Ga naar inhoud

zalman ZM80C-HP met fan op 9800 Pro


Aanbevolen berichten

Ik krijg dus binnenkort mijn Sapphire radeon 9800 Pro, uiteraard gaat hier mijn Zalman ZM80C-HP met fan op en wordt hij overgeklokt. Op Gathering of Tweakers zag ik iemand met een 9600 Pro en die had er 2 80 mm fans op gemaakt, hij heeft dus waarschijnlijk in die koelplaat geboord, is dat boren in de koelplaat gevaarlijk? en hebben 2 fans aan 1 zijde erbij veel zin?
Link naar reactie
[quote:54ccc3313e="Delectable"]Maar al die ribbies moeten het eerst gelijden als je die wegboort doet hij zijn werk niet meer. Een paar gaatjes mag wel maar geen gatenkaas van maken want dan kan je het wel vergeten[/quote:54ccc3313e] Dan wordt het oppervlak toch groter, zou opzich niet zoveel uitmaken als je eerst een gatenkaas maakt en daarop een fan knalt
Link naar reactie
Jij snapt niet een koelrib neemt sneller de warmte op dan de lucht. Als je er dan gaten in gaat boren krijg je minder koelribben en meer lucht. De wamte wordt dus langzamer opgenomen omdat er minder opp koelrib is. Een fan of niet maakt niks uit. Die blaast de warmte van de ribben weer weg. En als het niet zo was waren koelribben helemaal niet ontdekt. Dus een paar gaatjes kan maar niet zoveel dat er een muizenfamilie kan intrekken!!!!
Link naar reactie
[quote:acd792f5c5="Delectable"]Jij snapt niet een koelrib neemt sneller de warmte op dan de lucht. Als je er dan gaten in gaat boren krijg je minder koelribben en meer lucht. De wamte wordt dus langzamer opgenomen omdat er minder opp koelrib is. Een fan of niet maakt niks uit. Die blaast de warmte van de ribben weer weg. En als het niet zo was waren koelribben helemaal niet ontdekt. Dus een paar gaatjes kan maar niet zoveel dat er een muizenfamilie kan intrekken!!!![/quote:acd792f5c5] Ik dacht dat die koelribben er waren om warmte af te geven aan de lucht, en niet andersom. [img:acd792f5c5]http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-3.gif[/img:acd792f5c5] ff topside[img:acd792f5c5]http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif[/img:acd792f5c5] In het midden kan je toch lekker boren?
Link naar reactie
[quote:0a0aeeef94="koene"]Zoals RD al duidelijk maakt, dat boren voor die fans is niet nodig.[/quote:0a0aeeef94] Nee, idd, allemaal extra werk. Een schroef in zo'n koelrib goed krijgen is ook heel moeilijk denk ik, net zoals elk dik metaal. want als je de dunste diameter boort krijg je hem er niet in en als je hem op de breedste diameter doet zit ie los.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...