Ga naar inhoud

ATI Radeon 9600 pro 128mb, waar aanschaffen?


Aanbevolen berichten

Ik wil een ATI Radeon 9600 pro 128mb aanschaffen, nu zijn er verschillende snelheden van de chip-, en memoryclock. Ik wil hem hebben van rond de 150 euro en op 400/600. Maar welke winkel kan ik het beste gebruiken. Ik heb bij tweakers.net gekeken, maar als ik daar op sommige winkels klik krijg ik weinig info. Ik heb ergens een 400/600 gezien van Madview, maar dat merk ken ik niet. Is dat net zo betrouwbaar als ASUS en dergelijke?
Link naar reactie
Ik heb een club3d, 128mb Pro pas gekocht voor 139,- bij een winkel hier in rotterdam. Prima kaartje hoor voor een leuke prijs, BGA geheugen overigens. Ik weet niet hoe het kan maar Club3d scheelt best wel wat met soortgelijke van bijvoorbeeld Sapphire, Hercules of Asus. Misschien komt het omdat er verder geen games bij zaten. Dit is de site trouwens: http://www.completer.nl/
Link naar reactie
[quote:5759f3bc82="Chris_Ko"]Ik heb een club3d, 128mb Pro pas gekocht voor 139,- bij een winkel hier in rotterdam. Prima kaartje hoor voor een leuke prijs, BGA geheugen overigens. Ik weet niet hoe het kan maar Club3d scheelt best wel wat met soortgelijke van bijvoorbeeld Sapphire, Hercules of Asus. Misschien komt het omdat er verder geen games bij zaten. Dit is de site trouwens: http://www.completer.nl/[/quote:5759f3bc82] Hmm, ik heb een kennis in R'dam, dus dat ga ik waarschijnlijk doen. Ik gooi er gewoon zo'n Zalman ZM80A/C HP op, dan is het niet meer dat de koeling slechter is dan die van een ander merk. 139 plus laten we maar zeggen 30 is toch nog 169, maar zoveel kosten die andere toch ook wel snel, alleen jij hebt dan lekkere koeling.
Link naar reactie
[quote:9fd4580a75="maarten144"]Asus heeft meer garantie en levert er meer dingen bij, maar waar het mij om gaat is dat hij op 400MHz chipclok en 600MHz memoryclock loopt. En ook hier kan ik daar niet achter komen, das wel jammer. Dus als mensen een site weten, laat het me weten.[/quote:9fd4580a75] Die info kun je op de sites van de merken zelf wel opzoeken, online hardware shops geven deze info meestal niet. Ik kan je alleen vertellen dat de Club3d standaard wel op 400/300(2x) loopt. De overige merken kun je opzoeken. Aantal sites: http://www.club-3d.nl/club-3D.html http://www.hercules.com/ http://www.asus.com/ http://tw.giga-byte.com/ Maar vooral bij die laatste, gigabyte, opletten welke je koopt. Zij hebben zeer veel verschillende 9600 kaartjes met elk verschillende memory interfaces en clocksnelheden
Link naar reactie
Bij de site van Hercules zie ik er eentje staan, nu komen ze me al deze termen, waarvan ik maar de helft ken. Ze noemen voor mij het beesie niet bij de naam (voor mij dan). Kan iemand hieruit opmaken of hij op 400/600 loopt? RADEON™ 9600 PRO, for cinema-quality rendering on your PC. 4 pixel-pipeline architecture for boosted rendering power. 128MB DDR memory to boost the latest games with tons of textures. 128-bit DDR RAM interface for fast transfer rates between the graphics processor and the onboard memory. Hercules’ know-how in innovative hardware design. Advanced cooling system for better performance and increased stability. The future is yours today: full hardware support of Microsoft’s DirectX® 9 features Full DirectX® 9 & OpenGL® hardware accelerator. AGP 8X / 4X / 2X support for maximum performance with the latest motherboards. HyperZ™III+: intelligent memory bandwidth optimization technology. Cinema-quality 3D images provided by ATI’s latest 3D technology innovations: SMARTSHADER™ 2.0: Programmable Pixel Shaders 2.0 & Vertex Shaders 2.0 TRUFORM™ 2.0 and DX9 Displacement Mapping SMOOTHVISION™ 2.1: hardware engine for 2X/4X/6X FSAA (Full Scene Anti-Aliasing) mode and advanced anisotropic filtering – no more jagged edges or speed compromise. High-quality TV display on CRT and flat panel monitors. VIDEOSHADER™ engine: fluid playback of DVD movies on TV set or CRT and flat panels monitors. FULLSTREAM™ technology for improved Internet streaming Dual display on VGA, DVI or TV-Out (HYDRAVISION™). Dual integrated 400MHz RAMDACs, maximum resolution of 2048x1536 @ 85Hz.
Link naar reactie
Als ik zo naar die Madview kijk: Graphics Technology RADEON™ 9600 PRO Visual Processing Unit (VPU) Memory Configuration 128 or 256MB of DDR SDRAM Clock Speeds Core : 400 MHZ Memory : [i:2563f1de13][b:2563f1de13][u:2563f1de13]400 MHZ[/u:2563f1de13][/b:2563f1de13][/i:2563f1de13] VGA connector for analog CRT S-video connector for TV / VCR 1 DVI-I connector for digital flat panel 2 Independent resolutions and refresh rates for any two connected displays Features 4 parallel rendering pipelines 2 parallel geometry engines 128-bit DDR memory interface AGP 8X support SMARTSHADER™ 2.0 Programmable pixel and vertex shaders 16 textures per pass Pixel shaders up to 160 instructions with 128-bit floating point precision Vertex shaders up to 1024 instructions with flow control Multiple render target support Shadow volume rendering acceleration High precision 10-bit per channel frame buffer support Supports DirectX® 9.0 and the latest version of OpenGL® SMOOTHVISION™ 2.1 2x/4x/6x full scene anti-aliasing modes Adaptive algorithm with programmable sample patterns 2x/4x/8x/16x anisotropic filtering modes Adaptive algorithm with bi-linear (performance) and tri-linear (quality) options HYPER Z™ III+ Lossless Z-Buffer compression (up to 24:1) Fast Z-Buffer Clear TRUFORM™ 2.0 2nd generation N-Patch higher order surface support Discrete and continuous tessellation levels per polygon Displacement mapping VIDEOSHADER™ Seamless integration of pixel shaders with video FULLSTREAM™ video de-blocking technology Noise removal filtering for captured video MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and color space conversion All-format DTV/HDTV decoding YPrPb component output* Adaptive de-interlacing and frame rate conversion Dual integrated display controllers Dual integrated 10-bit per channel 400 MHz DACs Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI 1.0 compliant) Integrated TV Output support up to 1024x768 resolution Optimized for Pentium® 4 SSE2 and AMD Athlon™ 3Dnow! PC 2002 compliant MAXIMUM 3D RESOLUTIONS 65K colors : 2048x1536 16.7M colors : 2048x1536 Dat vetgedrukte, cursieve en tevens onderstreepte gedeelte bevalt mij niet zo.
Link naar reactie
Maxactive heb ik geen ervaring mee dus iets nuttigs over deze winkel kan ik niet zeggen :) Op de madview site is te zien dat zij een 9600 pro met 400 mhz (TSOP) geheugen hebben en 1tje die 600 mhz (BGA) geheugen heeft. Je moet dan natuurlijk die met BGA geheugen hebben en op de site van Maxactive te zien is de 9600 pro die ze verkopen er 1 met 600 mhz geheugen. EDIT: ik zit me alleen een btje af te vragen of ze de 256 mb versie nou verkopen met 400 mhz, 600 mhz of allebei :S
Link naar reactie
[quote:732828eab0="R-bin"]Maxactive heb ik geen ervaring mee dus iets nuttigs over deze winkel kan ik niet zeggen :) Op de madview site is te zien dat zij een 9600 pro met 400 mhz (TSOP) geheugen hebben en 1tje die 600 mhz (BGA) geheugen heeft. Je moet dan natuurlijk die met BGA geheugen hebben en op de site van Maxactive te zien is de 9600 pro die ze verkopen er 1 met 600 mhz geheugen.[/quote:732828eab0] Oww, heeft de bovenstaande Madview ook nog een TSOP geheugen, weet je gelijk waarom ie 120 euro is.
Link naar reactie
[quote:c2feecfb9d="R-bin"][quote:c2feecfb9d="maarten144"]idd maar GBA zegt me niks. Is dat hetzelfde als ddr of iets dergelijks?[/quote:c2feecfb9d] Allebei is het volgens mij gewoon ddr geheugen alleen is de "verpakking" van het geheugen anders, BGA is het snellere type en TSOP het langzamere.[/quote:c2feecfb9d] Ja dat wist ik al, maar dat ze die ene op 400 laten lopen ipv 600 vind ik al afzetterig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...