Ga naar inhoud

9600 XT met 256 mb of 128 mb


Aanbevolen berichten

Ik lees dus overal dat de 128 mb sneller is. Ook in de FAQ staat dit "De 128mb versie is net zo snel als de 256mb versie, de Radeon 9600 maakt geen gebruik van het extra geheugen wat een 256mb versie bied. " Ik heb dus de XT versie van Sapphire met 256 mb ram. Gekocht op de hccdagen, dus 2 a 3 maanden oud. Is het nu de moeite waard om de 256 mb versie te verkopen, en een nieuwe 128 mb versie te kopen, of is het verschil te verwaarlozen. De 9800 versies zijn volgens mij nu nog te duur, die die aanschaf overweeg ik niet. Alhoewel ik nu zie via pricewatch dat de ATI 9800 Pro 128 mb 239 euro is. Maargoed, jullie gedachten hierover
Link naar reactie
[quote:52aa995a59="gabba"]aha[/quote:52aa995a59] ik zie dat je vrij nieuw bent en dit soort opmerkingen passen misschien in een chat-room of op msn maar hier zijn ze vrij nutteloos en onnodig ;) 256 mb is gewoon marketing aangezien de meeste mensen denken : meer = beter, dus proppen ze er meer goedkoper geheugen op dat iets minder is qua kwaliteit zeg maar. een 128 mb xt ipv een 256 mb xt kopen is naar mijn mening geldverspilling en totaal geen verbetering
Link naar reactie
[quote:1509d59431="R-bin"]Dat komt omdat de kaart met 256 mb geheugen heeft van een langzamer type (dat heet TSOP geheugen en dat draait op een lager aantal mhz). De versie met 128 mb heeft BGA geheugen. Het verschil met deze 2 geheugen types is de zogenaamde verpakking en dat TSOP geheugen dus langzamer draait in mhz.[/quote:1509d59431] Hij is ook nog eens lanzamer omdat die overflow heeft aan 256MB. Net zoiets als iemand een glaasje water wil, en er komt een vloedgolf van 70 meter op je af, ofzo.
Link naar reactie
[quote:21918ccc76="Vandread"][quote:21918ccc76="gabba"]aha[/quote:21918ccc76] ik zie dat je vrij nieuw bent en dit soort opmerkingen passen misschien in een chat-room of op msn maar hier zijn ze vrij nutteloos en onnodig ;) 256 mb is gewoon marketing aangezien de meeste mensen denken : meer = beter, dus proppen ze er meer goedkoper geheugen op dat iets minder is qua kwaliteit zeg maar. een 128 mb xt ipv een 256 mb xt kopen is naar mijn mening geldverspilling en totaal geen verbetering[/quote:21918ccc76] ach, ik had er ook een mooie en lange zin van kunnen maken, ik wou alleen even aangeven dat ik het begreep -> maar dan in minder woorden, moet toch niet zo'n pobleem zijn dacht ik zo
Link naar reactie
[quote:49897c8191="MichelG"]Als je nou het geheugen een klein beetje overclockt. Dan is deze toch net zo snel als een 128 MB versie :wink: Al denk ik wel dat het verschil te verwaarlozen is. :)[/quote:49897c8191] Ja, maar aangezien hij nog vóór de koop zit, en een 128Mb versie goedkoper is... Trouwens, de 128Mb kan je ook overklokken :roll:
Link naar reactie
[quote:d62a186a6f="Interficior"][quote:d62a186a6f="MichelG"]Als je nou het geheugen een klein beetje overclockt. Dan is deze toch net zo snel als een 128 MB versie :wink: Al denk ik wel dat het verschil te verwaarlozen is. :)[/quote:d62a186a6f] Ja, maar aangezien hij nog vóór de koop zit, en een 128Mb versie goedkoper is... Trouwens, de 128Mb kan je ook overklokken :roll:[/quote:d62a186a6f] Hij zegt volgens mij juist dat hij er 1 gekocht heeft op hcc dagen en misschien deze vanplan is om te verkopen. Dus beter lezen :wink: (of ben ik nou zo scheel :o )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...