aan. Vooral de mobo temp is aanzienlijk lager in dat progje.Die blijft constant 21 graden.Met aida32 30-35 graden. Overigens bleek vannacht bij mij dat de cpu en gpu na het draaien van 3dmark 2001 wármer waren dan na het draaien van 3 dmark 03. Raar maar waar.
Link naar reactie
heb net weer 3dmark2001 gedrait met alle settings op default, maar haalde maar goed 11000 punten. Das dus niet veel, maar goed.In 3 dmark 03 maar 3500 punten. Denk dat er iets niet goed zit nog. Zoveel verschil kan het nooit maken denk ik. Heb de cpu ook weer op de originele snelheid lopen nu.Misschien moet ik de drivers een keer opnieuw installeren ofzo.Heb nu de laatste catalyst drivers. De 4.1..... Zijn de 3.8 (die op de cd rom staan dus) veel slechter?
Link naar reactie
[quote:0a46148ce6="weert114"]Heb geen vastlopers meer gehad nu. Wel had ik in die 3dmark 03 bij de nature test witt blokjes, en een beetje van die verticale flitsen. Ook bij de test waar een olifant en een neushoorn ronddraaien had ie het ff moeilijk geloof ik.zag toen ook witte blokjes.nou, blokjes...Het waren meet een stel stippen gegroepeerd in de vorm van een vierkantje, en dan een heel stel van die gegroepeerde stipjes, zodat het een beetje op een dambord leek zeg maar. Denk dat die nature test vrij zwaar is ook.Daar was trouwens alleen het water gestippeld.De rest niet. RD, ik heb bij jou score gekeken, en zie dat je dezelfde oc hebt dan mij ongeveer.Ook een 2500+@3200+, en de grafische kaart ongeveer ook t zelfde dan mij. Alleen heb jij een hogere fsb, dus zal jou multiplier wel lager staan.Ik heb hem op 11x200 staan nu. Maar mn cpu was gister na het testen wel ff 67 graden.Volgens aida 32. Ik heb nu een ander programmaatje om de temps te meten maar die geeft andere waarden aan. Vooral de mobo temp is aanzienlijk lager in dat progje.Die blijft constant 21 graden.Met aida32 30-35 graden. Overigens bleek vannacht bij mij dat de cpu en gpu na het draaien van 3dmark 2001 wármer waren dan na het draaien van 3 dmark 03. Raar maar waar.[/quote:0a46148ce6] die blokjes in 3dmark zijn artifacts van een te hoge overklok of je koeling is niet goed genoeg om deze kaart te coolen maar dat zal wel niet bij hercules.
Link naar reactie
Zoals Koene al uitlegt en zoals ook in de FAQ staat bij overklokken zijn die witte blokjes e.d. Artifacts die je krijgt bij te hoog overklokken. Wat de rest van mijn overklok betreft, ik heb een zwaardere cooler als jou, mijn cpu word niet warmer dan 56 graden als ik hem zover overklok en dan 3dmark '03 draai. Tevens heb ik beter geheugen, mijn PC3500 OCZ geheugen haalt met gemak 225fsb en hoger. verder is die 3dmark '03 score van 6750 erg goed te noemen.
Link naar reactie
[quote:152b3aa49b="Red Dragon"]Zoals Koene al uitlegt en zoals ook in de FAQ staat bij overklokken zijn die witte blokjes e.d. Artifacts die je krijgt bij te hoog overklokken. Wat de rest van mijn overklok betreft, ik heb een zwaardere cooler als jou, mijn cpu word niet warmer dan 56 graden als ik hem zover overklok en dan 3dmark '03 draai. Tevens heb ik beter geheugen, mijn PC3500 OCZ geheugen haalt met gemak 225fsb en hoger. verder is die 3dmark '03 score van 6750 erg goed te noemen.[/quote:152b3aa49b] Aha, dan werkt het nu dus wel goed denk ik.Hij loopt bijna niet meer vast ook.Ben nu Unreal tournament 2003 aan het spelen.Kijk af en toe naat d temp maar die is soms wel 75 graden. Dat is dus zonder oc.Maar mét oc wordt hij niet warmer eigenlijk.Volgens mij hoor ik de fan op de videokaart soms ook sneller gaan draaien. Maar dan laat ik het moo zo. Mijn geheugen heb ik niks aan gedaan trouwens.Had de fsb wel op 200 gezet, maar het geheugen niet.Ik heb idd pc 2700.Wil een keer pc 3200 ook, dual geheugen dan.Twee modules van 512 mb. Dan wordt het systeem in zijn totaliteit ook wat sneller denk ik.
Link naar reactie
[quote:9d9c666bdc="NoepZoR"][quote:9d9c666bdc="weert114"]Idd, maar ik denk niet dat mijn geheugen deze snelheid aankan. Heb het weleens op een ander mobo geprobeerd, maar daar kwam ik niet aan de 200 in elk geval.[/quote:9d9c666bdc] klasgenoot haalt 220+ FSB met PC2700 Infenion USA :P[/quote:9d9c666bdc] Ik heb Kingston geheugen.Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd hoor om het te overklokken op dit moederbord. Ik kan nu iig lekker vlot spellen spelen en heb alles weer op de originele waardes gezet.Fsb en gpu en mem van de videokaart. Hij is snel genoeg zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...