Ga naar inhoud

video kaart geeft geen signaal


Aanbevolen berichten

goedenavond , ik zit met het volgende probleem. heb al wat lopen zoeken op het forum maar nog geen antwoord kunnen vinden. ik heb geprobeerd om met een leadtek A170 geforce 4MX en een MSI K7t turbo moederbord een systeem samen te stellen. bij het opstarten kwam er een (1)langerekte beep uit de speaker. het beeld bleef zwart. de PC leek wel verder op te starten (ratelende HD etc) ik vermoedde een defect AGP slot omdat de leadtek op een ander moederbord (asus A7N8X) wel werkte. heb toen een ander bordje aangeschaft (chaintech 7AIA5) echter weer dezelfde beep en een zwart beeld. op zich past de leadtek kaart wel in de diverse agp sloten maar toen ik nog eens ging vergelijken zag het slot op het asus bord er toch iets anders uit er zaten 2 nokjes in. in de manual van de asus staat dat het een agp pro / 8x slot is (1,5 volt only). bij de MSI staat dat het om een agp 2.0 /2x/4x gaat. zou het kunnen dat de leadtek kaart gewoonweg niet compatibel is met deze laatste agp sloten of zie ik iets anders over het hoofd? ik heb het systeem met het chaintech bord overigens wel prima aan het draaien met een pci kaartje, maar ik geef de voorkeur aan die leadtek geforce 4mx (meer geheugen enzo) is dit trouwens het goede forum of moet ik bij moederborden etc. zijn ?
Link naar reactie
Je hebt niets in het pci-slot direct onder het AGP-slot zitten en als je met de MX opstart heb je het PCI-kaartje eruit gehaald? Ik heb trouwens ooit een soortgelijk probleem gehad met mijn pc. Had een Radeon 8500 waarmee de pc niet aan wou, fan ging wel draaien maar ik kreeg geen beeld, geen piep, geen POST geen niets :) Later terug naar de winkel en testen, bleek dat geen enkele Radeon werkte met mijn moederbord, maar een nVidia kaart werkte wel perfect. Kwestie van compatibiliteitsprobleempje (leuk woord voor galgje :P)
Link naar reactie
ja ik heb het pci kaartje er eerst uitgehaald. het vreemde is dat die 4MX met mijn oude MSI moederbord altijd prima gedraaid heeft totdat beide in een nieuwe behuizing en dus aan een nieuwe voeding werden aangesloten. MSI bord vervangen door een nieuw chaintech bord omdat ik dacht dat het probleem daarmee verholpen zou zijn maar helaas, dezelfde langerekte piep en geen signaal naar de monitor. ik ga denk ik maar eens kijken voor een goedkope vervanger voor de leadtek. groeten frank
Link naar reactie
ja voor de zekerheid nogmaals getest op de A7N8X en hij doet het. weer terug in (nieuwe) a-openkast en op het (nieuwe) chaintech bord en weer de inmiddels bekende lange beep en geen signaal naar de monitor. PCI kaart dan maar weer op het chaintech bord en het draait als een tierelier(alleen dus niet met de leadtek kaart, wat ik graag wil) toch de voeding? frank
Link naar reactie
ik heb met leadtek gebeld en de zaak voorgelegd. 1 lange beep is volgens hun ws de video kaart ofwel het geheugen. volgens de leverancier van de kast idem. wat ik via google kan opduiken idem als het geheugen defect is waarom doet het systeem het dan wel met een pci kaart vraag ik me dan af. leadtek kaart doet het zoals gezegd wel op een A7N8x blijft raadselachtig. frank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...