Ga naar inhoud

Radeon 9200 of FeForce 4 MX440


Aanbevolen berichten

mag je lekker zelf uitzoeken :) kijk hier bijvoorbeeld [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49//?Sortering=Prijs&Query=&Action=top&Landfilter=Benelux] Pricewatch op prijs gesorteerd[/url] maar ik zie dat de 9200 pro slecht verkrijgbaar is dan kan je gewoon voor een 9200 non pro gaan (va het merk club-3d ofzo, kies geen SE versie in ieder geval) maar wat wil je ermee gaan doen en wat is je budget?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het is dus voor een vriend van mij. Hij wil af en toe een beetje gamen op een acceptabel niveau, geen hardcore gamer dus. Daarnaast wel superieure prestaties in 2D. Maar ik had al begrepen dat dat geen probleem is met deze kaart. Hij had idd al een Club 3D op 't oog. Toen ik hem ging vergelijken met een MX440 zag ik dat de snelheid van de GPU iets lager is bij de Radeon maar de RAMDAC weer hoger :( En wat is dat eigenlijk engine, core etc. etc. De snelheid in ddr wordt dan ineens weer lager aangegeven op verschillende sites. Het lijkt wel of ik steeds iets anders zie op verschillende sites. Begint soms een beetje te dwazen voor m'n ogen. Ik heb hier niet zo gek veel verstand van, waar doe je het beste aan? Ik heb het idee dat de prestaties niet zo gek veel uit elkaar liggen. Daarnaast ben ik een beetje huiverig over de koeling van de Club-3D Radeon. Hij heeft een passief koelblok. Koelt deze wel goed genoeg wanneer je een tijdje intensief bezig bent met bijv. games?
Link naar reactie
kijk hier bijvoorbeeld eens: http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html als hij behoorlijk nieuwere spellen wil spelen kan hij beter voor een Radeon 9600 pro (rond de 140/150 euro) of een FX5900 XT (rond de 190/200 euro) als deze bedragen te hoog zijn voor een radeon 9600 non pro voor 115 euro (http://www.euromaxi.nl/ fic 128 mb radeon 9600 (blz 2 van de videokaarten) ps 256 mb op kaarten van onder de 300 euro is volkomen nutteloos en puur marketing vraagje: is er geen bezwaar via internet te kopen of waar in de buurt moet de koop geschieden? :lol:
Link naar reactie
De koop moet geschieden in Alphen a/d Rijn :wink: Maar daar in de buurt mag ook (Leiden bijv.) Ik heb ook niet zo'n goed gevoel met kopen via internet als het om dit soort spullen gaat, als er iets mee is lijkt het me dat zo'n gedoe... Het budget gaat eigenlijk tot € 100,- tja, je moet ergens een grens trekken, anders eindig je uiteindelijk alsnog bij een Radeon 9800 Pro :wink: Het gaat om games als Unreal Tournament (de eerste) Quake 3, Need for Speed HP2....... Is de Radeon 9600 universal AGP? Het moet komen op een mainboard met AGP 2.0 (AGP 4X)
Link naar reactie
voor die spellen kan je misschien beter een GF4 Ti4200 oid 2ehands zoeken in de buurt... voor 70 euro ofzo, is sneller dan 9200pro in veel gevallen :) antwoord op je vraag: ja past gewoon :) of anders kan je hier: http://www.hardwarelab.nl/ in a a/d rijn deze kaart: Club 3D RADEON 9200 128 MB VIVO voor 95,00 euro kopen is misschien wel wat :)
Link naar reactie
Ja inderdaad, Hardware Lab ken ik, ben ik wel eens binnen geweest. Maar wat is precies VIVO geheugen? Is deze 128 MB VIVO sneller dan de 256 MB DDR versie? Bedankt voor je tip over de Ti 4200, maar ik wil toch het liefst een nieuwe kaart. Volgens mij is de Ti 4200 niet meer nieuw te krijgen. Ik denk dat ik uiteindelijk toch bij een Radeon 9200 uitkom. Hardware Lab heeft de Pro in ieder geval niet zie ik.
Link naar reactie
Oh sorry, zal wel staan voor Video In Video Out ofzo :oops: Ik dacht dat het iets met geheugen te maken had. Maar dan zit ik nog met de vraag over die clock snelheden. Is deze Radeon alsnog sneller dan de MX440 afgezien van het feit dat hij wel Directx 8.1 is en de MX440 niet, dus als je puur kijkt naar snelheid. En de koeling waar ik het eerder over had, is zo'n pasief koelblok genoeg na een dagje Unreal Tournament? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...