Ga naar inhoud

Videokaart zonder ventilator


Aanbevolen berichten

Ik laat een pc bouwen die zo goed als ontdaan is van geluid. Mijn huidige pc staat in mijn woonkamer (kan niet anders) en het ding staat dag en nacht aan, is nu eenmaal nodig. Onnodig te zeggen dat ik af en toe debiel word van het geruis gesuis en overige takkeherrie. Nu geef ik aan m'n nieuwe computer een vermogen uit aan een speciale voeding en processorkoeling maar dan hebben we dus nog de grafische kaart. Nu zijn er kaarten die geen ventilator hebben, b.v. de Radeon 9600 128Mb (non pro). Ik game heel af en toe, maar 't mag geen naam hebben. Is dit nu een juiste keus? Of zijn er nog betere alternatieven zonder ventilator?
Link naar reactie
Die Zalman kost maar 30 euro, ik zou dat altijd doen in plaats van waterkoeling. Waterkoeling is altijd een geklooi als je wat wil wisselen. Een Radeon 9600 XT kan prima uitgerust worden met de Zalman. Sommige koelingen zoals die van de ASUS Radeon 9600 XT zijn zo groot dat ie ook over het geheugen valt. De koeling voor de geheugens is meerstal voor de show omdat aan de achterzijde (waar de andere helft van het geheugen zit) vaak helemaal geen koeling zit....
Link naar reactie
[quote:978cf4e504="Interficior"]Maakt het uit of je een gewone hebt of een C, want ze hebben beiden 1000 cm² oppervlakte. Alleen ik heb ik een raam dus dan staat die goudkleurige wat beter, dus wat zijn de verschillen qua prestatie?[/quote:978cf4e504] De ZM80C schijnt ondanks het zelfde opvervlak als een ZM80A toch weer beter te koelen, blijkbaar hebben ze toch het een en ander weten te verbeteren. Ze zijn beiden van het zelfde materiaal gemaakt dus daar ligt het niet aan.
Link naar reactie
[quote:9b0e0cd145="wernerwc"]Je kunt ook kijken bij sapphire,die hebben 2 radeon kaarten 9600pro en 9800pro- de ultimate serie met passive koeling; daar kun je een aardig spelletje op spelen. Creative heeft een FX 5600 met passive koeling,ook een redelijke spelkaart suc6 werner[/quote:9b0e0cd145] Als ik de 2 goedkoopste 9600 Pro en 9600 Pro UI dan is het verschil 29 euro. Daar heb je volgens mij ook een losse Zalman voor die denk ik beter koelt. Daarbij komt natuurlijk ook dat je voor die UI's meer verzendkosten moet betalen omdat ze zwaarder zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...