Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:b1e3589f1c="Red Dragon"]DVI kabel zit er helaas niet bij bij deze monitor (ik heb ook de zilveren). Ik heb een Belkin DVI kabel erbij gekocht (een zwarte) koste me 25 Euro. Ik vind het beeld zelf wel erg scherp, misschien omdat ik DVI gebruik. O ja, je moet wel je resolutie op 1280x1024 zetten dan heb je optimaal beeld![/quote:b1e3589f1c] Met deze resolutie is het inderdaad beter. Alleen een beetje te klein voor mij. Nu kan ik het niet goed meer lezen. :( Is zo'n dvi kabel trouwens algemeen verkrijgbaar? Ik heb er wel eentje nodig van 2 meter of zo. Plaatsing is nogal ver van de pc af. Kan helaas niet anders.
Link naar reactie
[quote:7924686cbf="topdude"][quote:7924686cbf="Red Dragon"]DVI kabel zit er helaas niet bij bij deze monitor (ik heb ook de zilveren). Ik heb een Belkin DVI kabel erbij gekocht (een zwarte) koste me 25 Euro. Ik vind het beeld zelf wel erg scherp, misschien omdat ik DVI gebruik. O ja, je moet wel je resolutie op 1280x1024 zetten dan heb je optimaal beeld![/quote:7924686cbf] Met deze resolutie is het inderdaad beter. Alleen een beetje te klein voor mij. Nu kan ik het niet goed meer lezen. :( Is zo'n dvi kabel trouwens algemeen verkrijgbaar? Ik heb er wel eentje nodig van 2 meter of zo. Plaatsing is nogal ver van de pc af. Kan helaas niet anders.[/quote:7924686cbf] Ergens bij de Elektronicaboer zal het wel te krijgen zijn, maar misschien kan je de winkel waar je de monitor hebt gekocht lief aankijken.
Link naar reactie
Je moet wel 1280x1024 doen, dat is de "native" resolutie van het scherm, persoonlijk vind ik dat niet klein. Elke andere resolutie dan 1280x1024 is merkbaar slechter.!! Overigens ligt dat niet aan iiyama maar is dat bij elk willekeuring 17"TFT merk zo. Mijn DVI kabel is 3 meter, dat is normaal. je hebt ze ook van 5, 10 of nog wel langer.
Link naar reactie
[quote:20cf1a3565="topdude"][quote:20cf1a3565="Red Dragon"]DVI kabel zit er helaas niet bij bij deze monitor (ik heb ook de zilveren). Ik heb een Belkin DVI kabel erbij gekocht (een zwarte) koste me 25 Euro. Ik vind het beeld zelf wel erg scherp, misschien omdat ik DVI gebruik. O ja, je moet wel je resolutie op 1280x1024 zetten dan heb je optimaal beeld![/quote:20cf1a3565] Met deze resolutie is het inderdaad beter. Alleen een beetje te klein voor mij. Nu kan ik het niet goed meer lezen. :( Is zo'n dvi kabel trouwens algemeen verkrijgbaar? Ik heb er wel eentje nodig van 2 meter of zo. Plaatsing is nogal ver van de pc af. Kan helaas niet anders.[/quote:20cf1a3565] Je kunt het schermlettertype van windows heel makkelijk groter maken hoor. Ga na tabblad vormgeving bij de eigenschappen van je beeldscherm/bureaublad. Zet de tekengrootte op groot of extra groot. Zo moet alles in windows al weer beter zijn :wink:
Link naar reactie
Heb ook ff en Belkin DVI kabel gehaald. Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil met de "gewone" kabel. Bij de winkel hadden ze zowel een DUAL LINK als ook een SINGLE LINK DVI kabel. De verkoper kon me niet vertellen wat het verschil was, maar alleen dat ik maar het beste de DUAL LINK kon kopen. Prijs maakte niks uit. Wat is het verschil dan tussen deze 2 kabels?
Link naar reactie
[quote:b6a1b5e1f1="Red Dragon"]Dual link kan een hogere resolutie aan, 1980x1440 of zo, aangezien je monitor toch niet hoger gaat dan 1280x1024 maakt Single link of Dual link niets uit. Op je beeldscherm zit een knopje "Input/Auto" als je daar nu op drukt stelt je monitor zich via de DVI kabel scherp met je videokaart.[/quote:b6a1b5e1f1] Check! :)
Link naar reactie
[quote:4be395d727="topdude"]Overigens, ik heb ontdekt dat het instellen van het ClearType lettertype ook een grote verbetering van de leesbaarheid teweeg brengt. Te vinden onder eigenschappen voor beeldscherm/vormgeving/effecten.[/quote:4be395d727] Klopt, die gebruik ik ook, er prettig. Gebruik je nu al 1280x1024? dat is verreweg de scherpste resolutie met dit beeldscherm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...