Ga naar inhoud

Nieuwe GeforceFX 5600 doet het niet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil een nieuwe: XFX GeforceFX 5600 128MB 8xAGP in een pc monteren, maar de pc doet daarna niks meer. Het moederbord van de pc is een: Shuttle MV42N 4xAGP met onboard videokaart In de bios van het mobo, staat standaard de onboard videokaart ingesteld en die kan ik alleen op PCI zetten en niet op AGP :roll: Moet ik nou de bios flashen met een nieuwere biosversie of is er iets anders aan de hand? GrEeTZzz.....
Link naar reactie
Je zou toch op ene een of andere manier je on-bard videokaart moeten uitschakelen. Maar krijg je dus helemaal gen beeld meer? Als je je beeldscherm nu eens op de on-bard videokaart aansluit, krijg je dan wel beld (laat de andere kaart er wel inzitten). Wat voor een moederbord heb je eigenlijk? Met BIOS flashen kom je volgens mij niet zo ver.
Link naar reactie
Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je in vredesnaam je 4200 hebt omgewisseld voor een 5600? Daar win je qua snelheid vrijwel niets op??? Stom! Sorry voor deze post, ik nam aan dat het ging om je eigen PC, maar de PC in je sig heeft een ander moederbord (*bonkt met hoofd tegen bureau*) Om dan toch hulp proberen te bieden: Wat zijn de precieze specs van het ding (wat zit er allemaal nog meer in?) en wat voor voeding hangt erin?
Link naar reactie
[quote:8387b7d90b="FTPserver"]Je zou toch op ene een of andere manier je on-bard videokaart moeten uitschakelen.[/quote:8387b7d90b] Ja dat denk ik ook, maar met jumpers gaat het niet en in de BIOS is nergens iets over AGP te vinden. [quote:8387b7d90b]Maar krijg je dus helemaal geen beeld meer?[/quote:8387b7d90b] Nee [quote:8387b7d90b]Als je je beeldscherm nu eens op de on-bard videokaart aansluit, krijg je dan wel beeld(laat de andere kaart er wel inzitten).[/quote:8387b7d90b] Ja dan heb ik gewoon beeld, maar de GFX5600 doet niks [quote:8387b7d90b]Wat voor een moederbord heb je eigenlijk?[/quote:8387b7d90b] Zie boven [quote:8387b7d90b]Met BIOS flashen kom je volgens mij niet zo ver.[/quote:8387b7d90b] nee dat moet ook wel zonder kunnen. [quote:8387b7d90b="plextor"]probeer eerst eens een bios update.[/quote:8387b7d90b] Hoe moet dat ook al weer? Dat is al weer een tijd geleden voor mij... [quote:8387b7d90b="Hu'ruun"]Wat zijn de precieze specs van het ding (wat zit er allemaal nog meer in?) en wat voor voeding hangt erin?[/quote:8387b7d90b] P4 1.8 128MB SDRAM (erg hè) 60 gig ata100 5400rpm onboard sound en video mobo: zie boven voeding: goedkope 280watt
Link naar reactie
Ik heb even in de handleiding van dat moederbord gekeken, maar zover ik nu weet, zou een andere videokaart in het systeem automatisch de onboard videokaart uitschakelen. Moet wel, omdat er wel een vrij AGP slot op het MoBo zit, maar geen jumpers of instellingen in de BIOS die die S3 Pro onboard uit kunnen schakelen. [quote:62d8317482]Ja dan heb ik gewoon beeld, maar de GFX5600 doet niks[/quote:62d8317482] Dan lijkt het erop dat je moederbord niet herkent dat er een andere videokaart inzit ... Wat als je na het plaatsen van je 5600 een BIOS reset doet? Helpt het ook als je de BIOS optie Shared Memory op None zet? Anders zou ik een BIOS update proberen: http://www.shuttle.com/hq/support/download/dwn2.asp?model=MV42N#
Link naar reactie
[quote:2d343118d5="kamakazi"]Ik heb even in de handleiding van dat moederbord gekeken, maar zover ik nu weet, zou een andere videokaart in het systeem automatisch de onboard videokaart uitschakelen. Moet wel, omdat er wel een vrij AGP slot op het MoBo zit, maar geen jumpers of instellingen in de BIOS die die S3 Pro onboard uit kunnen schakelen.[/quote:2d343118d5] Inderdaad, lijkte me ook. [quote:2d343118d5="kamakazi"][quote:2d343118d5]Ja dan heb ik gewoon beeld, maar de GFX5600 doet niks[/quote:2d343118d5] Dan lijkt het erop dat je moederbord niet herkent dat er een andere videokaart inzit ...[/quote:2d343118d5] Klopt! Zelfs de koeler van de GPU draait niet, hij krijgt dus ook geen stroom. [quote:2d343118d5="kamakazi"]Wat als je na het plaatsen van je 5600 een BIOS reset doet?[/quote:2d343118d5] Dan doet 'ie helemaal niks meer, alleen van dat gepiep dat er geen beeldschermadapter aanwezig is. [quote:2d343118d5="kamakazi"]Helpt het ook als je de BIOS optie Shared Memory op None zet?[/quote:2d343118d5] Ook dan gebeurt er niks :cry: Vaag hè :roll: Hoe gaat dat ook al weer? een BIOS update?
Link naar reactie
Jah shit, de kaart ging nogal stroef in de AGP poort dus die had ik er gewoon niet ver genoeg in gedouwen... [img:429686a844]http://forum.fok.nl/i/s/bonk.gif[/img:429686a844] [img:429686a844]http://the-site.be/guestbook/gif/ontplof.gif[/img:429686a844] Dus het probleem is opgelost. Bedankt voor jullie reacties!!!!!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...