Ga naar inhoud

PC naar TV: Composiet forceren met een ATI-kaart


Aanbevolen berichten

Het onderwerp is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar het probleem is als volgt: Ik heb een ATI Radeon 9800 en via een "SCART <> jack + s-video"-kabel heb ik deze aangesloten op mijn TV. Alles staat goed ingesteld (ik heb de FAQ en zoekfunctie gebruikt), maar het beeld is zwart-wit. Nu vermoed ik dat mijn TV geen s-video ondersteund. Nu schijn je met nVidia-kaarten softwarematig te kunnen instellen dat de verbinding composiet is (zelfs als er sprake is van s-video). Nu is mijn vraag: Kan dat ook met ATI-kaarten gedaan worden? Zo ja, waar stel ik dat dan in? Zo nee, is het dan voldoende om een verloopstekkertje/adapter van s-video (contra) naar composiet (mannetje) aan te schaffen? Zover ik weet zijn er namelijk geen "SCART <> jack + composiet"-kabels).
Link naar reactie
Zo, het was even zoeken, maar bij de MediaMarkt (sorry voor de reclame, maar ze zijn het waard) heb ik uiteindelijk het bewuste verloopstukje (contra-SVHS > tulp) kunnen vinden. Resultaat: prachtige kleuren op mijn TV-toestel :D Het vereiste echter nog even wat aanpassingen aan de TV-instellingen, maar via het YC-kanaal kreeg ik uiteindelijk kleur (AV geeft nog steeds zwart/wit). Maar goed. Het resultaat is bereikt met 1 kant-en-klare kabel en een klein verloopstukje en daar was het mij om te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...