Ga naar inhoud

ati radion 9200 krijg ik niet geinstalleerd


Aanbevolen berichten

Ik heb netjes alle oude drivers gedeïnstalleerd en alle stappen uit faq gevolgd (heb dus ook drivercleaner gebruikt). Oude kaart (nvidia tnt2) er uit gehaald en nieuwe ati 9200 er in. Start keurig op, maar bij installatie van software gaat het mis, instal wordt afgebroken met de mededeling dat dat het stuurprogramma niet compatible is met de adapter.. Kijk ik vervolgens in apparaatbeheer dan staat er een uitroepteken bij de adapter en geeft ie aan dat er problemen zijn met de primaire beeldadapter. Bij het opstarten wil hij trouwens ook steeds een standaard pci adapter installeren, terwijl ik volgens het boekje alleen de standaard vga moet hebben. Heb zowel met als zonder in vele varianten pogingen gedaan, maar het wil gewoon niet. Heb al behoorlijk zitten zoeken, maar snap niet waar het misloopt, wat zie ik over het hoofd??? Of is de kaart kaduuk?
Link naar reactie
zou best aan de agp of aan het mobo kunnen liggen of het AGP slot. 9200SE 128 MB deed het niet op een MSI KT7Turbo mobo van min zwager, maar wel op een oude chaintech van me. Mijn zwager heeft hem toen maar geruild voor de GF2 MX die in de chaintech zat. Gekke was dat visueel gezien de dikte vd 9200se minder was dan de gf2 en ook het agp slot. Nou ja voor wat het waard is. Daardoor zijn alle pc's thuis nu voorzien van ATI (9000, 9100, 9200, 9500 en een 9600) Zelfs de bedrijfs notebook heeft een ATI 16 mb rage mobilty
Link naar reactie
[quote:a8bc6a4494]Ondersteund je mobo AGP1x, AGP2x of AGP4x ?[/quote:a8bc6a4494] 4 keer [quote:a8bc6a4494]Welke drivers gebruik je? theoratisch zou het met de Catlayst 4.1 drivers geen probleem moeten wezen. [/quote:a8bc6a4494] Zowel met drivers van cd als met drivers die ik in december had gedownload (versie voor 4.1, zit nu op werk dus kan nummer niet checken). Dit na eerdere (mislukte) poging. Het rare is dat de kaart het wel doet en de [color=red:a8bc6a4494]pci [/color:a8bc6a4494]standaard vga adapter geen uitroepteken heeft dat er iets mis is. Ik heb het vermoeden dat het niet aan de drivers ligt, maar dat windows iets raars doet omdat hij aangeeft dat er iets fout is met primaire (standaard vga) adapter.
Link naar reactie
[quote:3259abe6be]Ik zou eens een schone windows instalatie proberen, wel een behoorlijke ingreep maar het kan wel helpen. [/quote:3259abe6be] Deze bewaar ik liever als "last resort", want dat doe ik normaal 1 keer per jaar om alles weer op te schonen, maar dat kost wel weer paar uur. Kan het ook aan bios liggen (moederbord bios flashen wellicht?) of de nieuwste drivers van de VIA 5 in 1 (geloof ik), of ligt daar geen verband? [quote:3259abe6be]Tevens zou ik de kaart in een andere pc proberen te testen[/quote:3259abe6be] Ben al slachtoffers op het werk aan het zoeken, maar die proberen er onderuit te komen :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...