Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart plus nieuw geheugen echt resultaat?


Aanbevolen berichten

Ik heb net de demo van Farcry gespeeld (super spel). Nu heb ik een fps van 35 - 70 op het volgende systeem Pentium 4 3,0 ghz processor. 512mb ram Ati radeon 9800pro 128mb De settings op 1024 x 768 en medium tot high. nu vraag ik me af op het echt scheelt als ik mijn werkgeheugen van 512 naar 1024 upgrade plus de videokaart verkoop voor een Ati radeon 9800xt 256mb?
Link naar reactie
Ik zou cker niet de R 9800 XT kopen als je een 9800 pro hebt. Het verschil is 3% kwaliteits wints, maar hij kost wel het dubbele, wel kan je idd extra ram kopen, dat zou iets kunnen helpen. Of voordat je gaat spelen zet je programma's uit met alt+ctr+del. Niet alles maar degene van wie je cker weet dat ze weg kunnen. Dit scheelt ook weer RAM.
Link naar reactie
Nouw als je die R9800 kwijt wilt: er is hier al iemand die um wel wil hebben! (ik dus :wink: ) Als je verschrikkelijk rijk bent of/en geld over hebt geef het dan aan een goed doel ofzo, aan de slachtoffers van die aardbeving bijvoorbeeld. Die kunnen het beter gebruiken als jouw PC. Je zit nu met een suppersnelle PC waar mening gamer jaloers op is, je hoeft echt niet te upgrade.
Link naar reactie
[quote:873aed150d="General X"]Nouw als je die R9800 kwijt wilt: er is hier al iemand die um wel wil hebben! (ik dus :wink: ) Als je verschrikkelijk rijk bent of/en geld over hebt geef het dan aan een goed doel ofzo, aan de slachtoffers van die aardbeving bijvoorbeeld. Die kunnen het beter gebruiken als jouw PC. Je zit nu met een suppersnelle PC waar mening gamer jaloers op is, je hoeft echt niet te upgrade.[/quote:873aed150d] helemaal mee eens
Link naar reactie
9800XT en 1024mb heeft geen zin voor Far Cry, bij mij kan ik hem ook niet optimaal spelen en heb dat dus in me pc zitten. Als je Far Cry perse sneller wilt spelen als het spel uitkomt moet je wachten op de Nvidia NV40 of ATI R420. Een Athlon 64 3400+ is ook goed. Ik ga verder niet de moraal ridder uithangen en roepen dat je geld aan arme landen moet geven want dat moet ieder voor zich weten :-?
Link naar reactie
Ja hoor, is cker te vergelijken. Het lijkt me een beetje dom van Valve als ze een spel op te markt brengen dat het spel van de 20ste eeuw moet vervangen, maar niemand kan het op de highest setting spelen. Natuurlijk loopt de software techniek vooruit op de hardware techniek, maar ze houden er wel rekening mee en daarom zou je op een 9800pro denk ik wel met highest setting kunnen spelen.
Link naar reactie
[quote:2e2f71b2d0="Red Dragon"] Een Athlon 64 3400+ is ook goed. [/quote:2e2f71b2d0] ??? Alsof daardoor het beter gaat draaien... Zo'n 3400+ zal ook maar 4 a 8% winst geven op een 3,0GHz HT P4. En ik denk dat far cry meer heeft aan een sterkere videoplank. 1024MB lijkt mij ook wat overbodig... dit is echt alleen nog nodig voor andere dingen in deze tijd. Wacht gewoon net als ik op de R420 en NV40 :wink:
Link naar reactie
[quote:f5c026624c="maarten144"]Natuurlijk loopt de software techniek vooruit op de hardware techniek, [/quote:f5c026624c]... :roll: :roll: Sinds wanneer? Er is al 1 jaar DirectX 9 kaarten ofzo te koop en nu komen montjes maat de eerste echte DX9 spellen uit de Grafische scene loopt altijdt voor met de technieken. Maar game designers maken hun spellen zo dat als er nieuwe grafische kaarten komen die sneller zijn dat hun spel nog beter uit de verf komt, ze lopen dus niet echt voor... :wink:
Link naar reactie
[quote:2d7f0121ab="kajutsa"][quote:2d7f0121ab="Red Dragon"] Een Athlon 64 3400+ is ook goed. [/quote:2d7f0121ab] ??? Alsof daardoor het beter gaat draaien... Zo'n 3400+ zal ook maar 4 a 8% winst geven op een 3,0GHz HT P4. En ik denk dat far cry meer heeft aan een sterkere videoplank. 1024MB lijkt mij ook wat overbodig... dit is echt alleen nog nodig voor andere dingen in deze tijd. Wacht gewoon net als ik op de R420 en NV40 :wink:[/quote:2d7f0121ab] Far Cry is niet alleen maar mooie graphix, hij heeft ook een zware AI en Geo engine die de cpu zwaar belast, ik denk dat een Athlon 64 3400+ meer zin heeft qua upgrade dan een 9800XT of 1024mb. Maar goed, benchmarks met de 3ghz en A64 3400+ en Far Cry hebben we beiden niet gezien dus waar lullen we over. :) Uiteindelijk zal een NV40 of R420 meer zoden aan de dijk zetten alhoewel dat ook nog speculeren is :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...