Ga naar inhoud

Beeld flikkert en verschuift, HELP, PC onbruikbaar


Aanbevolen berichten

Mijn broertje heeft een probleem met zijn PC. Het beeld flikkert enorm en verschuift vertikaal telkens een stukje naar beneden. Deze beelden worden vervolgens met elkaar overlapt. Er is totaal niet mee te werken. Hij heeft WinXPhome Het beeld is met opstarten al vreemd. In het begin flikkert het niet, maar is het een stukje uitgerekt en een stukje geplet. En in het aanmeldmenu begint het flikkeren. Ik heb het 15" TFT scherm (merk: Hansol, type: H550) getest op een andere PC en dat gaf geen problemen. Het is dus niet het beeldscherm zelf. Ik heb met heel veel moeite en geduld gekeken hoe de beeldscherminstellingen zijn, hij stond gewoon op 60Hz. Verder heb ik niets kunnen controleren. Hij zegt dat het probleem ontstond tijdens een installatie van Microsoft Works. De pc is van de 'computerboer-om-de-hoek'. Hij heeft geen AGP kaart, maar 64MB shared mem vanaf het moederbord. Verdere info kan ik helaas (nog) niet geven. We hebben nog precies zo'n zelfde (wel werkende) pc. Ik zal daar nog wel ff zoeken naar verdere specs. ====== Weet iemand wat er aan de hand is? En hoe het is op te lossen? Bij voorbaar dank, Mark
Link naar reactie
[quote:8a2e047d58="HermanH"]Een andere mogelijkheid is: een virus.[/quote:8a2e047d58]Denk ut niet hoor een virus laadt meestal als achtergrond service dur pas als er aangemeld is. Heb je al geprobeer om gewoon de resolutie lager te zetten? Dit was het probleem bij mij ook, op een 15' met eer res van 1200x1600 werkt niet zo goed. zet hem eens zo laag mogelijk. En anders wordt het een XP herinstaltie lijkt het me zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...