Ga naar inhoud

Radeon 9800 pro overclocking


Aanbevolen berichten

heey C!T mensen en mede forum gebruikers mijn 9800 pro van club 3d die ik laats heb gekocht de clockt nog minder dan een TNT ik heb nu 380 core @ 391 en 340 mem @ 360 ik dnek dat de core minstens aan de 400 kan maar nee hoor dan is ie echt zwak hij valt uit enzo naar windows enzo je weet wel.. ook bij 395 verder mijn koeling is 2 80 mm fans onder me kaard + een 50 x 50 fan die ook langs me kaard blaast en verder de standaard koeling op de kaard ik dnek dat dat ding echt wel onder de 30 graden zit ofzo.. ik snap er geen zak van dat ie zo slecht clockt met deze koeling je kunt al aan het ram zien dat ie goed gekoeld is ik heb geen ram blockjes en hij clockt wel lekker.. hij kan ook gerust aan de 370 mem.. iemand suggesties?? (ik iwl me kaard goed koelen maar wi ler niks aan modden ofzo want dan heb ik geen garantie.. )
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt al behoorlijk wat moeite gedaan voor redelijke koeling, enige wat je nu nog kan doen is een andere koeling erop zetten, dan denk ik aan een Zalman ZM-80C of een Artic, maar dan moet je dus je kaart aanpassen en dat wil je niet. Ik denk dat je net pech hebt qua overklokken, de kaart wil gewoon niet verder. Ik kan je echter gerust stellen, met de huidige games heeft het overklokken van een Radoen9800PRO weinig zin, dit hebben recente testen uitgewezen bij het extreem overklokken van een 9800XT. als je van 120fps naar 150fps gaat in een game merk je het niet. En bij erg zware games waar je slechts 50fps haalt heeft vaak weer een snellere CPU zin, 53fps ipv 50 zet ook geen zoden aan de dijk. Ik zou dus gewoon tevreden zijn met wat je hebt en leker games gaan spelen ipv er al te veel tijd en moeite in te steken.
Link naar reactie
mem moet je gewoon standaard laten, dat heeft toch geen nut om het te overklokken. dus zet eerst mem op 340 en kijk of je hoger kan komen. maar 391 is sowieso wel erg laag :o 11 mhz overklok is echt helemaal niks heb je trouwens wel een paar fans naar buiten blazen in je kast? draaid het koelertje op de kaart wel? anders misschien toch denken aan een andere koeler :-?
Link naar reactie
hell ik heb 6 case fans 3 intake 3 outtake + die dingen onder me kaard en ja me fan van me kaard draaid gewoon.. me mem.. merk ik wel dat ie wat sneller is maar me core moet gewoon wat sneller oke hij is wel een uber kaardje maar ja.. ik haal 6080 3dmark03 en aquamark haal ik 41 dit noem ik natuurlijk ook weer niet zo super voor een 9800 pro!
Link naar reactie
[quote:0d94e73926="vincenzo"]zoals al me overclock op me kaarden begin ik met de core tot max (dat ik natuurlijk extreem laag vond) en toen met de mem... ja het licht dus zeker NIET aan de koeling.. waar licht het dan aan?[/quote:0d94e73926] je kaart kan gewoon niet verder? het is gewoon z'n max? heb je kaart nieuw gekocht? niet een 9800 non-pro of se die geflasht is?
Link naar reactie
[quote:4ca4f3744a="vincenzo"]waarom wil deze kaard gewoon niet verder dit is de alleer slechste clocker die ik ooit ben tegen gekomen.. :S[/quote:4ca4f3744a] misschien wordt je kaart te warm? zoals RD al aangaf kan je er een andere koeler opzetten. Ik begrijp dat je het niet wilt doen op zo'n dure kaart, het is redelijk riskant werk vind ik zelf, je schiet 1x uit met je schroevendraaier en raakt net wat verkeerds op de kaart en je kaart is kaduuk. Ik denk zelf dat je pech hebt met deze kaart want over het algemeen wil Club 3d wel lekker klokken.
Link naar reactie
nou moet je niet overdrijven koen :wink: ik hoor juist van iedereen dat het veel makkelijker was dan ze dachten. ik vond mij arctic ook echt een eitje om erop te zetten :P maar vincenzo, of je koopt een nieuwe vga koeler en gaat dan overklokken. of je laat de standaard koeler erop, en je behoud de garantie en je hebt nog altijd een super kaart :wink:
Link naar reactie
[quote:03b0f0734b="vincenzo"]zoals al me overclock op me kaarden begin ik met de core tot max (dat ik natuurlijk extreem laag vond) en toen met de mem... ja het licht dus zeker NIET aan de koeling.. waar licht het dan aan?[/quote:03b0f0734b] zullen we even duidelijk zijn: [u:03b0f0734b][i:03b0f0734b][size=18:03b0f0734b]wil je verder komen dan moet je een ANDER koelblok erop zetten[/size:03b0f0734b][/i:03b0f0734b][/u:03b0f0734b] dat standaard blok geeft gewoon te weinig warmte goed af/door hoe je het ook wilt noemen
Link naar reactie
Simpelste en goedkoopste test om te kijken of het aan de koeling ligt: zet je verwarming uit en je raam open (kamertemperatuur zal dalen zeker met dit weer) en ga dan nogeens overklokken. Wanneer je nu verder komt, zul je toch een zalman/artic moeten overwegen (of voortaan met dikke jas en handschoenen achter je pc gaan zitten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...